Citat:
Ja, det är väl det jag menar, att Flashback hade kunnat vara före övriga media i sin analys som vanligt, nu var vi pucktvåa till aftonblaskorna för att ett fåtal skribenter i tråden förstörde den vanliga analysen Flashback brukar kunna vara först med, vi har varit mycket bättre än såhär förr i tiden. Vi hade tillräckligt med kunskap i tråden, jag var nog den första som bekräftade och angav att polisen sagt att det var planerat i samförstånd, men flera bekräftade snabbt inpå, någon här var först med att gissa att de planerat i samförstånd.
Vi borde ta lärdom av detta och inse att om flashback ska vara etta på analys och tidslinje så kan vi inte betrakta allt som obekräftat tills polisen går ut i pressreleaser, i samtliga fall som varit högprofilerade så har flashback varit först ut med det mest troliga scenariot. Vi har för många användare som har verklig insyn, för att vi ska lyssna på fabulerande drömmare
Fortsätter det såhär kommer familjeliv vara bättre på gräv än oss
Vi borde ta lärdom av detta och inse att om flashback ska vara etta på analys och tidslinje så kan vi inte betrakta allt som obekräftat tills polisen går ut i pressreleaser, i samtliga fall som varit högprofilerade så har flashback varit först ut med det mest troliga scenariot. Vi har för många användare som har verklig insyn, för att vi ska lyssna på fabulerande drömmare
Fortsätter det såhär kommer familjeliv vara bättre på gräv än oss
Jag håller med i stort sett i allt du skriver i stycket ovan. Flashback brukade vara riktigt snabba förr, och är snabba även idag. Och givetvis kan man inte alltid redovisa källorna av naturliga skäl.
Man kan lägga till en kommentar som ex. ”Det är ännu inte bekräftat men mycket tyder hittills på att...”
Detta för att minimera trådsanningar som sedan ”lever sitt eget liv” och att nytillkomna börjar att ”spinna vidare” på trådsanningen som övriga redan har hunnit glömma.
Jag sett alltför många sådana sanningar där det sedan visat sig att ingenting stämde.
Det sägs ibland att allmänheten är den bästa detektiven, men det är väl snarare Flashback som innehar den titeln. Och så ska det förbli...