2018-01-28, 17:44
Medlem
staticages avatar
Hört både läkare och utredare på socialtjänster hopplöst sagt att det är sån inavel bland dessa att dom aldrig kommer att vara något annat än en stor belastning för samhället.
Noll impulskontroll lågbegåvade och våldsamma.

Min fråga är alltså hur ser verkligheten ut?
Är det mer regel än undantag att man inavlar?
Citera
2018-01-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Hört både läkare och utredare på socialtjänster hopplöst sagt att det är sån inavel bland dessa att dom aldrig kommer att vara något annat än en stor belastning för samhället.

Så vitt jag har förstått så är kusingifte inte helt ovanligt. Ökad risk för ärftliga deftekter helt klart.
Men sedan har jag också förstått att det där med kusin kan ha en helt annan betydelse än vad jag lägger in i det. För mig är det min eller min mans syskonbarn som är kusiner till våra barn, inga andra.
Men tydligen kan kusinbegreppet vara annorlunda. En ingift morbrors syskonbarn är också kusiner till mina barn. Isåfall fall känns det betydligt mer ok.
En kollega från Irak räknade också barnen till en nära vän till hans pappa dom kusiner. Inte alledeles lätt att förstå hur släktskap räknas alla gånger.
Citera
2018-01-28, 18:15
Medlem
dwgs avatar
Kusin gifter sig med kusin får barn som gifter sig med kusin.
Varit så i många många år, så klart det går åt helvete 😂
Citera
2018-01-28, 18:47
Medlem
Sqrbankens avatar
Förmodligen ganska vanligt. Mer socialt accepterat i MENA än i väst. Själv aldrig hört talas om två svennekusiner som gift sig (Men antar det finns fall). Är liksom direkt vidrigt tycker vi i högre kulturer än den i en bergsby i Irak.
Citera
2018-01-28, 19:53
Medlem
Ni menar såhär:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1394119/Its-time-confront-taboo-First-cousin-marriages-Muslim-communities-putting-hundreds-children-risk.htm l

??
Citera
2018-01-28, 20:32
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Ni menar såhär:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1394119/Its-time-confront-taboo-First-cousin-marriages-Muslim-communities-putting-hundreds-children-risk.htm l

??

Med tanke på att vi har en högre procent av muslimer än UK per capita så borde detta problem vara värre här.
Inte konstigt att sjukvården havererat.

Fan vilken oreparerbar sits Sverige satts sej i.
Pensionsräddarna visde sej vara inavlade och kunde inte bidra med ett skit.

Allas pensioner mystiskt borta inom 5 år.
Citera
2018-01-28, 20:37
Medlem
DRD4s avatar
Jag antar att det är klankulturen som har skapat detta dvs förhindrat normalt avel, kusingiftermål är en normalitet inom islam, och eftersom islam är en krigsideologi så kan det ju vara så genomtänkt att man har tvingat fram detta för att få lättlurade och arga idioter som gärna tar till våld/krigar.
Citera
2018-01-28, 20:39
Bannlyst
Var det inte därför man införde tvångssterilisering av sinnesslöa kvinnor för att få bort blodskammen ur folkhemmet? ( Det var därför tattare och Romer drabbades eftersom dessa grupper sysslade väldig mycket med blodskam . )

Det som en del vänsterextrema krafter bruka hänvisa till den mörkaste delen i vår historia, kanske fyllde en funktion i alla fall?
Senast redigerad av Niggers 2018-01-28 kl. 20:43.
Citera
2018-01-28, 20:44
Medlem
batman4evers avatar
Citat:

Du har just beskrivit verkligheten. Sverige är på väg i en nerförsbacke. En avgrund. Islam ÄR inavel och pedofili.
Citera
2018-01-28, 20:45
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Med tanke på att vi har en högre procent av muslimer än UK per capita så borde detta problem vara värre här.
Inte konstigt att sjukvården havererat.

Fan vilken oreparerbar sits Sverige satts sej i.
Pensionsräddarna visde sej vara inavlade och kunde inte bidra med ett skit.

Allas pensioner mystiskt borta inom 5 år.

Fast det är ju inget problem för MENA:iter med LSS och personliga assistenter som betalas med skattepengar, inbetalat av Svenskar.

Varför tror ni massmedia nästan alltid kör med vita Svenskar i bild när det ska diskuteras orimliga bedömningar hos Försäkringskassan. Ni vet, indragen assistans. Jamenvafan, det är ju klart att det ska se ut som om Svenskar råkar illa ut.

Vi fick höra att det var raketforskare, ingenjörer, läkare och andra akademiker som kommer hit, men det är ju inte sant.

Inavel, ja fy fan. Det rensade vi ut här i Sverige för över sextio år sedan. Nu är det bara att börja om.

/BubbasBoy
Citera
2018-01-28, 21:11
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Var det inte därför man införde tvångssterilisering av sinnesslöa kvinnor för att få bort blodskammen ur folkhemmet? ( Det var därför tattare och Romer drabbades eftersom dessa grupper sysslade väldig mycket med blodskam . )

Det som en del vänsterextrema krafter bruka hänvisa till den mörkaste delen i vår historia, kanske fyllde en funktion i alla fall?

Jag har skrivit det förut och skriver det igen:

Jag tycker att socialtjänstlagen borde skrivas om så att socialtjänsten ska kunna kräva att för att en familj ska få ekonomiskt bistånd ska kvinnan stoppa in P-spiral eller motsvarande.

När familjen kan försörja sig själv får de skaffa hur många barn de vill.

Sterilisering är lite väl drastisk, men ovanstående åtgärd skulle avhjälpa många av problemen i samhället.
Citera
2018-01-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers

Ja du har rätt. Alla kvinnor med MENA ursprung jag har mött har minst 4 barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in