2018-01-24, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av in.to.the.WILD
Enkelt. Den militära makten som i slutändan står bakom statens möjlighet att utfärda valutan. Detta saknar bitcoin, således saknas också möjligheten till att försvara värdet när allt kommer till kritan.
Problemet i din ekvation är att du tror att centralbanker/riksbanker är ett verktyg som styrs inom stater. De styrs globalt utav BIS som fullkomligt föraktar din lilla tanke om en stat och en riksbank, de ser saker globalt du nationellt....förstår du nu?
2018-01-24, 21:14
Bannlyst
Eftersom ingen förstår de ni kallar globalisternas mål så kommer ni aldrig förstå. Målet är en valuta en stat en massa en styrande elit inget annat. Ethereum är detta piller där ett system läggs utöver systemet och riskfri avkastning ges och uppnås genom systemets ramverk iom transaktionerna inom nätverket. Alla parter kommer tjäna på det initialt, total kontroll utöver samtliga transaktioner och intäkter ifrån de samma i en gemensam valuta. Om ni tror att globalisternas mål var att stoppa Bitcoin/Ethereum så har ni så in i helvete fel. Era nationer, era riksbanker, era inhemska banker som inte anpassar sig till globalisternas mål de kommer gå under. 2020/2030 agenda.
2018-01-25, 22:15
Medlem
Hegamons avatar
Min uppfattning: Nu håller Bitcoin på att återhämta sig efter dippen. Lägre än så här blir det nog inte till nästa stora dipp. Läge att lära sig shorta för mig iaf.
2018-01-26, 06:04
Medlem
Min tanke
Det borde komma en rekyl uppåt inom 1-2 dagar
Köpläge alltså
Men börjar det dippa så kommer det ske en rejäl avsäljning , lite halvpanik typ
Detta sett ur senaste månadens graf
15-20% ändring tror jag
Intressant detta
2018-01-26, 08:53
Medlem
Känns som att kryptovärlden håller andan för att se hur dagen kommer utspela sig. Riktigt spännande att vara del av!
2018-01-26, 09:52
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Känns som att kryptovärlden håller andan för att se hur dagen kommer utspela sig. Riktigt spännande att vara del av!

Är det något speciellt som inträffar idag? Isåfall, vad och när (svensk tid)?
2018-01-26, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Är det något speciellt som inträffar idag? Isåfall, vad och när (svensk tid)?

Future-kontrakt från CME går ut idag, om jag förstår rätt. Antar dock att det är när handlen återupptas i USA, så det borde vara en hel del timmar kvar.. Någon som har bättre koll får gärna fylla på med info!
2018-01-26, 09:57
Medlem
Trillskes avatar
16:00 för oss tror jag. Lite nyfiken är man ju faktiskt.
2018-01-26, 10:22
Medlem
XGPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
16:00 för oss tror jag. Lite nyfiken är man ju faktiskt.
Trading terminates at 4:00 p.m. London time on the last Friday of the contract month. If that day is not a business day in both the UK and the US, trading terminates on the preceding day that is a business day for both the UK and the US. (http://www.cmegroup.com/trading/equity-index/us-index/bitcoin_contract_specifications.html)
Tid i Sverige blir 17:00.

Edit: Värt att tillägga kan vara att det är handeln med futures kontrakten som upphör idag 17:00 (CET) svensk tid. Avräkning sker 31 januari. (http://www.cmegroup.com/trading/equity-index/us-index/bitcoin_product_calendar_futures.html)
Senast redigerad av XGP 2018-01-26 kl. 10:45.
2018-01-26, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XGP
Trading terminates at 4:00 p.m. London time on the last Friday of the contract month. If that day is not a business day in both the UK and the US, trading terminates on the preceding day that is a business day for both the UK and the US. (http://www.cmegroup.com/trading/equity-index/us-index/bitcoin_contract_specifications.html)
Tid i Sverige blir 17:00.

Nu ska jag vara ärlig och säga att jag är dåligt insatt, men så som jag förstått det är det såhär:

Tittar man på vad som hände kring CME's Futures så gick Bitcoin ner, vilket troligtvis betyder att fler shortade än som satte pengar på att det skulle gå uppåt. Det betyder att fler vill köpa tillbaka Bitcoin (de som shortade) än de som vill sälja sina bitcoins? Jag förstår dock inte varför detta skulle vara farligt för Bitcoin.

Vad som såklart kan vara negativt är om folk som shortade säg 5 bitcoin, nu kan shorta 10 bitcoin (då bitcoin halverats) och väljer att göra det, för då köper de ju tillbaka 5 bitcoins, men väljer att sälja 10 bitcoins direkt..
2018-01-26, 10:43
Medlem
pazeras avatar
Jag köpte in mig idag för 10 000 svenska glada kronor. Hade lika gärna kunnat stoppa in dem i en slot-maskin. Dock är skrytfaktorn högre att säga "jag äger bitcoin" än "jag spelade på en jackvegas-automat idag".

Min gambling-taktik är att sälja när jag går 10% plus eller minus.
2018-01-26, 11:09
Medlem
mada1s avatar
Så vi kan förvänta oss att bitcoin crashar 2-3/gånger varje månad när futures går ut?

Och när bitcoin crashar faller all annan crypro efter. hur länge kommer detta hålla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in