Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Uppfattade skriften som ett konstigt testamente, där han knyter samman säcken med sitt yrke och barn. Det OH har skapat på jorden. Detta stärks av det du skriver om att yngsta dottern slutade spela och att pappan snabbt efter insjuknandet inte såg något hopp alls för henne. Vilket är märkligt.
Intressant att du med har ett ord för berättelsen, "Testamente", och det beskriver allt mycket bra också.
Själv tänkte på berättelsen som ett "Manifest"(jag tänkte på Breivik och hans plan). Men intressant att vi satt egna ord på det.
Och en sak i det Testamentet är pappans räkning(nedräkning?) på äldsta dotterns ålder-
hon går ju faktiskt i den högsta klassen i lågstadiet, 3an
Det räknas på flickornas åldrar, tycker jag? De båda "insjuknar" kring samma ålder, 11/ 12 år.
Och många reagerade tidigt på pappans PDF- moms(barnslig var ett omdöme) och det jag kan se är hur han leker pedagog(kanske någon redan skrivit det).
Samma gjorde han inför skolpersonal
nyfiken på lärandet
Pappan lekte också medicinskt kunnig genom att på skolan redogöra för sina döttrars medicinska status/ hälsa.
I somras tjoade de och hoppade i poolen dessa "kroniskt trötta" barnen.
Ofattbart fysiskt sjuka sa rektor, det dramatiska utspelet var ett exakt citat från hur pappan framställt det hela som.
Och hela 14 år, men
Hennes pappa och skolsköterskan skulle tillsammans informera hennes klasskamrater om situationen
det är så dramatiskt allting.