Citat:
Ursprungligen postat av
with3r
• Bryter det han säger (kolla artikeln för skärmdump på det) mot HMF som det ser ut idag?
• Tror ni han döms och i så fall till vad?
• Något liknande fall som detta där personen dömts?
Ja, jag tror att Denny döms för hets mot folkgrupp och förmodligen bara böter eller möjligen villkorligt. Problemet med Denny att han generaliserar och inte är saklig. Det är alltså inga problem att vara kritisk mot Islam eller invandring så länge man för en
saklig och
vederhäftig diskussion. Denny verkar ha snöat in sig på enskilda citat och extremtolkningar av Koranen och sedan generaliserar det till att gälla mer eller mindre alla muslimer och att det är skäl nog till att stoppa muslimsk invandring. Han skriver att pedofili och sexuella lekar med småbarn är en del av den muslimska kulturen och att det enligt Islam är okej för dem att våldta våra (ja, han skrev våra) kvinnor eftersom de är lättklädda slampor som kan utnyttjas som sexslavar. Vidare menar han att den ökade brottsligheten (från muslimer, min anm.) rättfärdigas av Koranen och profeten Mohammed.
Ja, det är bara att läsa skärmdumparna i fup:en för att förstå att Denny minst sagt ligger pyrt till. Då Denny också skriver många inlägg på temat och i en grupp som har många läsare så kan man inte se det på något annat sätt än att hans syfte är att sprida missaktning mot muslimer som grupp och inte den lilla klick av extremister som finns. Man kan väl säga att rekvisitet för hets mot folkgrupp finns och jag tror att Denny får svårt att klara sig ur detta.
Läs skärmdumparna i fup:en
https://samnytt.se/wp-content/uploads/2018/01/F%C3%B6runders%C3%B6kning.pdf
Problemet är att det är många som skriver ungefär som Denny och därför verkar folk tycka att det är okej eller harmlöst, men de flesta som skriver inlägg av denna sort på sajter och grupper där versaler är vanligt förekommande klarar sig i regel. Men en och annan åker dig och förmodligen döms även Denny för det här.