2018-01-24, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Rojava är redan nu mer demokratiskt än resten av hela MÖ (utom Israel självklart), så tänk dig bara hur de skulle kunna vara om de blev en självständig stat.

Är det därför dom förhindrar syriska flyktingar i Turkiet återvända till sina hem?

Demokrati och kurder går inte ihop riktigt. Vet inte hur du får ihop det. Möjligen du som kurd försöker höja våldtäktskurderna till skyarna igen?
Citera
2018-01-24, 20:30
Medlem
Senaste kartan över Afrin utav OP Shield

https://pbs.twimg.com/media/DUVCmqOXkAIaJQQ.jpg

https://twitter.com/op_shield/status/956243746768736258

#OpOliveBranch room released a latest map in Afrin region
Citera
2018-01-24, 20:32
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Rojava är redan nu mer demokratiskt än resten av hela MÖ (utom Israel självklart), så tänk dig bara hur de skulle kunna vara om de blev en självständig stat.

Skolreformer, tvingade att betala pengar till den självutropade autonomiska styret i Rojava samt lönnmord av demokratiska personer i Rojava och arrestering på präster låter ju jätte demokratiskt. För att nämna flyktingarna som inte får lämna. Det är inte demokrati när du påtvingar folk att leva så som du vill att de ska leva, lillgubben.
Citera
2018-01-24, 20:33
Medlem
Demokrati går inte ihop med stater i MÖ.
Citera
2018-01-24, 20:34
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Är det därför dom förhindrar syriska flyktingar i Turkiet återvända till sina hem?

Demokrati och kurder går inte ihop riktigt. Vet inte hur du får ihop det. Möjligen du som kurd försöker höja våldtäktskurderna till skyarna igen?
Jag är inte kurd. Jag erkänner bara fakta. Rojava har två presidenter - en kurd och en arab. Är något sådant möjligt i Assad-regimen kanske?
Citera
2018-01-24, 20:37
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Demokrati går inte ihop med stater i MÖ.
Förutom definitivt i Israel, troligen i Kurdistan och möjligen i Libanon.
Citera
2018-01-24, 20:40
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Skolreformer, tvingade att betala pengar till den självutropade autonomiska styret i Rojava samt lönnmord av demokratiska personer i Rojava och arrestering på präster låter ju jätte demokratiskt. För att nämna flyktingarna som inte får lämna. Det är inte demokrati när du påtvingar folk att leva så som du vill att de ska leva, lillgubben.
Jag skrev inte att Rojava är en fullvärdig demokrati. Jag skrev att den är mer demokratisk än resten av MÖ exkl. Israel.
Lillgubben.
Citera
2018-01-24, 20:40
Avslutad
Citat:
Jag är inte kurd. Jag erkänner bara fakta. Rojava har två presidenter - en kurd och en arab. Är något sådant möjligt i Assad-regimen kanske?

Många kurder här som pratar för kurdernas fördel men aldrig vågar säga att dom är kurder. Titta bara copernicus elelr vad hunden säger, så fort det Turkiet gick emot YPG så fick han eld u brallorna och började gå off topic och började dra upp folkmord men han är inte kurd näe bara rejält irriterad för att vara en icke kurd. Du är inte kurd men vågar påstå att kurderna är mest demokratiska efter Israel? Vad har du för belägg att påstå något sådant?
Varför kan du inte lyssna på kristna om de vill leva under kurderna eller Assad? Blir det inte mer rättvist i tråden så du som kurd slipper hela tiden framhävda att kurderna skulle vara demokratins kämpe?

Faktan som är framtagen av vilka?
Varför körde man bort turkmenska politiker i KRG för?
Citera
2018-01-24, 20:44
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Tom kurderna vet att de är splittrade som en sprängd handgranat men här säger dom något annat till dig och mig som om vi inte ser med blida ögon deras ställning.

Grejen med Syrien är att kurderna, jag säger kurderna för jag orkar inte rabbla upp alla deras förkortningar är legosoldater till USA.
Kurderna får betalt därför de inte kommer göra något annat än vad papi US säger.

Tomtarna här kan skriva att kurderna är de mest demokratiska i MÖ men faktum kvarstår att deras handlingar förblir odemokratiska. Att de sedan "utåt" har demokrati säger inte ett skvatt när det i själva verket är det andra bakom gardinerna. Löjligt, det är som att jag ska påstå att Vitryssland är en demokrati när det i själva verket är en diktatur.
Senast redigerad av Cents4 2018-01-24 kl. 20:46.
Citera
2018-01-24, 20:46
Medlem
Är det här ett skämt? Turkar snackar demokrati? Vill inte dra exempel på hur odemokratiska ni är!
Citera
2018-01-24, 20:47
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Jag skrev inte att Rojava är en fullvärdig demokrati. Jag skrev att den är mer demokratisk än resten av MÖ exkl. Israel.
Lillgubben.

Fullvärdig demokrati.

Då vet vi att du stödjer förtryckning av människor. Så mycket för "demokratins" skull.
Citera
2018-01-24, 20:50
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Många kurder här som pratar för kurdernas fördel men aldrig vågar säga att dom är kurder. Titta bara copernicus elelr vad hunden säger, så fort det Turkiet gick emot YPG så fick han eld u brallorna och började gå off topic och började dra upp folkmord men han är inte kurd näe bara rejält irriterad för att vara en icke kurd. Du är inte kurd men vågar påstå att kurderna är mest demokratiska efter Israel? Vad har du för belägg att påstå något sådant?
Varför kan du inte lyssna på kristna om de vill leva under kurderna eller Assad? Blir det inte mer rättvist i tråden så du som kurd slipper hela tiden framhävda att kurderna skulle vara demokratins kämpe?

Faktan som är framtagen av vilka?
Varför körde man bort turkmenska politiker i KRG för?
Haha det här börjar bli fånigt. Jag är inte kurd punkt slut. Men kalla mig kurd om du vill, jag tar det ändå inte som en förolämpning.

Men kan du komma med ett annat land i MÖ förutom Israel som är med demokratiskt än Kurdistan?

Citat:
Kurdistan igen. när det inte finns ens ett sånt land.
Jag snackar om de facto, inte de jure.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in