Citat:
Det gemensama asylregelverk du hänvisar till är alltså att handläggningstiderna ska vara kortare än sex månader (vilket Sverige inte följer då svenska handläggningstider i asylärenden är betydligt längre), att asylsökande ska få tak över huvudet och mat (något jag aldrig ifrågasatt), samt Dublinförordningen (att man ska söka asyl i första ankomstland, något som i praktiken inte gäller då Sverige och Tyskland tar emot massa människor som passerat genom andra EU-länder).
Så vad i dessa EU-regler menar du tvingar Sverige, men inte Estland eller Portugal, att ta emot mängder med muslimska ensamkommande män från Iran och ösa skattepengar över dem?
Varför är afghaner från Iran inte iranier? Är afghaner från Sverige inte svenskar?
Bör barnäktenskap ingångna av två västerlänningar också accepteras om flickan uttrycker att hon vill vara i äktenskapet? Det är ju synd att utsätts dem för tvångsskilsmässa.
I USA har det ju funnits vita sekter som praktiserat barnäktenskap, men de har fått FBI på sig alldeles oavsett vad flickornas egen vilja var.
Ja, det är väldigt dumt att ha bidragsinvandring. Folk får gärna invandra hit, men vi bör inte muta folk att komma hit genom att ge alla som kommer hit massa pengar. Är Sverige ett så dåligt land att ingen vill komma hit om de inte får pengar?
Så vad i dessa EU-regler menar du tvingar Sverige, men inte Estland eller Portugal, att ta emot mängder med muslimska ensamkommande män från Iran och ösa skattepengar över dem?
Varför är afghaner från Iran inte iranier? Är afghaner från Sverige inte svenskar?
Bör barnäktenskap ingångna av två västerlänningar också accepteras om flickan uttrycker att hon vill vara i äktenskapet? Det är ju synd att utsätts dem för tvångsskilsmässa.
I USA har det ju funnits vita sekter som praktiserat barnäktenskap, men de har fått FBI på sig alldeles oavsett vad flickornas egen vilja var.
Ja, det är väldigt dumt att ha bidragsinvandring. Folk får gärna invandra hit, men vi bör inte muta folk att komma hit genom att ge alla som kommer hit massa pengar. Är Sverige ett så dåligt land att ingen vill komma hit om de inte får pengar?
Nu är inte invandring topic i denna tråd.
EU asylregler handlar även om fördelning av asylsökare, det är något som just nu är under förhandling, men du har garanterat äldre regelverk för detta som ska följas, OM man som nation ingår i EU vilket Sverige gör. Vad andra länder valt att göra har ju faktiskt inget med detta att göra. Asyl är vanligen en mindre andel av all invandring.
Du får väl läsa varje lands egen lagstiftning för detta, jag har ingen koll på vad ex. Grekland har för regler kring minderårigas giftasrätt. I Sverige kan du ju få rätt till äktenskap i specialfall.
Vilka regler man går efter där kan du ju kolla.
Men jag är alltså inte "för" barnäktenskap, eller "för" tvångsgifte eller "för" månggifte etc etc...bara för att jag är feminist eller liberal eller inte tycker invandring är en speciellt stor fråga, eller bör förbjudas.
Världens alla olika former av kvinnohatare, konservativa, religiösa fundamentalister som ofta är båda de förstnämnda...är fan så mycket mer ansvariga för att bibehålla detta än vad feminismen är.