2018-01-26, 23:51
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
läs på om diagnosen ME, kronisk trötthet, Utbränd mm mm så kanske även du fattar vad det handlar om.

Lika mycket som pianolärarens "pm" är sant som alla andra PM här har kommit. Varför bara tro på en pianolärare som träffat henne en gång i veckan.

Tror inte du själv varit utsatt för att vara kroniskt trött eller slutkörd och även haft 2 barn i puberteten och speciellt inte två töser på en gång. som har enligt en som VET att de har ME. och den kommentaren är väl riktigt lika sann som pianoläraren. ELLER vi SKA bara tro på sånt som du tror???

kom med bevis att töserna inte var sjuka och att mamman inte var sjuk och att pappan höll på med incest och kontroll och våld.
Nu var det inte mig du frågade men jag undrar ändå.
Vilka bevis har du själv för dina påståenden?
Citera
2018-01-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
Jag bodde grannar med Oskar och Hanna för ett år sedan och kan säga att jag upplevde Hanna som en väldigt trevlig och lugn människa. Oskar upplevde både jag och min sambo som lite läskig. Och nu kanske ni undrar vadå läskig? Min underbara sambo fick magproblem pga jobbstress och blev då sjukskriven, då var hans sysselsättning på dagarna att vara ute med våra hundar. När min man en dag berättar när man kommit hem från jobbet att han fått en rejäl utskällning från grannen "utan hår" Oskar för att min sambo låtit dottern (vet varken om det var Moa eller Agnes) klappa våra hundar så blev jag jävligt arg och chockad? Att han skriker och säger att dottern ska hem och tvätta händerna på direkten och att min sambo inte ska gå förbi deras villa med hundarna igen? Från denna dag tog jag och min sambo avstånd från Henkows då vi inte ville ha problem men jag uppfattar Oskar som inte frisk och en väldigt läskig typ.

Om han nu hade Aspergers som någon sa så är allt detta naturligt för en Aspergers. Andra som inte vet att personen har det får känslan att de är manipulativa och konstiga mm mm.

Någon kanske var allergisk mot hundar? då räcker det att någon klappar en hund. Han har kanske bacillskräck och hundar är skitiga om de inte badas varje dag. ?

Det kan vara så simpla saker som gör att andra tolkar det fel. ;-)
Citera
2018-01-26, 23:56
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Om han nu hade Aspergers som någon sa så är allt detta naturligt för en Aspergers. Andra som inte vet att personen har det får känslan att de är manipulativa och konstiga mm mm.

Någon kanske var allergisk mot hundar? då räcker det att någon klappar en hund. Han har kanske bacillskräck och hundar är skitiga om de inte badas varje dag. ?

Ja så kan man ju välja att se på det. Eller så lägger man ihop 1 och 1 och får 2.
Citera
2018-01-26, 23:58
Medlem
Citat:

Att han säger att min sambo inte ska gå förbi deras villa med våra hundar tyder på att Oskar är ett psykfall som ville ha kontrollen. Han äger inte gåvägen där min sambo promenerade.
Senast redigerad av VeronicaMaja 2018-01-27 kl. 00:02.
Citera
2018-01-27, 00:02
Medlem
wendy1s avatar
Citat:

Så nu har dem MRSA, dödlig cancer hos mamman, hårtappningssjukdom hos pappan, ME hos 2 unga barn samt Asberger i familjen. Sannolikheten för detta är?
Citera
2018-01-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Nu var det inte mig du frågade men jag undrar ändå.
Vilka bevis har du själv för dina påståenden?

bara de som alla andra bevisat här ;-) Har ju varit en hel del sidor som skrivits och en hel del pm i början och en massa som "känt" dem som har skrivit och sagt att så är det.

det var ingen fråga från mig utan jag skulle bevisa. Jag har själv utmattningssyndrom och är konstant trött. Det har jag läkarintyg på. Men om man nu tittar på MEs symptomer så hade jag platsat där oxå. Jag har en tonåring på 14 år och vet vad hon kämpar mot. Jag har även en 21 åring med Aspergers som Bjärrehov hjälpte till att göra så han fick betyg i skolan och de släppte inte honom förrän efter 1 terminen på gymnasiet för att veta att det gick bra. Han har oxå läkarintyg. Min man har oxå en som har högfungerade autism och ADD. Med kraftig bacillskräck och han har läkarintyg.

så ska det bara in ett läkarintyg kan jag väl fixa men nu tror jag inte det var mina. Och allt är sekretess så det är inte någon som kommer få ut det ;-)

Jag känner inte familjen men jag tror inte allt är så komplicerat som alla tycker. Och hade mina barn varit "grönsaker" eller på väg och de bara vill dö. och man själv så nere så tror jag att jag kan förstå vad som föregick i huvudet på föräldrarna. Men att hålla på att svartmåla dem som farliga och läskiga mm tror jag inte på. Det pratas så mycket skit om dem som inte kan försvara sig.
Citera
2018-01-27, 00:07
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Jag bodde grannar med Oskar och Hanna för ett år sedan och kan säga att jag upplevde Hanna som en väldigt trevlig och lugn människa. Oskar upplevde både jag och min sambo som lite läskig. Och nu kanske ni undrar vadå läskig? Min underbara sambo fick magproblem pga jobbstress och blev då sjukskriven, då var hans sysselsättning på dagarna att vara ute med våra hundar. När min man en dag berättar när man kommit hem från jobbet att han fått en rejäl utskällning från grannen "utan hår" Oskar för att min sambo låtit dottern (vet varken om det var Moa eller Agnes) klappa våra hundar så blev jag jävligt arg och chockad? Att han skriker och säger att dottern ska hem och tvätta händerna på direkten och att min sambo inte ska gå förbi deras villa med hundarna igen? Från denna dag tog jag och min sambo avstånd från Henkows då vi inte ville ha problem men jag uppfattar Oskar som inte frisk och en väldigt läskig typ.
Tack för inlägget. Några andra iakttagelser ? Hur obetydliga dom än kan vara.
Jag själv gillar inte alls hundar. Gillar katter. Jag låter inga hundar slicka på mig.Vem vet var dessa hundar har haft sin nos innan.
Citera
2018-01-27, 00:07
Avslutad
Citat:
Att han säger att min sambo inte ska gå förbi deras villa med våra hundar tyder på att Oskar är ett psykfall som ville ha kontrollen. Han äger inte gåvägen där min sambo promenerade.

Mmm. Tror dig. Säkert.
Citera
2018-01-27, 00:10
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Klart det är ett mycket grovt brott. Och det finns nog ingen här som försvarar det.

Ta med dig din kompis geggamoja och dra till nåt feministforum istället för att försöka förstå verkligheten. Där får ni kanske 100% medhåll i era manshatande teorier. Försvarar på inget sätt deras handlande. Men försöker förstå varför. Tycker du ska sluta avkräva bevis från andra postare när du hittills inte har levererat nåt som helst själv. Idiot.
Oj, så mycket hat du spyr ut! Manshatande teorier? Om du läser trådstarten så förstår du kanske att minst två mord har utförts. Det kan vara en mördare eller två mördare. Om det enbart är en mördare är det med största sannolikhet mannen i familjen. Om du har problem med det är mitt tips att du börjari nån slags terapi. För dina reaktioner känns inte sunda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ja så kan man ju välja att se på det. Eller så lägger man ihop 1 och 1 och får 2.

Varför göra det så krångligt ?
Finns ju ingen här som kan "bevisa" vad som hänt och varför.

Kanske när och om brevet/videon kommer ut och inte bara Polisens tolkning av det. Allt beror på hur man tolkar allt. Jag hade nog tolkat allt som alla andra om jag inte "hjärntvättat" mig själv att börja tänka positivt på allt. Var väldigt negativ innan.
Citera
Medlem
Citat:
Tack för den infon som du delar i tråden. Guld värt med fakta. Har läst alla dina inlägg och tycker mig börja se nu vad vissa andra sett tidigare. Hoppas fler som kände dem kommer in i tråden och sprider ljus i saken för Moa och Agnes skull och eventuellt då också Hannas skull.
Citera
2018-01-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
En underskrift säger ingenting, man kan både manipulera och hota någon att skriva under.
Frågan är inte om båda skrev under. Frågan är vem som skrev brevet.

Du kan inte tvinga någon att skriva om slutresultatet ändå blir detsamma. Om hon var klart emot skulle har hon inget att förlora på att vägra skriva under, bara att vinna på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in