2018-01-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nej jag är inte en före detta man, var har du fått det ifrån? Jag är född kvinna. Nej jag är inte en före detta man, var har du fått det ifrån? Jag är född kvinna. Förutom då att du vill trycka till och såra mig då.

Varför ljuger du? Jag försöker bara förklara hur det kommer sig att du har de preferenser du har.
Citera
2018-01-29, 00:50
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
Varför ljuger du? Jag försöker bara förklara hur det kommer sig att du har de preferenser du har.
Eh? Varför skulle jag ljuga? Jag har fött två barn.

Om du tar en titt i tråden så är det du, ts och babianen som är forumets största troll som påstår att kvinnor i verkligheten vill bli våldtagna.
Citera
2018-01-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
Det är kvinnor som fantiserar om våldtäkt, inte män.
Båda fantiserar säkerligen om våldtäkt.

Våldtäkt är ett kulturellt fenomen, det ligger under ytan i vår kultur precis som all annan form av våld.
Därför fantiserar människor om våld för det är en psykologisk taktik att "förbereda sig" på det värsta på de sätt man nu kan det.

Män fascineras av våld och krig, för det ligger under ytan på manligheten att tvingas utsättas.
Kvinnors fungerar likadant.

Dock ingår det i fantasiens koncept att det aldrig kan bli "äkta" hotande eftersom det är den som fantiserar som har full kontroll, ingen annan.

Denna tråd är dock en idel manlig fantasi kring våldtäkt....och försvar av detta fenomen, på gränsen till uppviglande bitvis.

Att den fortsatt ligger kvar på detta forum är under all jävla kritik.
Citera
2018-01-29, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Båda fantiserar säkerligen om våldtäkt.

Våldtäkt är ett kulturellt fenomen, det ligger under ytan i vår kultur precis som all annan form av våld.
Därför fantiserar människor om våld för det är en psykologisk taktik att "förbereda sig" på det värsta på de sätt man nu kan det.

Män fascineras av våld och krig, för det ligger under ytan på manligheten att tvingas utsättas.
Kvinnors fungerar likadant.

Dock ingår det i fantasiens koncept att det aldrig kan bli "äkta" hotande eftersom det är den som fantiserar som har full kontroll, ingen annan.

Denna tråd är dock en idel manlig fantasi kring våldtäkt....och försvar av detta fenomen, på gränsen till uppviglande bitvis.

Att den fortsatt ligger kvar på detta forum är under all jävla kritik.

Att din manshat tolereras är under all jävla kriik.
Citera
2018-01-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Att din manshat tolereras är under all jävla kriik.

Du menar män är inte utsatta för våld och krig i historien?
HUR exakt är det "manshat" att påstå?
Citera
2018-01-29, 01:19
Avslutad
Citat:
Du menar män är inte utsatta för våld och krig i historien?
HUR exakt är det "manshat" att påstå?

Nu försöker du med en avledningsmanöver när du blandar in män och våld och krig.

Vi som känner till dig (andra får kolla Merapis posthistorik) vet att du är en manshatare, allting är alltid männens fel.
Citera
2018-01-29, 01:20
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Läs lite längre i artikeln du själv länkar din jävla idiot.

Ja,, bra att du lyfte fram det viktigaste från artikeln.
Citera
2018-01-29, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Nu försöker du med en avledningsmanöver när du blandar in män och våld och krig.

Vi som känner till dig (andra får kolla Merapis posthistorik) vet att du är en manshatare, allting är alltid männens fel.

Nej....jag la fram mina teorier för varför vi har den kultur vi har...vi har en extremt våldsfixerad kultur ( och med kultur så menar jag här alltså kultur-kultur dvs film, litteratur etc.
Tonvis av filmer kring krig, tonvis av filmer med x antal muskelberg som slår varandra på käften etc etc i det oändliga. Handlar om manliga fantasier....inte att få lov att göra detta ..eller fantasier som "önskningar" utan fantasier som ett psykologiskt behov av hjärnan att undersöka ett fenomen, på tryggast möjliga sätt, man upplever finns där som en slags psykologisk förberedelse ..in case of....
Jag tror inte alls män längtar efter krig och våld...men jag tror det är en sak som just män upplever som ett konstant underliggande hot i deras vardag...precis som kiivnnor upplever sexuellt våld som ett konstant hot.

Alltså raka motsatsen till manshat.
Citera
2018-01-29, 02:40
Medlem
Citat:
Nej....jag la fram mina teorier för varför vi har den kultur vi har...vi har en extremt våldsfixerad kultur ( och med kultur så menar jag här alltså kultur-kultur dvs film, litteratur etc.
Tonvis av filmer kring krig, tonvis av filmer med x antal muskelberg som slår varandra på käften etc etc i det oändliga. Handlar om manliga fantasier....inte att få lov att göra detta ..eller fantasier som "önskningar" utan fantasier som ett psykologiskt behov av hjärnan att undersöka ett fenomen, på tryggast möjliga sätt, man upplever finns där som en slags psykologisk förberedelse ..in case of....
Jag tror inte alls män längtar efter krig och våld...men jag tror det är en sak som just män upplever som ett konstant underliggande hot i deras vardag...precis som kiivnnor upplever sexuellt våld som ett konstant hot.

Alltså raka motsatsen till manshat.

Sådana actionfilmer handlar om män som utövar våld, snarare än offren för våld.

Medan kvinnors våldtäktsfantasier handlar om att bli utsatt för våldtäkt, ej utsätta andra för våldtäkt.
Senast redigerad av apricate 2018-01-29 kl. 03:00.
Citera
2018-01-29, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apricate

Medan kvinnors våldtäktsfantasier handlar om att bli utsatt för våldtäkt, ej utsätta sndra för våldtäkt.

Män som utövar våld och ofta män som mottar våld eller hur?
Sen ptja...är ju eran tolkning av kvinnors "våldtäktsfantasier" kan ju lika gärna handla om att kontrollera män via deras sexualitet.

Grejen är att jag är övertygad om att ingen individ, människa, eller djur för den delen, man eller kvinna vill förlora kontrollen över sin kropp eller integritet.
Att utsättas för okontrollerbart våld från någon annan part, som man inte kan skydda sig själv ifrån, dvs man förlorar allt försvar, är förmodligen det mest skrämmande och hotfulla man kan vara med om.

Våldtäkt är detta... men även ex. fysiskt grovt våld.

Mänskliga fantasier är inte ens i närheten av att vara detta, eller ens nudda vid "kärnan" av vad just våldtäkt eller grovt våld gör med en. Utan i realiteten dess raka motsatts, man har full kontroll över sina fantasier, är det någon som är "under kontroll" så är det de/ de man nu ev. fantisera kring.

Kontentan är att sitta och blanda ihop fantasier med faktiskt fysisk verklighet är helt vansinnigt från början.

bara för att någon nu ev. dagdrömmer om dinosaurier som jagar en...eller dylikt så vill man därför vara med om detta....utan det man "vill" är att kontrollera sina rädslor.
Citera
2018-01-29, 03:26
Medlem
Citat:
Män som utövar våld och ofta män som mottar våld eller hur?
Sen ptja...är ju eran tolkning av kvinnors "våldtäktsfantasier" kan ju lika gärna handla om att kontrollera män via deras sexualitet.

Grejen är att jag är övertygad om att ingen individ, människa, eller djur för den delen, man eller kvinna vill förlora kontrollen över sin kropp eller integritet.
Att utsättas för okontrollerbart våld från någon annan part, som man inte kan skydda sig själv ifrån, dvs man förlorar allt försvar, är förmodligen det mest skrämmande och hotfulla man kan vara med om.

Våldtäkt är detta... men även ex. fysiskt grovt våld.

Mänskliga fantasier är inte ens i närheten av att vara detta, eller ens nudda vid "kärnan" av vad just våldtäkt eller grovt våld gör med en. Utan i realiteten dess raka motsatts, man har full kontroll över sina fantasier, är det någon som är "under kontroll" så är det de/ de man nu ev. fantisera kring.

Kontentan är att sitta och blanda ihop fantasier med faktiskt fysisk verklighet är helt vansinnigt från början.

bara för att någon nu ev. dagdrömmer om dinosaurier som jagar en...eller dylikt så vill man därför vara med om detta....utan det man "vill" är att kontrollera sina rädslor.

Ja, många kvinnor vill ju just leva ut detta genom rape play och liknande.

Hur menar du ”kontrollera män via deras sexualitet”?
Citera
2018-01-29, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apricate

Medan kvinnors våldtäktsfantasier handlar om att bli utsatt för våldtäkt, ej utsätta andra för våldtäkt.

Står det som specifikt i undersökningarna eller vad baserar du det på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in