Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Jao, jag menar nog att på ett så litet ställe som Ulricehamn så är det, om man vänder på lite stenar, inte fråga om tusentals realistiska misstänkta eller hundratals att skäligen häkta.
Dessutom fick man ju in ett tips.
Det handlar om att hitta en individ som är på gränsen till att öht fungera i samhället. Som knappt tar sig ur sängen på morgonen. Där ngnstans. Studenter, arbetslösa, sjukskrivna etc.
Det handlar ju inte om en kille som träffar mamma på kvällarna eller varje helg precis.
Och lite annat kan väl vägas in.
Men jag kan förvisso ha fel och man får väl tro att polisen gjort en avvägning.
Det sista du skrev förstod jag inte med säkerhet...
Nej, tips har vi inte hört något om. Kanske du missförstod mitt inlägg tidigare som var ett svar på Ida-fallet. I det fallet (Ida) fick man tips om gärningsmannen.
Tvärtom, detta verkar vara en kille som helt gått förbi polisens radar.
Han har inte levt ett isolerat liv, utan har haft ett stort socialt umgänge. Gått på fester. Visserligen har han bott med sin pappa, men det är inte ovanligt i den åldern. Var väl inte så länge sedan han gick ut gymnasiet och många i hans situation bor nog kvar hemma tills de kommer på stadig fot.
Tidigare ostraffad, uppträdde inte på uppseendeväckande sätt vid topsningen, hade förklaringar till varför han inte hade kommit på kallelserna (och inga tips som vi vet något om iaf).
Det fanns inget som skulle indikera att han var just gärningsmannen. Inte ens kompisarna (som de berättar om, vad vi vet) verkar ha haft en blekaste aning. För dom verkar det vara mer eller mindre en gåta.
Men det verkar vara locket på, inte mycket nytt att bita i. Man får spekulera på de få ord som undslipper i kriget mellan GW och polisen.