2018-01-26, 23:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
”Pianolärarinnan” träffade den äldre systern vid ett tillfälle. Hon hade då följt med sin pappa och sin lillasyster till pianolektionen. Min källa uppfattade den äldre systern som tystlåten och dämpad. Hon var inte alls lika pigg och utåtriktad som lillasystern.
https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-nya-tragiska-och-omskakande-uppgifter-om-de-mordade-flickorna-bjarred/

Kanske hon också var tystad och tillsagd att hon pratade för mycket. Momsen tillägnas ju barnen och Farbror Sune staten är väl det pappan föredrog före konstnärligt flummeri. Så får man inte prata som barn blir man också dämpad och tyst givetvis.
Citera
2018-01-26, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så du ljuger alltså rakt av här och vägrar ta fram några påstående. Troll du får inga fler svar.
Du har gjort bort dig det grövsta och inbillar dig att PM går före en lärare som varit inblandad under många år. Ehh, snälla du behåll det för dig själv.
Troll? Man kan ju verkligen fundera på vilka som är troll i den här fruktansvärda tråden. Ta du din kompis geggamoja i hand och skaffa fram BEVIS före ni kommer med påståenden. Det här är inte frågan om spekulationer. Det är påståenden. Och även om du försöker mörka det i dina inlägg så lyser det igenom. Du hatar män, svårare än så är det inte.
Citera
2018-01-26, 23:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skolan tar inga beslut om hemundervisning annat än med ett läkarintyg som grund. Dom är skyldiga att följa skollagen 24 kap §23.

Hur det förehåller sig, får vi möjligen veta.

Du hittar på och håller inte reda på tiderna med skolan eller lärarinnan och vill inte lyssna på grannarna. Du tror föräldrar avkrävs information om hösttermin osv. Kan inte bli mer snömos än det här. Du påstår att sjukdomen funnits hos dom här barnen under lång tid ända sedan dom varit små tex, och har en massa konstiga förklaringar som jag inte köper. Däremot så är flickan fullt frisk hos läraren i maj 2016 samtidigt som skolan får info från föräldrarna om att hon är sjuk.
Hans mail säger en hel del om att han reda räknat ut den yngsta. Du får ta dina snyftare till någon annan jag köper inte snyfteriet om att man förstår dubbelmord.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-26 kl. 23:15.
Citera
2018-01-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Barnens "kroniska trötthet" kan dels vara skapad ur själva isoleringen som Oskar tvingade dem till. Om Oskar har förgripit sig sexuellt på barnen kan han ha gett dem sömnmedel på kvällen. Han skulle då ha börjat med äldsta flickan för några år sedan. Han kan ha gett henne så pass exakt dos så att hon var omedveten om vad som hände. Sömnmedlet gör givetvis att hon blir väldigt trött och inte orkar delta i skolan, vilket även lärare uppmärksammar. Några år senare börjar även den yngsta dottern uppvisa likadana symptom. Han har då insisterat på hemundervisning även för henne.

Vad jag då undrar, kan obducenter se långvarigt missbruk av sömnmedel även om flickorna mördades med hjälp av sömnmedel? Kollades detta vid obduktionen?
Och om polisutredarna skulle se att flickorna varit sexuellt utnyttjade, skulle de gått ut till allmänheten och sagt det? Jag tror inte det, eftersom den misstänkte är död och inte kan försvara sig.

Man kan spåra ämnen som finns i i läkemedel/narkotoka ex sömnmedicin tex benso som är vanligt. Det kan man spåra långt tillbaka genom bl.a. hårstrån/blodprov där kan man också se koncentrationen av ämnet.
Citera
2018-01-26, 23:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
26 aug. 2017 kl. 09:23 skrev XX:

Hej
NN har blivit långvarigt sjuk och kan inte spela denna termin. Kan vi höras inför våren och se om hon mår bättre? Inte troligt men möjligheten finns.
Hälsningar
XX”

Han har redan dömt ut den yngre systern. Och från fullt frisk till så sjuk så hon ska hemundervisas är helt klart inte trovärdigt.
Citera
2018-01-26, 23:16
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Han har redan dömt ut den yngre systern. Och från fullt frisk till så sjuk så hon ska hemundervisas är helt klart inte trovärdigt.
Nej det är inte trovärdigt för fem öre.
Citera
2018-01-26, 23:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Nej det är inte trovärdigt för fem öre.

Nej och läser man kommentarerna i Höglunds blogg efter dom här inläggen så ser man reaktionerna. ¨
Dom tror det är något som inte stämmer i familjen och ber Höglund fortsätta gräva. Visserligen finns det någon som uttrycker annat men då svarar hon på ett föredömligt sätt. Kan inte ge henne nog med eloger att hon gräver i fallet.

Citat:
Elisabet Höglund
Det som är obehagligt i det här fallet är inte mitt grävande utan vad som ligger bakom den här fruktansvärda händelsen. Vilken läkare var det t ex som skrev de sjukintyg som möjliggjorde för de här flickorna att få skolundervisningen i hemmet? På vilka grunder skriver en läkare ett sådant intyg? Det är alldeles för många frågor som har förblivit obesvarade. Att du skiter i detta är ett tecken på bristande mänskligt engagemang.
Citera
2018-01-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag har tidigare lagt fram incest som en alternativ förklaring.
Med allt som nu framkommit anser jag att den teorin har stärkts.
Det kan ha varit så att flickornas mensdebut gjort att O. känt sig tvungen att kontrollera flickorna hårdare genom att hålla dem hemma från skolan. Jämför ålder för flickornas "insjuknande".
Han fick panik. Ville fortsätta ha dem för sig själv. Minimera risken att de blev kära i någon kille.
Han förstod ju innerst inne att detta inte skulle hålla hur länge som helst.
Under jullovet - en tid då mycket i familjer kan komma upp till ytan - kanske äldsta dottern eller båda berättade för mamma. De orkade inte med det längre. Ville ha ett vanligt liv.
O. konfronterades...

Det första som gick ut från villan till allmänheten samma dag familjen hittades var detta:
Man spärrar av och hanterar detta som ett grovt våldsbrott
Enligt de första, obekräftade, uppgifterna skulle det röra sig om ett misstänkt våldsbrott med personskador.
Vi jobbar med vad som har hänt, hur det har hänt och varför det har hänt, säger Stephan Söderholm.

Den tekniska undersökningen på platsen är omfattande, uppger han.

– Det är mycket att göra för teknikerna

Källa: Expressen

Och:
Det är ett grovt våldsbrott. En mordutredning blir det i någon form, säger Ewa-Gun Westford, kommunikatör vid polisen i region syd.
Citera
2018-01-26, 23:20
Medlem
Citat:
Så du ljuger alltså rakt av här och vägrar ta fram några påstående. Troll du får inga fler svar.
Du har gjort bort dig det grövsta och inbillar dig att PM går före en lärare som varit inblandad under många år. Ehh, snälla du behåll det för dig själv.

Hon träffa 11-åringen ca 1-2 timmar i veckan innan och i början av sjukdomen. Hur kan någon basera allt på den korta tiden. I början av trötthets så är allt som intressant att utföra lättare. Hon visa kanske inte för andra att orken tog slut och hon kanske behövde sov 14 timmar istället för kanske 10. DU vet inte JAG vet inte och pianoläraren vet inte då hon som sagt träffade henne 1 gång per vecka.
Citera
2018-01-26, 23:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Hon träffa 11-åringen ca 1-2 timmar i veckan innan och i början av sjukdomen. Hur kan någon basera allt på den korta tiden. I början av trötthets så är allt som intressant att utföra lättare. Hon visa kanske inte för andra att orken tog slut och hon kanske behövde sov 14 timmar istället för kanske 10. DU vet inte JAG vet inte och pianoläraren vet inte då hon som sagt träffade henne 1 gång per vecka.

Har du också ett läkarintyg? Fram med det om du ska sitta och skriva om diagnoser och prognoser.
Citera
2018-01-26, 23:23
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Nej och läser man kommentarerna i Höglunds blogg efter dom här inläggen så ser man reaktionerna. ¨
Dom tror det är något som inte stämmer i familjen och ber Höglund fortsätta gräva. Visserligen finns det någon som uttrycker annat men då svarar hon på ett föredömligt sätt. Kan inte ge henne nog med eloger att hon gräver i fallet.
Dessa frågor skulle man bra gärna få svar på. Vilken läkare och på vilka grunder.
Citera
2018-01-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om man nu ska låta barnen komma till tals istället för den manipulative fadern, ja jag menar att barn ändå är ärligare i grund och botten, så har vi ju faktiskt 14-åringens Instagram:

Vilken sjukdom led hon av?
Svar: Agnesisbored
Vad kunde hon göra för att bli frisk?
Svar: A girl has nothing to say.

Vad mer behöver vi egentligen veta för att förstå, att det inte var barnen det var fel på här?

Om hon nu hade trötthetssydrom eller ME som någon visste att hon hade. Klart man blir uttråkad när man inte orkar göra något.
att hon inte hade något och säga kan lika vara att hon inte ville tala om att hon inte orka eller så kommer det från serien där de tjatar om att a girl has nothing to say.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in