2018-01-26, 11:11
Medlem
en bekant till en bekant satte in tydligen 30k på bitcoin i februari och hade vid december 110k.

är sådana siffror verkligen sant?

bör jag göra ngt likadant nu?
Citera
2018-01-26, 11:14
Medlem
Det enda som är intressant är hur mycket personen faktiskt fått ut i någon vanlig valuta, samt skattat för det.

Då vet du vad de faktiskt tjänat. Nästan alla hobbylirare inom crypto skryter om siffror de ser utan att ens ha försökt sålt dem. Och antar bara det finns en köpare för priset samt att de inte betalar skatt.

Men visst kan man tjäna pengar på crypto. Dock är det väldigt få som tjänar större summor (läs har pengarna i handen/banken nu)
Citera
2018-01-26, 11:16
Medlem
Att inte f sålt bitcoin har ja hvilket aldrig varit med om,

Safello.com snabbt enkelt pengsrna på kontot inom npgon dag,

Ja ts köote han i början på 2017 så har han gjort en fin investering
Citera
2018-01-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Det enda som är intressant är hur mycket personen faktiskt fått ut i någon vanlig valuta, samt skattat för det.

Då vet du vad de faktiskt tjänat. Nästan alla hobbylirare inom crypto skryter om siffror de ser utan att ens ha försökt sålt dem. Och antar bara det finns en köpare för priset samt att de inte betalar skatt.

Men visst kan man tjäna pengar på crypto. Dock är det väldigt få som tjänar större summor (läs har pengarna i handen/banken nu)

Finns en drös med säljare som inte vill veta ditt namn för fem öre, och köper BTC kontant, hur du sedermera gör med dessa är en annan femma, men ALDRIG att jag skulle skatta på BTC, klåparmyndigheten Skatteverket får väl fortsätta terrorisera småföretagare.
Citera
2018-01-26, 11:17
Medlem
knullklassons avatar
Låter lite... Gick inte Bitcoin upp ca. tusen procent under 2017?
Citera
2018-01-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Finns en drös med säljare som inte vill veta ditt namn för fem öre, och köper BTC kontant, hur du sedermera gör med dessa är en annan femma, men ALDRIG att jag skulle skatta på BTC, klåparmyndigheten Skatteverket får väl fortsätta terrorisera småföretagare.

Då är du bara en i mängden som har "kapital" du inte kan använda mycket mer än att köpa droger för. Men det kanske är det du satsade på
Citera
2018-01-26, 11:42
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philips45
en bekant till en bekant satte in tydligen 30k på bitcoin i februari och hade vid december 110k.

är sådana siffror verkligen sant?

bör jag göra ngt likadant nu?

Kan stämma. Bitcoin kostade runt 1 100 USD i februari och peakade på nästan 20 000 USD i december. Frågan är varför hans pengar bara ökat 3,6 ggr när bitcoin gått upp så kraftigt.. Han kanske har "trade:at" endel och missat stor del av uppgången.

I december vände det dock ner, så om han inte sålde allt på toppen har han tappat närmare hälften av värdet.
Citera
2018-01-26, 12:17
Medlem
80k på så lång tid är inte så mycket.

Men att ni fortfarande är kvar i denna pajasprodukt? Sälj och investera i verkligheten istället för att göra kinesiska miners och Krakens grundare ännu rikare.

Aktietips just nu under Veckans Aktietips här på Flashback för de som vill komma tillbaka till värmen på börsen.

Mvh
En som gjorde 364 % under 2017 på svenska småbolagsaktier 🔝🇸🇪
Citera
2018-01-26, 12:32
Medlem
Citat:
Då är du bara en i mängden som har "kapital" du inte kan använda mycket mer än att köpa droger för. Men det kanske är det du satsade på

Stämmer såklart inte.
Citera
2018-01-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Stämmer såklart inte.

Du har inte ens argument att förklara hur du kan få redigt kapital utan att sälja dem för just det. Därför är du bara ytterligare ett fanboy som inte riktigt förstår hur världen och ekonomi fungerar.

Men nu vet vi det och kan avstå från dina one liners som inte säger något annat.
Citera
2018-01-26, 12:54
Medlem
Citat:
Du har inte ens argument att förklara hur du kan få redigt kapital utan att sälja dem för just det. Därför är du bara ytterligare ett fanboy som inte riktigt förstår hur världen och ekonomi fungerar.

Men nu vet vi det och kan avstå från dina one liners som inte säger något annat.

Det är väl snarare du som påstår att det inte går att tvätta kontanter nu för tiden? Eller vill du bara veta hur jag tvättade? Tog ut 97000:- i kontanter. 15000:- i månaden satte jag in. Detta har jag gjort även innan BTC-boomen. Skatteverket har ALDRIG frågat. Sedan har jag även köpt en speldata för kontanter. Varför påstår du att om man har kontanter från BTC man ej velat skatta på, så har man bara kapital till ”droger” och dylikt? Skulle man inte kunna köpa en bil te.x? Vad är din poäng egentligen?
Citera
2018-01-26, 14:22
Medlem
Revelationss avatar
Jag som högst hade 270.000kr i januari, enda jag gjorde var investerade ca 30.000kr i min mining equipment. Jag slutade med mining i mitten av november, så under dessa 4 månader jag mineade tjänade jag en hel del.
Just nu har jag ca 120.000kr eftersom crypto gick ner kraftigt i mitten av januari.
Hade man investerat 10.000kr för ett år sen så hade man haft 100.000 idag, eller 180.000 för en månad sen. Så ja, väldigt möjligt att han tjänade 80.000kr på 10 månader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in