2018-01-26, 20:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Exakt.
Det är inte mycket som stämmer med den teorin.
Sen tänkte jag på en annan sak !
Dom starkaste relations-banden som finns i hela universum, är banden mellan en mor och hennes barn.
Inget får komma emellan en mor och hennes barn.
En mamma dör hellre än att nått händer hennes barn.
OM nu Oskar var en sån psykopat som idkade icest och plågade sin fru och barn på det mest fasansfulla sätt som ni beskriver,...... och fru och barn hade varit fullt friska, så hade nog frugan i alla fall gjort minst 1 försök att göra sig av med sin man..... först med skilsmässa, hjälp hos nån vän, eller huggt en kniv i honom.
Ingenting !!
OM barnen varit friska, OM mamman varit frisk, så hade dom löst pappa-problemet och levt vidare....
Men icke, En fullt frisk mamma, som tillåter att någon dödar hennes barn, utan kamp....
Det köper inte jag.

En tanke som slog mej, bara.
Hon kan dock ha känt sig väldigt underlägsen honom och varit hur undergiven som helst i deras inbördes relation. Hon var en enkel skattejurist medan han var blivande professor och en strålande stjärna på sitt område. Dessutom var hon äldre än han, i min värld kan de ha haft värsta sado/macho-förhållandet bakom hemmets fyra väggar. Något som båda var tillfreds med inte på något sätt skulle visas utåt. Men döttrarna revolterade, därför var enda utvägen att alla måste dö.
Citera
2018-01-26, 20:16
Medlem
Geggamojas avatar
För Hannas och henbes anhörigas skull hoppas jag verkligen att Polisen uteslutit alla möjligheter att det enbart var Oskar som ensam stod för morden. Har de hört sig för med Hannas kollegor och vänner? Hade Hanna ens några vänner? Tillät ens Oskar det?
Citera
2018-01-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angorakatten
Är det Hanna man ser på hennes Facebook sida om man trycker på knappen se vad du har gemensamt med Hannas vänner? Det kommer upp en bild på en kvinna som kan vara Hanna tror jag.

Kan du länka?
Citera
2018-01-26, 20:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Exat Emma.
Vad är det som säger att dom "flydde" från Göteborg ?
Förmodligen flyttade dom för att O fick en fantastiskt bra tjänst på Lunds Universitet, och H på skatteverket, och då blir det lämpligt att bo i Bjärred.
Men, 2016 hände nått.....
Fan vet vad, men där är det lite mysko.
Det stämmer bra med mitt förra inlägg. Oskar fick en topptjänst på LU och Hanna gav upp en strålande karriär på E&Y för ett betydligt enklare jobb på Skatteverket.
Det som hände 2016 var väl att Agnes snart skulle börja på högstadiet med allt vad det innebär av mognad tillsammans med skolkamrater. Pubertet, kärlek, skvaller och inte minst sexuellt uppvaknande. Det var alldeles för farligt för Oskar. Därför letar han över hela världen efter en kvacksalvare som kan skriva "rätt" sorts intyg.
Citera
2018-01-26, 20:20
Medlem
Hur kan polisen vara säkra på att Hanna var med på att döda barnen?
En namnunderskrift är lätt att förfalska.
Jag tror mer att Oskar är den skyldiga.
Citera
2018-01-26, 20:27
Medlem
Hur fan har ni mage att spekulera helt fantasi om dom? Vad får ni ut av det?

Det som nyheter skrev flaggade helt klart och tydligt om vad hela handlar om fast de inte skrev rent ut.

Undrar vad ni kommer att spekulera om min död när jag dör, om nyheter skulle nu komma skriva om mig. Det ska bli spännande haha!
Citera
2018-01-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttan1980
Att dom fick gå ut fort kan bero på lukten också om dom har varit döda några dygn vilket dom hade varit när dom hittades.
Och kurator får dom väl oftast träffa ganska omgående när det handlar om barn? Kanske är rutin etc.
Dock har jag pratat med en kvinna som berättade att det handlar om sömnmedel och lugnade tabl.
Inga pistoler eller knivar ska vara inblandat.

Jaså vem är kvinnan? Upp till bevis!
Citera
2018-01-26, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hon kan dock ha känt sig väldigt underlägsen honom och varit hur undergiven som helst i deras inbördes relation. Hon var en enkel skattejurist medan han var blivande professor och en strålande stjärna på sitt område. Dessutom var hon äldre än han, i min värld kan de ha haft värsta sado/macho-förhållandet bakom hemmets fyra väggar. Något som båda var tillfreds med inte på något sätt skulle visas utåt. Men döttrarna revolterade, därför var enda utvägen att alla måste dö.

Med all respekt !!
Och jag försöker inte att jäklas.
En teori om att mamman skulle vara sjuk i eventuellt bröstcancer, och barnen sakta insjuknat i nån obotbar sjukdom, som bekräftas av väldigt många.
Familjen hamnar i djup kris...... och mor o far fattar ett jättesorgligt beslut.
Den teorin tycker du är så urbotad korkad, orealistisk och dum att du total-dissar den.
Trotts allt vi hört från vänner, kollegor, chefer, skola mfl.
OK

En annan teori där mor och far lever i ett gemensamt sado/macho liv och dagligen plågar sina fullt friska barn.
Pappan utför självklart incest, och mamman till barnen gör inget för att skydda sina barn.
Utan enda utvägen till slut var att brutalt mörda sina oskyldiga barn.
Det är denna teorin du sätter din 100 lapp på.

Har jag förstått dig och din teori rätt då ?

Med all respekt !!
Citera
2018-01-26, 20:29
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan1978
Ja precis vad jag skrev alldeles nyligen. Kan Polisen också ha gått rakt in i Oskars fälla? Två "välfungerande" föräldrar och barnen "sjuka". Polisen har pratat med Oskars kollegor som bekräftar att Oskar var så mån om sina döttrar och en fantastisk person. Jag tror fullt och fast att Oskar var en livs levande Dr Jekyll och Mr Hyde. Har Hanna pratat med någon om hot eller misshandel i hemmet?
Citera
2018-01-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schinlidst
Jaså vem är kvinnan? Upp till bevis!

Jag tänker absolut inte lägga ut denna kvinna här, jag har lovat och inte säga vem hon är.
Sen får du tro vad du vill.
Jag vet vad hon har sagt och måste inte bevisa något för dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
För Hannas och henbes anhörigas skull hoppas jag verkligen att Polisen uteslutit alla möjligheter att det enbart var Oskar som ensam stod för morden. Har de hört sig för med Hannas kollegor och vänner? Hade Hanna ens några vänner? Tillät ens Oskar det?
Håller med.

Tänk om han dragit ner Hanna i avskumshelvetets djupet.

Först mördar han henne och sedan får han det att framstå, för hela världen i all oändlighet, att mamman också velat ta livet av sina underbara flickor.

Hon kommer aldrig att få ro i sin kalla och mörka grav.

Mannen är ett fullblodigt monster.
Senast redigerad av Singoallaa 2018-01-26 kl. 20:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan1978

Nej underskrift är äkthet. Det är snarare Oskar som är den modigast av familj som är den sist död av alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in