2018-01-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag bara konstaterade vad PW har sagt. Det kan vara bra att allt blir rätt. (Det minsta lilla att jag skriver något som kan tolkas som skepsis om KM som "mannen med pilotglasögon" och du hugger direkt.)

Mer din allmänna skepsis mot rätt uppenbara saker men skitsamma. Jag ger dig att det ska vara rätt.
Citera
2018-01-24, 22:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Mer din allmänna skepsis mot rätt uppenbara saker men skitsamma. Jag ger dig att det ska vara rätt.

Oavsett om KM är "mannen med pilotglasögon" eller inte så vore det på sin plats att PW tar bladet från munnen och ger oss en bekräftelse eller dementi i frågan. Hur kan människan bara sitta där och se på - särskilt om KM inte skulle vara "mannen med pilotglasögon" - när vi så väl behöver få något tvärsäkert att nysta vidare på? Som det är nu går all tid åt till att hålla 100 spår igång samtidigt i stället för att kunna fokusera på den absoluta kärnan.

PW: Du har fan i mig ett ansvar!
Citera
2018-01-24, 23:03
Medlem
Citat:
Hur kan människan bara sitta där och se på - särskilt om KM inte skulle vara "mannen med pilotglasögon"

Det är just detta som jag ser som det starkaste indiciumet att det faktiskt är han. Alla andra "jag mötte lassie" vittnesmål här i tråden är ju helt irrelevanta.
Citera
2018-01-24, 23:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Det är just detta som jag ser som det starkaste indiciumet att det faktiskt är han. Alla andra "jag mötte lassie" vittnesmål här i tråden är ju helt irrelevanta.

Jo, så är det ju. Men då menar jag att PW har ett ansvar att ge oss bekräftelsen så att vi till 100 procent kan fokusera utan att behöva lägga energi på tvivel och annat oväsentligt.
Citera
2018-01-24, 23:08
Medlem
Citat:
strängt taget vet vi ju inte om någon ens gick där och letade som du beskriver, eller? Sen var det väl ganska snårigt på platsen vid den tiden och en mörk sko i högt gräs mitt i sommaren är kanske inte helt enkel att hitta, särskilt inte när man inte ens vet vad man letar efter? Nu var det ett tag sedan jag läste hur det gick till med skofynden, men det var väl dagen efter efter som en polishund sniffade upp första skon och fyndet var antagligen ganska "tillfredställande" att hitta och polisen fick kanske bråttom att få in fyndet till stationen samt få den verifierad av anhöriga som Helenas?

Nä, jag tror inte på teorin att någon placerade ut saker i hagen efter försvinnandet, det är helt enkelt för långsökt/osannolikt/riskabelt/korkat. Vad skulle syftet vara?

Det var U som tipsade polis med hund var Helena troligtvis gått. Efter knappt en halvtimme fann polis med hund ena skon. Detta var på söndag kväll när föräldrarna kommit hem. Skulle U med vänner inte söka där innan under dagen när det letade efter Helena i närområdet. Det var känt bland vänner vilken väg de brukade ta hem. Andra skon låg i närheten av första och återfanns först på måndagen. Som tidigare påpekat, läget på det första skofyndet begränsar söket. Sommarnatten var ljus...osv Samt hunden borde ha sniffat upp andra skon som låg nära......
Citera
2018-01-24, 23:09
Medlem
Citat:
Jo, så är det ju. Men då menar jag att PW har ett ansvar att ge oss bekräftelsen så att vi till 100 procent kan fokusera utan att behöva lägga energi på tvivel och annat oväsentligt.
exakt
Citera
2018-01-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det var U som tipsade polis med hund var Helena troligtvis gått. Efter knappt en halvtimme fann polis med hund ena skon. Detta var på söndag kväll när föräldrarna kommit hem. Skulle U med vänner inte söka där innan under dagen när det letade efter Helena i närområdet. Det var känt bland vänner vilken väg de brukade ta hem. Andra skon låg i närheten av första och återfanns först på måndagen. Som tidigare påpekat, läget på det första skofyndet begränsar söket. Sommarnatten var ljus...osv Samt hunden borde ha sniffat upp andra skon som låg nära......

tack för repetitionen Ja man kan ju tycka att hunden borde hittat den andra också, men som sagt, kanske ville hudföraren snabbt få verifiert att det var Helenas sko och söket avslutades? Det är ju 25 år sedan så det är väl svårt att få reda på exakt hur hundföraren agerade
Citera
2018-01-24, 23:14
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Sorry Lubbe måste ha missat infon om att ER skulle ha dansat med UA och t.om sett Helena ringa !!!!
För mig är detta jättestort!
Skulle UA har varit på stadshotellet??? ... isf blir det jätteskumt för det borde jag ha vetat.

Jag har några frågor angående ER. När några av er frågade mig om jag kände/visste vem det var på den tiden och svarade som det är .. känner absolut igen namnet.
Fråga 1.
Var enligt tjejer ER snygg/populär på den tiden?

..fasen glömde min andra fråga,återkommer..
ta nu inte detta på för stort allvar men det har skvallrats till mig att ER var med i bilen ifrån tboda den som sa detta till min vän är någon jag inte alls känner.. men jag skriver ut det här itråden för vem vet..

Jag svarar gärna på den frågan: Haha, NÄÄ verkligen inte. Han var och är tre äpplen hög. Han var inte intresserad av tjejer alls heller. Väldigt blyg kille med pudelfrilla.
Citera
2018-01-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag svarar gärna på den frågan: Haha, NÄÄ verkligen inte. Han var och är tre äpplen hög. Han var inte intresserad av tjejer alls heller. Väldigt blyg kille med pudelfrilla.
Lågmäld var han men jag trodde faktiskt att tjejerna hade ett gott öga till den lille krulltotten
Han var bara farlig när han blev trängd så man trängdes inte helt enkelt!
Blir förvånad över att W-adebäck släppte in honom i sitt hem även om han skulle komma i sällskap med K-las. R-olkert släppte man inte in ens bland oss Bråten/Lockerudare.

K-las måste ju varit en i gänget om han gick på festen utan K-arin? Skulle fan inte gå på fest hos frugans vänner, utan frugan och om någon triggade mig skulle jag då inte släpa med mig en snubbe som R-olkert.

Om R-olkert seriöst påstått att han dansat med U-lrika den aktuella kvällen så skulle jag tro att han blandat ihop henne med Helena. En del gjorde det, trots att de inte var vidare lika.
Citera
2018-01-25, 07:09
Medlem
Citat:
tack för repetitionen Ja man kan ju tycka att hunden borde hittat den andra också, men som sagt, kanske ville hudföraren snabbt få verifiert att det var Helenas sko och söket avslutades? Det är ju 25 år sedan så det är väl svårt att få reda på exakt hur hundföraren agerade

Jovars...men tänk att som nära och vän få reda på fyndet, tror du inte man vill se fynd platsen direkt? Och fortsätta leta utifrån läget på skon.
Första tecknet efter en saknad blir stort.
Många indikationer....Mkt är höljt i dunklet här...Även polis svarade svävande när och varför de avslutade..
Citera
2018-01-25, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Lågmäld var han men jag trodde faktiskt att tjejerna hade ett gott öga till den lille krulltotten
Han var bara farlig när han blev trängd så man trängdes inte helt enkelt!
Blir förvånad över att W-adebäck släppte in honom i sitt hem även om han skulle komma i sällskap med K-las. R-olkert släppte man inte in ens bland oss Bråten/Lockerudare.

K-las måste ju varit en i gänget om han gick på festen utan K-arin? Skulle fan inte gå på fest hos frugans vänner, utan frugan och om någon triggade mig skulle jag då inte släpa med mig en snubbe som R-olkert.

Om R-olkert seriöst påstått att han dansat med U-lrika den aktuella kvällen så skulle jag tro att han blandat ihop henne med Helena. En del gjorde det, trots att de inte var vidare lika.

Dansat med U och sett H ringa. Känns inte som en uppenbar förväxling.
Citera
2018-01-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Jovars...men tänk att som nära och vän få reda på fyndet, tror du inte man vill se fynd platsen direkt? Och fortsätta leta utifrån läget på skon.
Första tecknet efter en saknad blir stort.
Många indikationer....Mkt är höljt i dunklet här...Även polis svarade svävande när och varför de avslutade..
Man kan ju tycka att området skulle blivit avspärrat direkt efter första fyndet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in