2018-01-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Personligen ser jag det som så att om den info är av den karaktären att den redan förekommer frekvent i tråden - inte på något sätt tillför ny information, finns det ingen anledningen att föra den vidare. Liksom varför?

Isåfall är det ju absolut ingen idé att om och om igen säga att man har en massa information som man inte tänker dela med sig av, eller?

Till de som gör på detta viset har jag följande att säga; jag förstår att det känns frustrerande att få information som man VET är sann ifrågasatt och dissikerad. Jag hoppas att ni förstår att det finns de här inne som inte har eller kommer acceptera någon fakta vare sig det kommer från polisen, media eller någon trådpostare för dessa har redan bestämt sig och det finns ingenting man kan göra åt dem. Man får låta dessa påhopp rinna av en som vatten rinner av en gås.

Det finns däremot en hel massa andra som inte är av detta slag och de är inte de som syns och hörs mest, men jag tror att de är idel öra. Jag är det iallafall
Citera
2018-01-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Isåfall är det ju absolut ingen idé att om och om igen säga att man har en massa information som man inte tänker dela med sig av, eller?

Till de som gör på detta viset har jag följande att säga; jag förstår att det känns frustrerande att få information som man VET är sann ifrågasatt och dissikerad. Jag hoppas att ni förstår att det finns de här inne som inte har eller kommer acceptera någon fakta vare sig det kommer från polisen, media eller någon trådpostare för dessa har redan bestämt sig och det finns ingenting man kan göra åt dem. Man får låta dessa påhopp rinna av en som vatten rinner av en gås.

Det finns däremot en hel massa andra som inte är av detta slag och de är inte de som syns och hörs mest, men jag tror att de är idel öra. Jag är det iallafall

Absolut. Jag avvaktar mer information/fakta, den kommer att komma. Från de som har en noggrann total överblick över vad som har hänt här. Det är Polisen.
Citera
2018-01-27, 20:51
Medlem
SchwedenFreunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Ja, självklart. Desto fler personer som oberoende av varandra för fram iakttagelser gör dessa mer intressanta. Om en person har sett familjen i affären säger inte mycket, det kan ha varit en "lyckoträff". Men om 5 personer har sett dem i affären så säger det mer.

Nu var affären bara ett exempel, tror du förstår vad jag menar.
Börjar tro att alla "som kände dom" är Troll. Dom som kände Familjen máste ju här reagera och tala om för oss att det vi tänker ej stämmer. Eller har jag fel ? Sorry vet ej hur jag ska formulera mig
Citera
2018-01-27, 20:51
Medlem
Oavsett vad som hänt eller inte hänt har denna mannen failat så mkt som en pappa kan så jag hoppas innerligt att han brinner i helvetet tillsammans med sina övriga kollegier som t ex den fruktansvärda Jonas från tragedin i Dalby och Shürrer för att nämna några.....tyvärr är jag rädd att dessa jävla retards kommer trissa igång fler psykoter att begå sina innersta önskningar och skylla det på
- Jag hörde en röst.....

Nä inför straff som fanns förr i tiden så skulle detta säkert gör så många kan anstränga sig och undvika att lyssna till sina röster och söka vård innan....varför inte "Råttan" 😂
Citera
2018-01-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag fattar inte heller vad vitsen med det är. Man kan ju tänka sig att dessa är här för att inhämta information, men dela med sig vill de inte. Jädra pilutta-dig fasoner som hör hemma i sandlådan.

de får ju bara folk som ifråga sätter mm så de har gett upp med att dela det.
Citera
2018-01-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Oavsett vad som hänt eller inte hänt har denna mannen failat så mkt som en pappa kan så jag hoppas innerligt att han brinner i helvetet tillsammans med sina övriga kollegier som t ex den fruktansvärda Jonas från tragedin i Dalby och Shürrer för att nämna några.....tyvärr är jag rädd att dessa jävla retards kommer trissa igång fler psykoter att begå sina innersta önskningar och skylla det på
- Jag hörde en röst.....

Nä inför straff som fanns förr i tiden så skulle detta säkert gör så många kan anstränga sig och undvika att lyssna till sina röster och söka vård innan....varför inte "Råttan" 😂

hur vet du att han har failat? Var du där? Vad vet du som inte vi vet?
Citera
2018-01-27, 21:17
Medlem
Funderingar. .... dom flyttar från annan stad, känner ingen. Barnen börjar iallafall skolan och föräldrarna jobbar. H dagtid men O verkar jobba betydligt mer kanske även helger. O reser även mycket så är sällan hemma. H blev kanske isolerad pga att hon inte kände någon att umgås med när O jobbade. Fick sköta allt hemma samt barnen. Hennes enda sällskap på em o nätterna var barnen vilket gjorde henne bitter och deprimerad till slut. Inte ens hennes cancer fick maken att slå ner på tiden. Äldsta dottern påverkades kanske av sin mammas bitterhet o blev också deprimerad. Kanske tjatadehon på O att vara hemma mer o umgås med henne då hon kände sig väldigt ensam? Kanske kom hon på att ända sättet att få O att bry sig mer var om nått hände med barnen och sakta började hon påstå inför O att dom var sjuka och la upp så mycket symtom hon bara kunde. O gick på det o stora flickan som pga sin mammas depression mådde dåligt och blev passiv i allt. Till slut trodde mamman själv på allt hon på stod o bollen va i rullning. O som var den vältalig i familjen o som svalde allt vad mamman sa började leta bot världen över då detta blev ett hinder för honom. Till slut var O så splittrad o frustrerad över att inget hjälpte och att han egentligen inte hade denna tid då jobbet var allt för honom. Flickan märkte av alla splittring föräldrarna emellan och mådde bara sämre. Katastrofen blev ett faktum. Bara en tanke på ett möjligt senarium....säkert fel men ändå???
Citera
2018-01-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Lätt att tänka fel:-)

Men man ser ju flera gånger om hur framtiden planerades för: Förutom 1 års nedång i arbete så
pappan och äldsta barnet vet man hade planer för framtiden, flickan skulle återigen tillbaka till skolan och pappan satt och väntade på besked om sin ansökan om befordran(som han fick godkänd samma dag familjen hittades död).
Och mamman sägs ha jobbat ända fram till jul.
Pappan hade mailkontakt med skolan alldeles innan jul.
Pappan köpte två bilar i höstas och i somras låg annons inne på Blocket med en gemensam mailadress, henkowbrenton något sådant, där några småsaker såldes(begärt sammanlagt cirka 2000:- )
Livet såg ut att rulla på?

Nyårsafton 2018 har varit.Nästkommande Nyårsafton är 2019 ! Så svaret är han hade minskat sin arbetstid 10 % fram till 8 Januari då arbetet efter helger kom igång igen !
Citera
2018-01-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nyårsafton 2018 har varit.Nästkommande Nyårsafton är 2019 ! Så svaret är han hade minskat sin arbetstid 10 % fram till 8 Januari då arbetet efter helger kom igång igen !

Nyårsafton är sista december. den 1 januari är nyårsdagen. Och det ändras 00,00 även om man tycker det är afton efter 12 slaget ;-)
Senast redigerad av milla200 2018-01-27 kl. 21:29.
Citera
2018-01-27, 21:36
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
de får ju bara folk som ifråga sätter mm så de har gett upp med att dela det.
Men som jag skrev förut, anledningen till att man skickar pm med info till betrodda medlemmar är ju att informationen ska komma ut, utan att någon ska kunna spåra den som lämnat infon.

Nu känns det mer som "Hemligaklubben" där folk vill visa att de har info utan att dela med sig. Får man ett pm från nån nyreggad skriver man väl ut det och skiter i vad folk svarar.
Citera
2018-01-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Nyårsafton är sista december. den 1 januari är nyårsdagen. Och det ändras 00,00 även om man tycker det är afton efter 12 slaget ;-)
Förvisso är det som du säger men likväl så är det 2018 på ALLA dekaler och bilder och nästa blir 2019.Så skriver man som de gjort så blir det sista december 2017 de menar.Annars hade väl skrivit fram till Årsskiftet 2019 tänker jag....
Citera
2018-01-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Men som jag skrev förut, anledningen till att man skickar pm med info till betrodda medlemmar är ju att informationen ska komma ut, utan att någon ska kunna spåra den som lämnat infon.

Nu känns det mer som "Hemligaklubben" där folk vill visa att de har info utan att dela med sig. Får man ett pm från nån nyreggad skriver man väl ut det och skiter i vad folk svarar.

De har lagt ut i början av tråden. (från säkra källor)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in