Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
2009 ångrade han ingenting, frågan är snarare om inte du försöker skriva om historien så att den passar dina syften?
Men ge dig nu. Det är väl snarare du som väljer att uppfatta vad AH säger på ett sätt som gynnar dina syften som pekar mot läkarna. AH var säkert ganska övertygad under rättegången om läkarnas skuld även om han hade tvivel. Han har sedan mycket riktigt vänt och accepterat långt efter att de var oskyldiga, det säger han tydligt inför Kristian Petri och Claes JB Löfgren vilket du borde kolla på i deras dokumentär. Du menar alltså att han sitter och ljuger i dokumentären eller att han efter detta skulle återgå till att tro på läkarnas skuld igen. Har han fått Alzheimer innan han dog eller? Du är ju absurd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Dokumentation av grova brott existerar och det finns även styckmord i Sverige som bevisligen har blivit dokumenterade (Bollnäs 2010 ). Kanske var fallet CdC en föregångare? Kanske gissade Rajs rätt? Det finns även manspersoner i utredningen som hade ett utmärkande intresse för fotografering, varför ska vi ignorera detta?
Eftersom det aldrig kunnat bevisas att kroppen fotograferats så är det väl fortfarande gissningar. Eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Du vill inte höra, du vill inte se. Det är där skon klämmer. Menar du att Borgnäs ljuger rakt upp och ned i sin bok?
Borgnäs är väl en av de journalister som öppet deklarerat att han är låst i skuldfrågan sedan häxprocessen satt igång. Sedan bedrivit kampanjjournalistik på högsta nivå med de otroligt dåliga program han gjort som pekar ut TH som hustrumördare, seriemördare och jag vet inte allt annat idiotiskt som Borgnäs kläcker ur sig. Jag har även läst hans bok och den är riktigt dålig. Dock bättre än Catrine och Rättvisan. Jämför dessa 2 böcker med Döden är en man är som att jämföra T-röd med fin cognac. Stackars Hanna Olsson som lyckades stoppa flera förlag att ge ut boken som smulade sönder hennes bok. Kritikerna var väl inne på samma spår eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Kan inte du länka till telefonförhöret med paret Rajs? Det finns utskrifter så att vi alla kan ta del av detta.
Jag har i ett tidigare inlägg ordagrant skrivit den del av telefonförhöret jag har. Tror du jag ljuger? Vet ej om det finns på internet jag har det på VHS. Men jag kan upprepa.
Ordagrant säger paret Rajs följande i förhör 27 november 1984 döm själv.
Jovan: Det var mycket vackert väder, eller jag vet inte. Fråga henne därför att hon säger att det var senare, det var säkert vid tolv-ett tiden därför att vi tror min fru och jag, vi tror att det var den helgen. Du vet att du ska aldrig fråga mig.
Mirjam: Jag kan berätta om händelserna omkring detta men jag kan inte säga med 100 % säkerhet vilken dag det var.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men de misstänkta läkarnas minnesbilder av pingsten -84 köper du utan att tveka? Är det skillnad på folk nu helt plötsligt? Om du läst förhören med de båda misstänkta så är det svårt att inte att dra någon annan slutsats än att det var rätt anmärkningsvärda luckor i deras berättelser?
Det är väl luckor i allas vittnesmål när det passerat flera månader. Dock är jag mer benägen att tro på detta än vittnesmål som är 3-5 år gamla som Fotohandlarparet, Råden, Seppälä och alla andra "hjälpa till, göra sig intressant vittnen"
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Vilken opinion? Pratar du om kvällspressen nu?
Bl a, även alla andra journalister, kultureliten, vänstern samt extremfeminismen som förvandlade cirkusen till en klassfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Vilka kollegor har sagt detta till honom? Namn tack.
AH nämner inga namn men att jag hört honom säga det räcker för mig liksom allt annat han sagt på äldre dar när situationen nyktrat till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Tyckte han? Han ångrade ju inte åtalet 2009 trots att det gått över 20 år sen han väckte åtal mot de båda misstänkta männen? Det tyder på en styrka och mod utöver det vanliga, inte sant?
AH var en man utöver det vanliga med styrka och mod att erkänna sina fel, ångra vissa uttalanden långt efter rättegångarna. Vi är absolut överens.