2018-01-07, 17:47
Medlem
Jag har från vissa källor inom sjukvårdspersonalen fått höra att pojken hade helt andra skador än de man får genom att bli påkörd av en bil.

Och polisen har definitivt sina aningar!
Citera
2018-01-07, 18:03
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subholly
Jag har från vissa källor inom sjukvårdspersonalen fått höra att pojken hade helt andra skador än de man får genom att bli påkörd av en bil.

Som vadå?
Citera
2018-01-11, 14:57
Medlem
hippilis avatar
Citat:

Vi väntar fortfarande på svar från dej.

Sätter min ena strumpa på att detta var bara något du skrev, och i så fall är det väldigt dålig respekt för anhöriga och andra!
Citera
2018-01-19, 14:18
Medlem
Hummm..s avatar
Nu rör det på sig i ärendet med den påkörda 14-åringen.

Citat:
En ung person är skäligen misstänkt för bland annat vållande till annans död i ärendet där en 14-åring i november blev påkörd och dödad i Trollhättan.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=F8B059099E8B2B65

Citat:

Skitsnack..
Senast redigerad av Hummm.. 2018-01-19 kl. 14:22.
Citera
2018-01-19, 14:24
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
"Ung person"... Låter som en målvakt, som själv är straffimmun i mina öron. Fått betalt för att ta på sig skulden.

Jag kan ha fel. Kan också vara nån nykommen som jobbat tio år som lastbilschaffis i Iran, men i Sverige är 17 och utan körkort.
Citera
2018-01-19, 17:32
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
"Ung person"... Låter som en målvakt, som själv är straffimmun i mina öron. Fått betalt för att ta på sig skulden.

Jag kan ha fel. Kan också vara nån nykommen som jobbat tio år som lastbilschaffis i Iran, men i Sverige är 17 och utan körkort.

Du har antagligen fel eftersom polisen säger att den misstänkte har familj:

Citat:
Daniel Veivo Pettersson vill betona att personen inte är gripen eller frihetsberövad.

– Med hänsyn till att den här personen är på fri fot och med hänsyn till dennes familj vill jag inte kommentera mer, säger han till GP.
http://www.ttela.se/misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-noraldins-d%C3%B6d-h%C3%A4mtad-till-f%C3%B6rh%C3%B6r-1.5071096

En ung kille som är ute och kör med förälders bil utan körkort... och som förmodligen går på skola tillsammans med många av offrets kompisar. Ingen bra situation.
Citera
2018-01-19, 20:35
Medlem
Nu har jag inte läst samtliga inlägg i tråden men det där tror jag ingen såg komma...

Låter som ett resultat av ett bra polisarbete.
Citera
2018-01-20, 06:52
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Nu har jag inte läst samtliga inlägg i tråden men det där tror jag ingen såg komma...

Låter som ett resultat av ett bra polisarbete.

Nja.... En annan tanke är att föräldern sett en skada på bilen och kanske dragit sina egna slutsatser, kanske underlättades dessa slutsatser om killen verkade må dåligt... Dvs det kan vara föräldern som gjort det enda rätta. Jag skriver föräldern i singularis för jag gissar att det är stor sannolikhet att en kille som kör runt på stan med förälderns bil har en ensamstående mor.
Citera
2018-01-20, 08:15
Medlem
ThordOlavssons avatar
Det är skumt med en yngre person som övningskör på egen hand. Det kan tyda på en stöddig yngling med en svag mor.

Ett helt annat alternativ är att det rör sig om en olovlig övningskörning tillsammans med en person som faktiskt har körkort. Den senare har lånat bilen och övningskör i hemlighet med den omyndige. I och för sig kan det vara bilens ägare som stod för övningskörningen, men jag tror inte killen övningskörde med sin förälder utan med en annan person i hushållet. Polisen får på det viset flera misstänkta och när man nu skriver att man identifierat föraren så handlar det nog om att man fått ett erkännande.
Citera
2018-01-20, 10:27
Medlem
whysoserious88s avatar
bor i närheten av där det hände
konstigt att det är så tyst om det här, speciellt med tanke på att det var flera vittnen som såg det
min erfarenhet är att det flesta smitare åker dit förr eller senare men det brukar inte ta så här lång tid
Citera
2018-01-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Du har antagligen fel eftersom polisen säger att den misstänkte har familj:

http://www.ttela.se/misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-noraldins-d%C3%B6d-h%C3%A4mtad-till-f%C3%B6rh%C3%B6r-1.5071096

En ung kille som är ute och kör med förälders bil utan körkort... och som förmodligen går på skola tillsammans med många av offrets kompisar. Ingen bra situation.
Du är förmodligen väldigt nära sanningen, rykten har gått om en kille som ofta är ute och kör familjens bil och han är under 18 år. Om detta stämmer bor killen med sin familj på Kronogården vilket antagligen är anledningen till att det tagit så lång tid innan någon eventuellt pratat.
Citera
2018-01-26, 17:38
Medlem
tarek90s avatar
Känner den misstänkte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in