2018-01-27, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Otroligt långsökt ditt scenario! Hade han velat med sin inkomst hade han tagit med familjen och åkt till Thailand. har svårt att tro att arbetsgivaren nekat honom ledigt då han visste hur barnen mådde, chefen verkade ju också nästan förstå att detta dåd hände, inte ok alls! Jag tror pappan ville jobba mer än han kunde, så är
det nog?

Han kanske inte gillade Thailand.....
Oskar gick ner i arbetstid... hur många procent har du ingen aning om.
Citera
2018-01-27, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manot
– Jag går här varje dag med hunden och pratar ofta med många av grannarna. Men den här familjen har jag inte sett.
Expressen

Nähä !!
Gå ut lite oftare då, så kanske dom syns.
Eller, så undviker dom den jobbiga jävla idioten med hund, som alltid skall gå förbi här och vara nyfiken.
Citera
2018-01-27, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Kanske att Föräldrarna var drivande i att även den yngre flickan skulle få hemundervisning
Varför så drivande?
Synonymer till drivande
pådrivande, eggande
driftig, energisk

Eftersom dom redan har en dotter som är sjuk, och den andra dottern sen visar samma symptom, så blir man nog ganska drivande som förälder.
Citera
2018-01-27, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ok att de kanske inte orkade dra till Thailand, men orka jobba in i det sista gjorde de, väldigt konstigt det enligt mig om de planerat att göra detta i kärlekens tecken, för sina plågade barn! Oskar gick ner 10% i arbetstid, oj vad mycket då man har döende döttrar hemma, som plågas det allra värsta! Var finns logiken hos vissa här? Man slutar aldrig att förundras, herregud!

Vart får du 10% ifrån...?
Citera
2018-01-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
På Twitter skriver @rektorhamid följande:

Läser om familjetragedin i Bjärred. En eloge till skolan som höll i elevhälsokonferenser, ordnade anpassad studiegång, hemundervisning och reagerade direkt genom lärare som gjorde hembesök när mamman inte dök upp på möte. Allt enligt regelboken. Mina tankar går till skolan.

Var kan jag läsa mer om att mamman uteblivit från möte(n)? Har mig veterligen inte tagits upp.
Här är inlägget om Twitter och hembesök. @Tey44
Senast redigerad av bazaar 2018-01-27 kl. 15:01.
Citera
2018-01-27, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Precis, det går inte till på det viset. Man undrar vad detta är för "läkare" om det nu inte är O själv som skapat dessa "intyg".

Eller så var dom sjuka!,
Och så fick dom ett läkarintyg på en odiagnistiserbart syndrom, som troligtvis kan vara ME eller liknande, som således gör att dom inte kan gå i skolan.
Citera
2018-01-27, 15:06
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Ja. Som jag sagt förut - alla inblandade hade agerat annorlunda (=reagerat!) om detta varit en familj som jobbat som städare och bott i ett miljonprogramsområde, för att ta en målande schablonbild.
Ja absolut, alltifrån lärare, rektorer och eventuella läkare. Soc skulle blandas in från allra första gången den städjobbande föräldern stegat in i rektorns rum. Utan tvekan!
Citera
2018-01-27, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Förklara gärna hur det kan vara uppenbart?

Den äldsta flickan hade ju hemundervisning sedan ett flertal år tillbaka och den yngre hade likaledes fått det beviljat.

Är Sveriges läkarkår så illa utbildade att de inte kan skilja på föräldrars önskan och den faktiska situationen?

Skolan kan ju endast bevilja hemundervisning med ett läkarintyg i botten så hur fan har det gått till då?

Hur har du kommit på att det är uppenbart, har du läst nyreggade troll,s info med lite för öppet sinne?

Precis.
Och varför skulle en läkare fejka ett läkarintyg till en frisk flicka som VILL gå i skolan.
Tror istället att Läkaren/na varit väldigt noggranna i sin bedömning.
Citera
2018-01-27, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det här är först och främst ett diskussionsforum, så kravet på "teknisk bevisning" är tämligen lågt. Det omvända: jag har inte tagit del av något vettigt läkarutlåtande rörande flickornas hälsa.

Precis !
Och då får vi gå på det näst bästa.
Skolan HAR fått in ett intyg, och då får vi tro att det är korrekt.
Inget bevisar motsatsen.
Citera
2018-01-27, 15:11
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Kan vi vara överens om att det var 2st mord och 2st självmord sen orsaken det vet vi inte och kommer vi få reda på det?.

Mvh
Smoker
Näe, jag är öppen för att det kan vara 3 mord och ett självmord. Att OH duperade alla omkring sig in i det sista.
Citera
2018-01-27, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jo, det kan du. Är du helt uppgiven och försvarslös så gör du som du blir tillsagd.
Det kan också vara så att en inte är riktigt medveten om vad den gör, vad personen skriver under.

Nej, dom skrev på frivilligt båda två, och det var ett gemensamt beslut.
Citera
2018-01-27, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Joo, visst, det kan finnas många orsaker att inte gilla hundar. Allergi, infektionsrisk, hundfobi.. men poängen är ju hur han reagerar i detta fall. Skäller ut och skriker osv och beter dig på ett sätt som skrämmer postarens sambo. Det säger ju något om O:s temperament och förhållningssätt både till barnet och grannen.

Jag vill inte heller att mina barn klappar hundar som dom inte känner. Men jag skäller bara ut grannarna när jag själv är under stark press/stress/ångest

Nu är ju detta hur HON säger att han uttryckte sig.
Hon gillar inte Oskar, och då överdriver hon såklart detta.
Har väldigt svårt att se hur han gapar och skriker som en galning hemma på gatan.
Ingen annan än den här pajasen har vittnat om detta.
Tvärtom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in