2018-01-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men herregud det är väl att klaga? Vad annars? "-Tycker så synd om mig själv" Vilken vidrig person!
Han kan lika gärna ha menat att det var jobbigt för hans fru men det passar väl inte in.
Citera
2018-01-25, 20:55
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klans
Jag har följt tråden men inte läst alla inlägg.

OnT: Jag tror att det handlar om något så ovanligt som en ”folie au deux”. Trots att man har två svårt sjuka barn. Så är det högst ovanligt att två människor tillsammans kommer fram till beslutet att avsluta sina barns liv. Det måste ligga en svår psykisk ohälsa bakom hos båda vårdnadshavarna. Barmhärtightsmord är enligt mig en förskönande beskrivining av det otroligt allvarliga brottet som skett.

(Första inlägget men hoppas att jag håller mig till diverse regler)

Kanske till och med folie à quatre. Eventuellt hade också döttrarna intalats att de var sjuka.
Citera
2018-01-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
När jag sist träffade Hanna (Innan jag flyttade från Bjärred) Så hade hon vita konstiga handskar på händerna. När jag frågade om vad det är som hänt så sa hon att hon hade fått någon konstig hudirritation. Hon var väldigt ledsen över det och jag frågade henne om hon fått någon medicin eller om hon kanske hade eksem? Då fick jag svaret att hon inte behöver någon medicin för sjukdomen äter upp henne från inombords, då jag var stressad för att jag skulle hämta upp min dotter från skolan så sa jag till henne att krya på dig och hoppas det blir bättre snart. Träffade på Oskar några dagar efter och frågade om Hannas händer blivit någon bättre och då sa han att hon har MRSA och det är tröttsamt då hon inte kan använda händerna så mycket och att han är den som sköter det mesta.

Tack för dina aspekter. Såg du till barnen nån gång? Några gånger? När senast? Hur upplevde du dem?
Vi är många som spekulerat kring Hanna. Hur hon såg ut osv. Vad har du för samlat intryck av henne? Går det rykten där du bor som inte kommer ut i media och flasback? Alltså som du hört?
Citera
2018-01-25, 21:01
Medlem
Ju mer jag läser här nu ju mer tänker jag att polisen mycket mer utförligt måste redogöra för hur i helskotta detta har skett.

Jag tänker att någon måste ju ha varit mer drivande i detta, och isåfall till vilken grad? Folk runt omkring dem måste ju kunna ge mycket mer kvalificerade gissningar än vi, som det sedan borde gå att se mönster i. Pappan iallafall verkar ju inte ha haft några större problem att lätta på hjärtat i tid och otid.

Detta måste fram tycker jag, då den som har blivit övertalad/tvingad hamnar ju på en mycket lindrigare straffskala än den drivande, om än det bara är för att återupprätta den ”heder” som går att räddas.

Om det är någon part som övertalats/tvingats så är det mycket troligt att dennes familj kommer att bringa ljus i det. Och då hoppas jag mycket hellre att det kom från en myndighet för tydlighet och trovärdighet.
Senast redigerad av hayouel 2018-01-25 kl. 21:03.
Citera
2018-01-25, 21:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men herregud det är väl att klaga? Vad annars? "-Tycker så synd om mig själv" Vilken vidrig person!
Att han var vidrig vet vi.
Han kan ju också falskeligen ha sagt att frun hade MRSA för att folk inte skulle komma närmare. Det är ju nästan som en pestsmitta.

Intressant ändå att postaren Snuttan (nånting) vet, att inga vapen förekom vid morden. För att veta det måste man ju vara inblandad i utredningen, tänker jag, och inte bara kompis med nån granne.

För övrigt tyckte jag Oskar var väldigt äcklig i videon från föreläsningen. Jag såg bara några minuter av den, men flera gånger snuskade han med handen på näsan. Den handen ville jag inte hälsa på. Inte så pedantiskt "rent" att göra så.
Citera
2018-01-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Kanske till och med folie à quatre. Eventuellt hade också döttrarna intalats att de var sjuka.

Jag har inte hört talas om det tillståndet, (finns det i dsm-v?) men det är osannolikt enligt mig. Med den faktan som finns i fallet, tror jag att barnen utan sin egen inverkan, blivit berövade livet. Det antagandet bygger jag exempelvis på att den äldsta dottern planerade för en utökad skolgång i framtiden.
Citera
2018-01-25, 21:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mycket beskyllningar på vems fel detta är, utan att ha fakta. Jag kör ett litet bibelspråk:
"Den som är utan skuld, kastar den första stenen". Den som inte begriper betyder det att "om du skall döma, se till dig själv först", eller "sopa framför din egen dörr innan du dömer någon annans skit". Typ. Lite självinsikt är aldrig fel.

Folk är tuffa här, utan att ha fakta. Hoppas fakta kommer fram snart. Eller nån litet i alla fall.

Den enda fakta i detta fall är att barnen är mördade av den ena eller båda föräldrarna!
Jo jag behöver nog också sopa framför min egen dörr, men jag har inte mördat en annan människa!
Om jag skulle ha gjort det hade det inte hjälpt att sopa alls, då får man ta sitt straff!
Dessa hen ev. båda kom undan med straff! Det värsta är att någon vill försöka att förstå mördaren/mördarna. Men jag kan "ALDRIG" förstå något sådant!
Citera
2018-01-25, 21:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Han kan lika gärna ha menat att det var jobbigt för hans fru men det passar väl inte in.

Ja, kanske det! Men det är inte vad han sa till denna person som yttrade sig här!
Men om det är sanning vet vi ju inte, förutom den som skrev det!
Citera
2018-01-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Jaha, så Hanna kan du dra i skiten utan att veta?

Har du arabiska som modersmål? Prova att läsa frän vänster till höger istället. Citerar mig själv "jag tror, utan att veta..."
Kan väl till viss del vara att dra i skiten, men det är inget påstående till skillnad från... ja du vet väl själv vad du skrev?
Citera
2018-01-25, 21:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Har du arabiska som modersmål? Prova att läsa frän vänster till höger istället. Citerar mig själv "jag tror, utan att veta..."
Kan väl till viss del vara att dra i skiten, men det är inget påstående till skillnad från... ja du vet väl själv vad du skrev?
Det är lika mycket ett påstående du kom med, som de som säger att OH verkar osympatisk och den som är den skyldiga? Vad är skillnaden? För ingen här kan ju veta exakt vad som hänt utom de döda!
Förhoppningsvis kommer undersökningar att ge oss mer klarhet, kanske förblir det sekretess eller inte. Jag vill veta sanningen om än lite av den eller så mycket det nu bara går! Detta ska inte få hända igen!
Någon borde ha larmat, de isolerade ju barnen, konstigt att ingen reagerade på det, de var ju inte fäst vid sängarna med dropp och döende! Finns noll förståelse för dådet, enligt mig!
Citera
2018-01-25, 21:40
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Hur är det själv med läsförmågan? I inlägget som du från började svarade skrev jag "i mina ögon". Låt alla ha sin tro om vad som hände.

För min del lutar allt åt att allt detta är en ensam galnings verk. Jag hoppas innerligt att Hannas släktingar får komma så nära sanni gen som det är möjligt. För det var kanske inte så att båda föräldrarna stod bakom beslutet att mörda sina egna barn. Hemskt för familjen i så fall att Polisen gått ut med att Hanna var delaktig i morden.
Citera
2018-01-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Hur är det själv med läsförmågan? I inlägget som du från började svarade skrev jag "i mina ögon". Låt alla ha sin tro om vad som hände.

För min del lutar allt åt att allt detta är en ensam galnings verk. Jag hoppas innerligt att Hannas släktingar får komma så nära sanni gen som det är möjligt. För det var kanske inte så att båda föräldrarna stod bakom beslutet att mörda sina egna barn. Hemskt för familjen i så fall att Polisen gått ut med att Hanna var delaktig i morden.

När kan vi vänta att obduktionerna är klara?
När kan vi räkna med att få mer information?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in