2018-01-03, 05:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du missat denna tråd?

(FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows

Dessa svar finner du där då ämnet har behandlats flertal gånger.
Citera
2018-01-03, 06:47
Medlem
Och som vanligt; formatera är en sak, installera som ts pratar om är nåt annat...
Formatering raderar datan på disken eller minnet.
Citera
2018-01-06, 14:26
Medlem
YouWillSees avatar
USB-Filer borta

Min laptop slutade att fungera härom veckan och vägrade startas. Jag försökte då göra en återställning av datorn för att se om det hjälpte och laddade ner det här https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Till min förvåning hade alla mina tidigare filer på USB.t efter detta försvunnit och jag lyckas inte få fram dem. Vad har hänt tror ni och finns det någonting jag kan göra? Hade bara mina filer på laptopen och usb.t... tyckte det räckte som försäkring.

Tacksam för era svar

Att tilläggas är att USB.t också bytte namn efter denna nedladdning om det har ngn betydelse.
Citera
2018-01-06, 14:57
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Finns en anledning till detta:

Citat:
En tom USB-flashenhet med minst 5 GB ledigt utrymme eller en tom DVD (och DVD-brännare) om du vill skapa media. Vi rekommenderar att du använder en tom USB eller DVD, eftersom allt innehåll på den raderas.

Dina filer är borta för alltid.
Citera
2018-01-09, 21:21
Bannlyst
Windowsuppdatering vägrar slutföras. (Win 10 )

Tjena bestämde mig för att blåsa ur en laptop som är ca 1 år gammal, jag brukar göra dte 1-2 gr / år för att hålla det fräscht.

Använde mig av Windows egna alternativ återställning och valde att radera allt både program och filer.

Jag kommer in i windows och allt fungerar men datorn står och jobbar för fullt och stannar på en uppdatering som står på 99% klar.
2017-12, kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 1709 för x64-baserade system (KB4054517) Status: Installerar - 99%

Dator när varm och fläkten går från halv till helfräs hela tiden..

Windows module installer worker drar ca 25-30 % cpu konstant men det händer ingenting med uppdateringen.

Startar jag om så stannar får jag upp texten " Windows jobbar med .... stäng inte av datorn.... har låtit den stå så 10 min 20 min 1 timma men det händer ingenting så till slut så får jag tvinga av den och starta om igen och allt upprepas.

Jag har försökt ominstallera 3 gr nu.

Vafan ska man göra, ta hem senaste Windows 10 på en usbsticka och installera eller vad?

Har även försökt uppdater härifrån https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Senast redigerad av KneeTop 2018-01-09 kl. 21:29.
Citera
2018-01-09, 21:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Tjena bestämde mig för att blåsa ur en laptop som är ca 1 år gammal, jag brukar göra dte 1-2 gr / år för att hålla det fräscht.

Använde mig av Windows egna alternativ återställning och valde att radera allt både program och filer.

Jag kommer in i windows och allt fungerar men datorn står och jobbar för fullt och stannar på en uppdatering som står på 99% klar.
2017-12, kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 1709 för x64-baserade system (KB4054517) Status: Installerar - 99%

Dator när varm och fläkten går från halv till helfräs hela tiden..

Windows module installer worker drar ca 25-30 % cpu konstant men det händer ingenting med uppdateringen.

Startar jag om så stannar får jag upp texten " Windows jobbar med .... stäng inte av datorn.... har låtit den stå så 10 min 20 min 1 timma men det händer ingenting så till slut så får jag tvinga av den och starta om igen och allt upprepas.

Jag har försökt ominstallera 3 gr nu.

Vafan ska man göra, ta hem senaste Windows 10 på en usbsticka och installera eller vad?

Har även försökt uppdater härifrån https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Min egna erfarenhet utifrån din beskrivning är - ominstallera med nytt Os på Usb sticka.
Windows egna restore/reset är väldigt opålitligt
Citera
2018-01-09, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Min egna erfarenhet utifrån din beskrivning är - ominstallera med nytt Os på Usb sticka.
Windows egna restore/reset är väldigt opålitligt

JA SÅ FÅR DET BLI, TACK ÄNDÅ.
Citera
2018-01-09, 22:27
Bannlyst
Fungerar inte det här så blir det en Linux dist!
Citera
2018-01-09, 23:05
Bannlyst
Körde ny installation från usb nu och Jo jävlar nu efter ett par omstarter så har det fastnat igen, "Förbereder Windows Stäng inte av datorn"

WTF
Citera
2018-01-10, 11:22
Medlem
Turbomachines avatar
De nya säkerhetsuppdateringarna har givit problem till folk med AMD chip där datorn efter uppdatering inte vill starta upp så Microsoft har stoppat uppdateringarna tillfälligt och arbetar med AMD för att hitta en lösning.
Citera
2018-01-10, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
De nya säkerhetsuppdateringarna har givit problem till folk med AMD chip där datorn efter uppdatering inte vill starta upp så Microsoft har stoppat uppdateringarna tillfälligt och arbetar med AMD för att hitta en lösning.

Å fan jag har faktiskt AMD i den datorn men det löste sig till slut efter en herrans massa svordomar omstarter fix o tricks.

Tack för ett bra svar!
Citera
2018-01-25, 19:30
Medlem
En laptop har fryser när man ska in i windows. Win7. Har provat en del för att slippa detta men inget fungerar. Jag har valt att installera win10 på den då den ändå ska uppgraderas dit nån gång.

Har kört test i bios men det ser ok ut.

Jag kör sccm och pxeboot. Först får jag aborted men när jag stänger av det interna batteriet så börjar den installera.
Den kommer inte hela vägen.
Får error code badname och den startar om.
0x80070070
Förslag ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in