2018-01-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Tack för ett mycket intressant filmtips "A gray state"! Tror absolut det finns gemensamheter i männens personligheter trots att de levde mycket olika liv. Båda pedantiska, ambitiösa, högpresterande (kanske maniska)...

Även jag tackar för det intressanta tipset om dokumentären ”A gray state” på Netflix.
Har följt typ hela denna tråd sen start och försöker förstå hur och vad som hänt i familjen. Detta fall berör som sagt.
Citera
2018-01-28, 20:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Orkar inte läsa igenom allt igen och tydligen har hen redigerat och tagit bort massa från sina inlägg. Och det kvittar om man har källor eller länkar mm för det är ingen som tror på dem ändå.
(...)
Man kan inte redigera eller ta bort något efter att en timme har gått sedan inlägget, såvida man inte är moderator. Och det tvivlar jag på att trollet VeronicaMaja är.

Det kvittar inte alls om man har källor eller länkar att komma med! Bara för att någon misstror en, betyder det inte att alla gör det. De som vill misstro, gör det oavsett vad man säger. Men helt utan källor, får man räkna med att inte bli betrodd. Och det är inget konstigt. Man kan inte bara påstå vad som helst.
Citera
2018-01-28, 20:33
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Om, jag minns rätt, så sa hans arb-givare detta nön gång i nån av tidningarna...
Och så tror jag att en kollega har bekräftat dettta...
Leta bland blaskorna, så borde det dyka upp.
Nån stans stod detta i text, det är jag 100 % på.
Det som stått i tidningarna är, att januarikonferensen (som han nu uteblev från) var årligen förekommande. Inget annat.
Citera
2018-01-28, 20:36
Medlem
Citat:
Om, jag minns rätt, så sa hans arb-givare detta nön gång i nån av tidningarna...

Jag har åtminstone källor att hänvisa till och jag påstår heller inte saker i tråden som jag sedan ber andra att söka upp när de undrar över något.

Mannens chef säger att han aldrig känt någon oro för sin medarbetare. Hur situationen har sett ut i familjen är inget han vill uttala sig om.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka3MbX/dode-pappans-chef-det-var-jag-som-slog-larm

Var någonstans har du efter detta uttalandet av pappans chef sett att han ändå sedan gått ut och pratat om familjens omständigheter?
Eller han kanske gjorde det före?
Eller minns du inte?
Citera
2018-01-28, 20:38
Medlem
Citat:
Det finns en video.
Vänta och se.... polisen eller anhöriga kommer kanske aldrig att säga det, men vänta och se, så kommer videon att ploppa upp.
Om jag får gissa, så tror jag att avskedsbrevet var ett erkännande till typ polis, och videon är nog riktad till anhöriga...... och då nämner inte polisen den.
Men den finns... vänta o se.

Jag tycker att det du säger verkar mest rimligt, det ligger även helt i linje med den uppfattning jag har om familjens djupa kris.

Jag delar också uppfattningen att brevet var avsett för polisen och videon är mer av personlig karaktär avsett för de nära och kära.

Det kommer, möjligtvis, att visa sig.
Citera
2018-01-28, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tycker att det du säger verkar mest rimligt, det ligger även helt i linje med den uppfattning jag har om familjens djupa kris.

Jag delar också uppfattningen att brevet var avsett för polisen och videon är mer av personlig karaktär avsett för de nära och kära.

Det kommer, möjligtvis, att visa sig.

TÄNK om man skulle fått läsa brevet, och se en eventuell inspelning.........!!

Där finns sanningen, och ALLA vi vill så gärna veta sanningen.
Citera
2018-01-28, 21:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Det finns en video.
Vänta och se.... polisen eller anhöriga kommer kanske aldrig att säga det, men vänta och se, så kommer videon att ploppa upp.
Om jag får gissa, så tror jag att avskedsbrevet var ett erkännande till typ polis, och videon är nog riktad till anhöriga...... och då nämner inte polisen den.
Men den finns... vänta o se.

Tror det också och denna video styrker säkerligen innehållet i brevet.
Citera
2018-01-28, 21:17
Medlem
wendy1s avatar
Citat:

Deras galna sanning.
Citera
2018-01-28, 21:32
Medlem
Citat:
Vart får ni allt ifrån ?? Det är ingen årlig konferens som hålls i Januari varje år.Detta är ett projekt som fortfarande pågår och som jag sagt innan så är det ett gediget arbete och tyvärr så fick han inte slutföra det ! Kanske hade fått stor inverkan på våra miljöskatter hit och dit som vi ska betala inom unionen och allt mer bestäms uppe i Bryssel.Tror inte ni förstår vilken betydelse detta kanske hade haft för vår framtid.

http://portal.research.lu.se/portal/sv/projects/miljoeskatter--rattslig-kvalificering-i-en-internationell-kontext(19987bbb-1b46-4909-8d47-2439408017 13).html
Citera
2018-01-28, 21:32
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:

Detta är vi nog alla överens om☝🏼
Citera
2018-01-28, 21:59
Medlem
Jag sökte på 'sammanfattning' utan resultat. Om någon vet var man kan läsa en bra sammanfattning någonstans, eller om någon skulle vilja bli trådens hjälte och författa en, så vore jag ytterst tacksam.

För mig som började läsa några veckor efter händelsen i sig så känns lite som om man måste ta ledigt för att gnaga sig igenom alla 1000+ sidor och skapa sig en grundbild så att säga.
Senast redigerad av dronesoul 2018-01-28 kl. 22:00. Anledning: Citerade av misstag
Citera
2018-01-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Vart får ni allt ifrån ?? Det är ingen årlig konferens som hålls i Januari varje år.Detta är ett projekt som fortfarande pågår och som jag sagt innan så är det ett gediget arbete och tyvärr så fick han inte slutföra det ! Kanske hade fått stor inverkan på våra miljöskatter hit och dit som vi ska betala inom unionen och allt mer bestäms uppe i Bryssel.Tror inte ni förstår vilken betydelse detta kanske hade haft för vår framtid.

http://portal.research.lu.se/portal/sv/projects/miljoeskatter--rattslig-kvalificering-i-en-internationell-kontext(19987bbb-1b46-4909-8d47-2439408017 13).html

Jag tror jag kan förstå dess betydelse för framtiden. Eller inse en del av den vidd det skulle kunna fått. Miljöskatter är jag inte är helt obekant med om än ur ett annat perspektiv än det rent juridiska. Antar att Oskar var huvudansvarig för projektet men hur många övriga var delaktiga i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in