2018-01-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mada1
Så vi kan förvänta oss att bitcoin crashar 2-3/gånger varje månad när futures går ut?

Och när bitcoin crashar faller all annan crypro efter. hur länge kommer detta hålla?

Jag skulle säga att det krashar nu pga osäkerhet (som vanligt när Bitcoin krashar så beror det på osäkerhet). Efter kl 17.00 kommer vi veta vad som händer när futures går ut, och nästa månad kommer vi inte behöva ha osäkerhet längre.
2018-01-26, 13:05
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Jag skulle säga att det krashar nu pga osäkerhet (som vanligt när Bitcoin krashar så beror det på osäkerhet). Efter kl 17.00 kommer vi veta vad som händer när futures går ut, och nästa månad kommer vi inte behöva ha osäkerhet längre.
Jag är nästan övertygad om att detta är sista dippen vi ser innan BTC flyger uppåt igen. Bitcoin kommer kanske gå ner lite extra när futures går ner men rebounden kommer vara den hårdaste på länge. Vi får se om några timmar <3
2018-01-26, 13:08
Medlem
XGPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Nu ska jag vara ärlig och säga att jag är dåligt insatt, men så som jag förstått det är det såhär:

Tittar man på vad som hände kring CME's Futures så gick Bitcoin ner, vilket troligtvis betyder att fler shortade än som satte pengar på att det skulle gå uppåt. Det betyder att fler vill köpa tillbaka Bitcoin (de som shortade) än de som vill sälja sina bitcoins? Jag förstår dock inte varför detta skulle vara farligt för Bitcoin.

Vad som såklart kan vara negativt är om folk som shortade säg 5 bitcoin, nu kan shorta 10 bitcoin (då bitcoin halverats) och väljer att göra det, för då köper de ju tillbaka 5 bitcoins, men väljer att sälja 10 bitcoins direkt..
Ja, om det nu är CME Bitcoin futures handeln som ligger bakom nedgången. Men det spekuleras lite olika i vad som kommer hända härnäst. Vad jag har sett verkar många gissa på ytterligare nedgång. Vissa andra gissar på att de som kortade Bitcoin nu istället kommer att spekulera i en uppgång, dvs. gå långa.
2018-01-26, 13:13
Medlem
Ganska härligt att läsa på forumet om folk som börjar bli positiva igen. Kanske var bra att Bitcoin föll så att en hel del fick en reality check samtidigt som det gav möjlighet för nya investerare att doppa sina tår! (och tidningarna fick möjligheten att skriva lite skit om Bitcoin, efter så lång tid med positiva nyheter om kryptovalutor)
2018-01-26, 14:04
Medlem
Menar ni att det komma sjunka en sista gång vid klockan 17:00 eller kommer det börja gå upp igen som förut efter 17:00?
2018-01-26, 14:22
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mada1
Så vi kan förvänta oss att bitcoin crashar 2-3/gånger varje månad när futures går ut?

Och när bitcoin crashar faller all annan crypro efter. hur länge kommer detta hålla?
Fri marknad, anpassar sig snabbt.

Volatiliten kommer av att det hela tiden finns nya saker att anpassa sig till (än så länge). Det intressanta blir att studera huruvida det minskar över tid, eller snarare hur mycket det minskar. Specifika saker är inget problem, de kommer lösa sig snabbt och naturligt.
2018-01-26, 15:48
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Menar ni att det komma sjunka en sista gång vid klockan 17:00 eller kommer det börja gå upp igen som förut efter 17:00?
Vi vet bara att det skulle kunna påverka marknaden, och att det skulle kunna ha påverkan åt något specifikt håll. Eventuellt.

Lire intressant är det.
2018-01-26, 17:32
Medlem
Pazera
Köpte inte via coincheck hoppas jag
Undrar vad som händer i Japan
Nån som vet?
2018-01-26, 17:49
Medlem
Allt beror ju på vilket tidsperspektiv man har, att gå in long nu funkar säkert med tanke på att bitcoin garanterat kommer gå över 50 000 dollar i år, men i det korta perspektivet hade jag nog avvaktat.

Februari lär nog bli en dipp, iaf runt 15-20:e men sedan blir det nog en bättre resa framåt.
2018-01-26, 18:11
Medlem
9910s avatar
Blir det någon dipp igen närmsta tiden? Idag? Imorgon?
2018-01-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9910

Det är en dipp nu.. Vill du köpa, så köp. Visst kan det sjunka till typ 10k eller kanske ännu lägre, men förmodligen inte. 11k som det ligger i nu är billigt imo. Även om du köper nu och det sjunker 1-2k så kommer du att ha tjänat in det med råge till 2019.
2018-01-26, 18:57
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9910

Allt kan hända, den kan nollas, många köper nu därför den får lite liv. Men det ändras fort. Jag hade avvaktat, inte mycket talar för Bitcoin i nuläget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in