2018-01-26, 15:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vet vem han är, såg honom några gånger under 1980-talet. När jag sökte på honom på Facebook för något år sedan eller så bodde han i USA - nu hittar jag honom inte alls ... Undrar varför. Freija21 har i PM nämnt honom som "en i gänget" vid tiden för Helenas försvinnande.

Kan Freija21 bringa klarhet i var Er*k Fj*llman bor idag?

Citerar mig själv med en utvidgad fråga till Freija21.

Du som påstår dig ha bra koll på bland andra Er*k Fj*llman samt flera andra i Helenas närmaste umgängeskrets vid tiden för Helenas försvinnande, märkte du av något konstigt med Er*k eller hörde du rykten om honom eller om någon annan (i gänget eller i dess omedelbara närhet)?

Och som sagt: Vet du var Er*k Fj*llman bor idag?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-26 kl. 16:32.
Citera
2018-01-26, 16:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Alla ni som har bra koll på vardagslivet i Mariestad vid tiden före, under och efter Helenas försvinnande, kan ni räkna upp så många smeknamn som ni kan komma på om manliga personer i lämplig ålder? Finns det till exempel någon som skulle kunna ha haft ett smeknamn som på något sätt kan kopplas till något i stil med "lickan" eller snarlikt?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-26 kl. 16:34.
Citera
2018-01-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Gå ut på FB och sök upp Er*c And*rss*n (notera stavning).
Är det han?!

I detta fall var det ingen Er ik som snackade på fyllan. Det var en som pratade om en person vars namn nämndes so E......
Citera
2018-01-26, 17:42
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Alla ni som har bra koll på vardagslivet i Mariestad vid tiden före, under och efter Helenas försvinnande, kan ni räkna upp så många smeknamn som ni kan komma på om manliga personer i lämplig ålder? Finns det till exempel någon som skulle kunna ha haft ett smeknamn som på något sätt kan kopplas till något i stil med "lickan" eller snarlikt?

"Kjickan", Linkan.
Citera
2018-01-26, 18:15
Medlem
Skrattretande trögt här, irriterande....
Kanske beror på mina svårigheter att uttrycka mej väl.
Erik eller Eric är totalt ointressant i det sammanhanget jag skrivit. Kanske var en Anders vid närmre eftertanke!
En allra sista gång......
Killen på fyllan:
Snackade skit om en Anders/Erik.
Övertygad om dennes inblandning osv...
Ville sätta dit honom..? Uppvisade ingen rädsla att prata eller vända sej till polis.....
Fortsatte prata skit om hur man kunde knäcka idioten som bara nekar osv,...

Senare ändrar han sej och uppvisar ångest.
Påstår att han vet vad som EGENTLIGEN hänt.
Men kan aldrig berätta det för någon, aldrig gå till polis.
Men hade starkt behov av att få tala om det han visste för att få behålla sin mentala hälsa.
Hade planer på att kontakta en präst pga dennes tystnadsplikt. Undrar vad det var han visste som skapade sådan ångest?

Smalt byggd
Blå ögon
Mörkt hår, kort men inte rakat/snagg i nacken, längre lugg, inte lockigt, lite fall.
Rak, smal näsa
Tunnare läppar

Hade bott en period i Mariestad vid tiden. Var inte därifrån.
Bodde inte där vid tillfället, utan i Göteborg, osäker......
Bott lite varstans i södra Sverige innan den senaste tiden (vid samtalet).
Varit bekant med Helenas ena systers fd när han bodde i Mstad och på så vis var insatt......
Citera
2018-01-26, 18:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
"Kjickan", Linkan.

Kan du skriva ut namnen med *-maskering?
Citera
2018-01-26, 19:58
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Kan du skriva ut namnen med *-maskering?

Om du menar namn från missbrukarkretsar, Mi¤ael Kj¤llander. Kjickan kallad. men han e bra mycket äldre .. Linkan hör inte till dom kretsarna. beror på vart du vill komma, men han e från T-boda och heter Lindkvist Mi¤ael.
Citera
2018-01-26, 20:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Om du menar namn från missbrukarkretsar, Mi¤ael Kj¤llander. Kjickan kallad. men han e bra mycket äldre .. Linkan hör inte till dom kretsarna. beror på vart du vill komma, men han e från T-boda och heter Lindkvist Mi¤ael.

Ok, tack. Jag fick veta att någon på en fest i Mariestad för några månader sedan ska ha hävdat att "mannen med pilotglasögon" ska ha ha haft ett smeknamn av typen "lickan". Observera nu att detta är ganska "löst", som jag ser det, men det kan vara värt att nämna. Jag är fullt medveten om att detta krockar med utpekandet av KM.
Citera
2018-01-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ok, tack. Jag fick veta att någon på en fest i Mariestad för några månader sedan ska ha hävdat att "mannen med pilotglasögon" ska ha ha haft ett smeknamn av typen "lickan". Observera nu att detta är ganska "löst", som jag ser det, men det kan vara värt att nämna. Jag är fullt medveten om att detta krockar med utpekandet av KM.

Ligg lågt med sådana påståenden. Om det var missbrukare som överföll Helena, varför skrek hon då inte ”HJÄLP”?

Min övertygelse är att hon kände gm och det blev hennes död, tyvärr
Citera
2018-01-26, 20:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ligg lågt med sådana påståenden. Om det var missbrukare som överföll Helena, varför skrek hon då inte ”HJÄLP”?

Jag bad bara om lite hjälp med namn som skulle kunna kopplas till det aktuella smeknamnet.
Citera
2018-01-26, 21:18
Medlem
Citat:
Jag vet inte vem Klas är. Bara hans bror som jag sagt. Jag visste inte ens om att Klas fanns, har jag också sagt. Däremot har jag sett bild på Klas och placerat honom i ett "fack", baserat på hur dom andra syskonen är i sättet. Om jag tänker mej Klas säga att han är glad och danssugen, så får jag en vision av björnen Baloo när han dansar med mowgli. Inget otydligt med det. Vore han en festprisse så skulle jag känna till det.
F.Ö pratade jag med en gammal kompis vars syster är ingift i Ahlinsläkten i början på veckan.
Hen hade inte hört NÅGOT eller några rykten om Klas. Hen bor dessutom i Hassle. Så några rykten kan du glömma existerar.

Du är snabb på att döma folk - kan bara säga att jag ogillar folk som dömer andra utifrån ett visst beetende i 10 sek. Rätt ointressant om du har pratat med en i Ahlin släkten o just detta samtal skulke utesluta en vissa rykten. Din efterforskningar har inte mycket grund att stå på. - tyvärr Twiggy, tyckte du hade en klarare syn på läget när du "släppte" MR.
Citera
2018-01-26, 21:25
Medlem
Citat:

Visserligen finns ju vittnesmål som säger att denne hört rop på hjälp. "Så får ni inte göra..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in