Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-02, 16:21
  #1
Medlem
Magnifik046s avatar
Hejsan! Jag är mycket intresserad av b.la övergivna hus och när serien hemliga svenska rum kom så föll jag framför allt för avsnittet - "Sandträsk - Dödens väntrum". Avsnittet handlar om det gamle sanatoriet i sandträsk. Häromdagen skulle jag kolla avsnittet igen men möttes av att avsnittet var borta från youtube och kunde inte heller hitta nått på webben.. Kontaktade även svt och dom kunde tyvärr inte hjälpa. Så min fråga till er där ute är om nån sitter med filen nerladdad eller vet var man kan få tag i den? mvh!
Citera
2017-02-02, 16:25
  #2
Medlem
Såg denna häromdagen:

https://www.youtube.com/watch?v=qkNrFnNoWDs

Får en "guidad tur" fram till 23:00 någonting. Det tyckte jag själv var jäkligt intressant, spöken not so much.

Kanske inte vad du sökte efter men finns en hel del kul info där.
Citera
2017-02-02, 16:33
  #3
Medlem
Magnifik046s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veriwen
Såg denna häromdagen:

https://www.youtube.com/watch?v=qkNrFnNoWDs

Får en "guidad tur" fram till 23:00 någonting. Det tyckte jag själv var jäkligt intressant, spöken not so much.

Kanske inte vad du sökte efter men finns en hel del kul info där.


Ja jag har sett den och då blev jag genast påmind om just "Hemliga Svenska Rum - Sandträsk" som man kunde kolla på för nått år sen. Hade gärna velat besöka sanatoriet, synd att man bor 158 mil ifrån..
Citera
2017-02-13, 00:26
  #4
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifik046
Ja jag har sett den och då blev jag genast påmind om just "Hemliga Svenska Rum - Sandträsk" som man kunde kolla på för nått år sen. Hade gärna velat besöka sanatoriet, synd att man bor 158 mil ifrån..

Hmmm.. Låter mycket intressant!
Citera
2018-01-27, 18:26
  #5
Medlem
Zigarettens avatar
Jag har besökt sanatoriumet i Sandträsk, vi blev insläppta för en löjlig summa utav en viss person. Mycket intressant att gå där inne, vilken enorm fastighet.
Citera
2018-01-27, 18:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Jag har besökt sanatoriumet i Sandträsk, vi blev insläppta för en löjlig summa utav en viss person. Mycket intressant att gå där inne, vilken enorm fastighet.

Tog du några bilder/filmer som du vill dela med dig?
Citera
2018-01-27, 18:53
  #7
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tog du några bilder/filmer som du vill dela med dig?
Tyvärr är jag inte hemma just nu så jag kan inte kolla. Det är dessutom ett par år sedan så jag kan faktiskt inte minnas om vi tog bilder eller inte. Många korridorer och så var så pass identiska med olika tapeter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback