2018-01-27, 21:15
Medlem
Sverige är helt jävla sjukt. Dessa jävla politisk tillsatta nämndemän i tingsrätten.

Efter Stockholms tingsrätts beslut att ge vårdnaden av två barn som fötts inom ett arrangerat barnäktenskap till våldtäktsmannen kan han ny invandra som anhörig.

http://www.gp.se/nyheter/hedersflickorna/experterna-rasar-efter-alicia-domen-det-vidrigaste-jag-l%C3%A4st-i-hela-mitt-liv-1.5093807

Jag börjar tappa tron på Sverige och svensk domstol.
Senast redigerad av helofin 2018-01-27 kl. 21:18.
Citera
2018-01-27, 21:24
Medlem
Varangians avatar
Vad är det som hindrar att modern skulle få ensam vårdad? Hennes unga ålder? Eller finns det annat?

Barnen borde i sådana fall omhändertagits av sociala myndigheter och en våldtäktpedofil ska givetvis inte ha ensam vårdnad om barn.

Men de låga förväntningarnas-rasism genomsyrar ju våra svenska myndigheter. "Det är deras kultur och det måste vi respektera".
Citera
2018-01-27, 23:52
Medlem
broderskaps avatar
Låter bra! Mer av det, tycker Patriarkala Partiet Sverige! PPS!
Citera
2018-01-28, 00:15
Medlem
YP4XQs avatar
Det nya feministiska, hbtq-certifierade och värdegrundsbyggda Sverige
Citera
2018-01-28, 00:44
Medlem
Ganska pedagogiskt skriven dom, även om utfallet förstås är stötande.

https://minfil.org/d3N62cd1b4/Stockholms_TR_T_6357-17_Dom_2018-01-09.pdf
Citera
2018-01-28, 11:24
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna har noterat och spridit saken på sin facebook-sida:

Citat:
Svensk domstol ger pedofil ensam vårdnad om barnen efter våldtäkt på 12-årig flicka.

https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/posts/1552558834862356
Citera
2018-01-28, 11:25
Medlem
8711s avatar
Givetvis gör man bara så här för att det gäller invandrare. "Det är deras kultur" när dom våldtar sina döttrar, slår sina barn med skor i huvudet och massa annat. Lika bisarrt att höra varje gång och det är uppenbart att man godtar och godkänner våld och grova brott mot barn bara för att föräldrarna och liknande är invandrare från mellanöstern och afrika.

Helt och hållet förkastligt, för jävligt och totalt vidrigt!!!
Citera
2018-01-28, 11:29
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Vad är det som hindrar att modern skulle få ensam vårdad? Hennes unga ålder? Eller finns det annat?

Barnen borde i sådana fall omhändertagits av sociala myndigheter och en våldtäktpedofil ska givetvis inte ha ensam vårdnad om barn.

Men de låga förväntningarnas-rasism genomsyrar ju våra svenska myndigheter. "Det är deras kultur och det måste vi respektera".

Precis som du skriver. Med samma motivering låter man invandrare slå sina barn, banka skor i huvudet på dom och annat bara för att dom är invandrare. Helt och hållet en galen inställning som inte borde få utövas, men som man hör jämt och ständigt om man är i områden där dessa beteenden dominerar bland familjerna. Kolla i ghettona, det är så här överallt. Socialtjänsten vet mycket väl om det, men låter det vara för att dom är invandrare och att "det är deras kultuuuuur". Gällande svenskar hade det ALDRIG accepterats på samma sätt utan åtgärder.

Det är samma fenomen som med denna pedofil och detta domslut från domstolen.
Citera
2018-01-28, 14:24
Medlem
Ördögs avatar
Just som Moderator slagit samman de två trådar som skapats om fallet, så hittar något snille på att öppna ännu en diskussion i samma ämne. Att söka efter relevant diskussionstrån på Flashback tycks vara en övermäktig uppgift för vissa.

(FB) Göteborg: 12årig irakisk tjej bortgift, våldtagen, gravid. Socialen skiter i allt
Senast redigerad av Ördög 2018-01-28 kl. 14:29.
Citera
2018-01-29, 20:52
Medlem
ArchAngel161s avatar
Okej då vet jag att jag får knulla 12 åringar. Bara att tuta och köra. Det går bra fast jag är svensk va?

Pedofili... suck...

GILJOTINEN...
Citera
2018-01-29, 22:19
Medlem
wasd1234s avatar
Efter att ha läst domen så är min slutsats att det är bra. Barnen stannar i Irak istället för att vara i Sverige vad jag förstått? Det är väl bara bra fan? Ju mindre araber desto bättre.

Pedofil delen och att dom är kusiner suger givetvis kuk men vem fan orkar bry sig...sålänge skitungarna inte kommer hit så är det bra. Tråkigt nog så har barnen Svenska pass vilket för mig är helt oförståeligt och sinnessjukt.
Citera
2018-01-29, 22:33
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Givetvis gör man bara så här för att det gäller invandrare. "Det är deras kultur" när dom våldtar sina döttrar, slår sina barn med skor i huvudet och massa annat. Lika bisarrt att höra varje gång och det är uppenbart att man godtar och godkänner våld och grova brott mot barn bara för att föräldrarna och liknande är invandrare från mellanöstern och afrika.

Helt och hållet förkastligt, för jävligt och totalt vidrigt!!!

Sista meningen håller jag med om, annars tycker jag att du drar fel slutsats. Mamman är ju också "invandrare". Skulle det varit en svensk kvinna som blivit bortgift och våldtagen utomlands som barn, tror jag tyvärr att rätten hade haft en annan syn på saken.
I så fall så missgynnas ju mamman i detta fall för att hon är invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in