Citat:
Ursprungligen postat av
diva59
Ja o vi vet att hon hade ett blåmärke på torson, alltså levde hon när hon fick det. Det kan mycket väl finnas fler sådana på de andra kroppsdelarna, skador som bevisar att hon levde när hon fick dem. Usch man mår illa när man tänker på det, hur ska då inte hennes anhöriga må?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lulle333
Ja. Själv har denna saken gjort att min ångest och depression sen längesen är tillbaka.
Då kan man ju undra om dom anhöriga orkar livet til slut 😓
(på trots av ångest klarar jag inte bli av med att läsa)
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
De kommer nog aldrig att återhämta sig. De ska sorgearbeta och också leva med vetskapen om offrets smärta och ångest.
Madsen har troligen slagit ut alla som var närmast Kim Wall. Såhär ser psykopatens livsstil ut. Skit samma om människor dör och går under, bara jag får min kick, tänker han.
Håller verkligen med er här och ställer mig samma frågor. Hur ska de anhöriga orka leva vidare? Tankarna om det djävulska deras älskade Kim utsattes för innan hon dog. En livslång mardröm, ett livslångt psykiskt lidande. Är helt rätt som du skriver #Eremona2.0, att Madsen troligen slagit ut alla som var närmast Kim Wall.
Jag har fördjupat mig i en hel del mordfall, speciellt sexualsadistiska seriemördare.
Man tror att man är härdad och kan granska fallet "utifrån" utan att engagera sig känslomässigt.
Men, ju mer detaljer som framkommit, desto värre ondska och obegripligt stor grymhet har blottats och jag kände att efter de sista detaljerna i åtalet att nu börjar det bli för mycket. Blev illamående och pallade inte att läsa om fallet på flera dagar. Ondskan och den utstuderade råa grymheten i denna gärning tar nog priset i äckelkänsla av det mesta man läst. Det gör ont att ta in.
Om man själv känner så, som inte har någon som helst koppling eller närhet till Kim, så kan man tänka sig den känslan fast tusen gånger starkare - hos de sörjande anhöriga.
Det denna vidriga, äckliga avart till människa har gjort gör att jag hoppas att han kommer att ha ångest och känna ånger för varje sekund i resten av sitt usla, miserabla liv.
Nu har han väl inte ens förmågan att känna ånger men kanske åtminstone ångest för att han blev avslöjad och kommer att tillbringa resten av livet - förhoppningsvis - inlåst i förvaring.
Hoppas också att han mår riktigt dåligt över att ha blivit avslöjad med att vara den looser han är och att han tydligt kommer att känna allt hat och all avsky för sin djävulska gärning.
Även om han skulle lida av detta för varje sekund i resten av sitt liv så kommer inte detta i närheten av det psykiska och fysiska lidande han utsatte Kim för och det förstår de allra flesta.
Vila i frid Kim <3