2018-01-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Oki. Så vår "pilot" är en ny Bostonstrypare menar du? Springer runt och mördar folk i tid och otid. I.s.f stämmer det dåligt in på Klas.
Näst intill skrattretande att det skulle vara honom folk är rädda för. Kanske som propparn skrev att dom är rädda för kumpanen. (Om det finns nån).
Det har han väl aldrig sagt?
Dessutom var ju du livrädd när någon tyckte du skulle prata med M.R om något just av anledningen att du inte ville "konfrontera en mördare", då du ansåg honom vara din kandidat.
Hur vet du om det stämmer in på KM eller inte? du känner ju inte honom, du tog ju fel på han och hans bror och hade ingen aning om vem han var.
Citera
2018-01-25, 16:37
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja, OM det ÄR Klas som mördat Helena så varför är folk rädda för honom? Jo KANSKE för att om det är Klas så är han kapabel till mord. Därför kanske?

Det är ytterst sällan att en person dödar en annan. Det är ännu ovanligare att en person dödar två personer under sin livstid. Det förekommer knappt.

Om nu Klas vore en mördare, så är väl det smartaste han kan göra att inte mörda någon. Då lär polisen vilja titta närmare på andra olösta mord/försvinnanden.
Citera
2018-01-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det är ytterst sällan att en person dödar en annan. Det är ännu ovanligare att en person dödar två personer under sin livstid. Det förekommer knappt.

Om nu Klas vore en mördare, så är väl det smartaste han kan göra att inte mörda någon. Då lär polisen vilja titta närmare på andra olösta mord/försvinnanden.

”Dräpa” är nog en mer passande beskrivning.

Jag tror Helena togs av daga genom KVÄVNING.

För att tydliggöra gentemot MMPG så att han får minnet tillbaka och kan minnas sina gärningar bokstaveras ordet;
K-V-Ä-V-N-I-N-G

(Vem var det som hjälpte dig, var gjorde ni av kroppen?)
Citera
2018-01-25, 18:57
Medlem
MMPG;

Ganska säker på att du blev topsad senast! Tror egentligen det var därför polisen tog in dig
Citera
2018-01-25, 19:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
MMPG;

Ganska säker på att du blev topsad senast! Tror egentligen det var därför polisen tog in dig

De kanske topsade honom men när man topsar har man ett material för jämförelse, eller förväntas få det. De har en bloddroppe som troligtvis är Helenas för jämförelse. Den kanske har analyserats utan att resultatet nått ut. Förhandsbeskedet sa att blodgruppen var samma blodgrupp som Helenas men det är mest troligt att det är hennes blod. Har den misstänkte en annan blodgrupp sjunker inte misstanken mot honom, har han samma blodgrupp stärks den inte heller.

Edit: jag tror inte att man kan finna tillräckligt med DNA för en vidare analys.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-01-25 kl. 20:23.
Citera
2018-01-25, 19:42
Medlem
Citat:
Jasså? Det har han aldrig sagt?? Propparn sa precis det igår. I övrigt HÅLL KÄFTEN DU!!!
Mycket märkligt agg du alltid haft till mej. Kan bara tolkas på ett sätt. Försvar av M.R.

Pst.. Det heter HONOM. Svårt med svensk grammatik???
Jag har inget agg mot dig. Det är nog bara så att du är känslig mot minsta kritik.
Jag försvarar inte M.R överhuvudtaget. Hur kan du få det till det? Jag bara nämnde att du inte ville prata med honom IRL om dina funderingar pga. att du påstod att det skulle vara "farligt". Sen trampar du på andras eventuella rädsla. Är inte det lite hyckleri?
Citera
2018-01-25, 20:14
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jag har inget agg mot dig. Det är nog bara så att du är känslig mot minsta kritik.
Jag försvarar inte M.R överhuvudtaget. Hur kan du få det till det? Jag bara nämnde att du inte ville prata med honom IRL om dina funderingar pga. att du påstod att det skulle vara "farligt". Sen trampar du på andras eventuella rädsla. Är inte det lite hyckleri?

Jag skulle inte sätta mej i en bil ihop med NÅGON av de nämnda personerna som kan ha med försvinnandet att göra, eftersom tråden har utvecklats till att det kan vara vem som helst. Bra att få det klarlagt. Inte min mening att "trampa" på någons rädsla. Jag bara ifrågasätter den. Uppenbarligen finns det en stor rädsla, och den är jävligt allvarlig.
Jag tål kritik. Däremot tål jag inte rena påhoppen för mina misstankar. Påhopp från dej som har genomsyrat hela tråden så fort jag tagit till orda. Jag ser inte samma påhopp från dej på andra skribenter här. Nåt har du emot mina inlägg. Ingen tvekan.
Senast redigerad av Twiggygirl 2018-01-25 kl. 20:18.
Citera
2018-01-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Dansat med U och sett H ringa. Känns inte som en uppenbar förväxling.

Kan således bero på fyra saker:
1. R*lk*rt har blandat ihop dag
2. R*lk*rt förväxlar H med U
3. R*lk*rt ljuger
4. Ulrika ljuger

Jag tror inte på 4. Knappast 2 heller. Mest troligt 1, men...
Citera
2018-01-25, 20:54
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Kan således bero på fyra saker:
1. R*lk*rt har blandat ihop dag
2. R*lk*rt förväxlar H med U
3. R*lk*rt ljuger
4. Ulrika ljuger

Jag tror inte på 4. Knappast 2 heller. Mest troligt 1, men...

Jag kan inte tänka mej att Erik DANSAR öht... Hehe.. Men säger han så, så är det väl så.
!989 fick Erik sitt första och enda barn. Jag TROR att han bodde hemma hos sin mor på Bråten. Iaf var sonen där mycket. Vet inte när erik och Anne+tte gick isär. Vet inte om dom ens bott ihop. Jag är ganska säker på att Erik bott mest hos sin mamma. Jag såg honom där jämt MED eller utan pojken. Tror inte Erik har ett dugg med detta att göra.
Citera
2018-01-25, 20:56
Medlem
Citat:
Jag skulle inte sätta mej i en bil ihop med NÅGON av de nämnda personerna som kan ha med försvinnandet att göra, eftersom tråden har utvecklats till att det kan vara vem som helst. Bra att få det klarlagt. Inte min mening att "trampa" på någons rädsla. Jag bara ifrågasätter den. Uppenbarligen finns det en stor rädsla, och den är jävligt allvarlig.
Jag tål kritik. Däremot tål jag inte rena påhoppen för mina misstankar. Påhopp från dej som har genomsyrat hela tråden så fort jag tagit till orda. Jag ser inte samma påhopp från dej på andra skribenter här. Nåt har du emot mina inlägg. Ingen tvekan.
Om du tittar riktigt noga så kanske du ser att du inte är den enda jag kritiserat för att vara luddig, osammanhängande, komma med mer eller mindre orimliga påståenden. "Phena" fick kritik som nog var bra mycket värre än den du fått.

Jag säger inte att du inte har rätt i dina aningar, bara att du inte kommer med några som helst förankrade påståenden.
Din offermentalitet kanske fungerar på din omgivning. På mig fungerar den inte. Jag tycker inte synd om dig alls. Du verkar överkänslig, så fort någon inte håller med dit 100% så åker offerkoftan på. Då är det "jättesynd" om dig, alla hata mig... mm. Lägg ner den attityden, jag har sett att du kan tänka med jämna mellanrum. Det funkar helt enkelt mycket bättre när du försöker undvika att attackera andra i stället för att svara sakligt på andras frågor.
Citera
2018-01-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

Klart det finns folk som mörd flera människ----------Mattias Flink,Tommy Zetraeus,T. Alexandersson,N.Bergenström=ju bara några av många.

Tror mkt på att Klas mörd Helena--------förh-vis kan utred få fram matrl som kan räcka för lösn i detta låga trauma för offr anhör !

Har dock vrt väld tyst från snut,det sista 1/2-året och sånt tal ju bara tyv för "gm" oavs om jag=rätt ute el ej !
Citera
2018-01-25, 21:06
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Klart det finns folk som mörd flera människ----------Mattias Flink,Tommy Zetraeus,T. Alexandersson,N.Bergenström=ju bara några av många.

Tror mkt på att Klas mörd Helena--------förh-vis kan utred få fram matrl som kan räcka för lösn i detta låga trauma för offr anhör !

Har dock vrt väld tyst från snut,det sista 1/2-året och sånt tal ju bara tyv för "gm" oavs om jag=rätt ute el ej !

Det är klart att det finns personer som dödat flera personer vid ett och samma tillfälle, men jag syftade på att det är väldigt ovanligt att en person som dödat tidigare, skulle döda någon igen.

Det pratades om i tråden att misstänkt gärningsman kunde döda igen. Många mord görs för att lösa ett ”problem”. När det är löst så dödar man inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in