2018-01-24, 12:41
Medlem
GalenSkånings avatar
Lek med tanken att hon blir friad. Tror ni hon kommer fortsätta som innan då tro med falska fb konton?
Känns som Joel kan få ett rent helvete i så fall
2018-01-24, 12:44
Medlem
SmygarBerits avatar
Om man leker lite med tanken: tänk om det faktiskt är så att Therese är oskyldig och att det är hennes nya kärlek som håller på att jävlas via hennes mailadresser. Dels för att skapa konflikter mellan Therese och Joel, men även då kan framträda som den "stöttande" och förstående pojkvännen..
2018-01-24, 12:53
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Om man leker lite med tanken: tänk om det faktiskt är så att Therese är oskyldig och att det är hennes nya kärlek som håller på att jävlas via hennes mailadresser. Dels för att skapa konflikter mellan Therese och Joel, men även då kan framträda som den "stöttande" och förstående pojkvännen..

Haha, vilket rövhål han är i så fall! Tanken har varit god, resultatet inte riktigt lika gott!
2018-01-24, 12:57
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Haha, vilket rövhål han är i så fall! Tanken har varit god, resultatet inte riktigt lika gott!

Alltså det känns ju inte helt osannolikt med tanke på deras begåvningsnivå. Det som dock pratar starkt emot att det skulle vara han är ju hur alla meddelanden är exakt skrivna som på det sättet Therese skriver dem. Tror inte pojkvännen skulle ha det i åtanke, utan tanken skulle såklart vara att skriva så "normalt" som möjligt för att rikta misstankarna mot Joel. Therese sätt att skriva är ju utstående och inget som man bara hittar på, utan det syns uppenbart att de är skrivet av ngn med kraftig dyslexi.
Mja, spännande imorrn ska det bli iaf!
2018-01-24, 13:05
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Alltså det känns ju inte helt osannolikt med tanke på deras begåvningsnivå. Det som dock pratar starkt emot att det skulle vara han är ju hur alla meddelanden är exakt skrivna som på det sättet Therese skriver dem. Tror inte pojkvännen skulle ha det i åtanke, utan tanken skulle såklart vara att skriva så "normalt" som möjligt för att rikta misstankarna mot Joel. Therese sätt att skriva är ju utstående och inget som man bara hittar på, utan det syns uppenbart att de är skrivet av ngn med kraftig dyslexi.

Det ultimata hade varit att hon blir fälld imorgon till, vi säger fängelse i 6 månader och det sen skulle komma fram att det var Jimmy hela tiden efter avtjänat fängelsestraff. Det hade varit fruktansvärt roligt!
2018-01-24, 13:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Citat:

Håller med ditt andra inlägg. Var det JK som skrivit dem, så skulle han försökt skriva normalt för att härma Joel. Och det är ju något som T inte klarar av. Hon skriver på ett väldigt speciellt sätt med särstavningar, ihopskrivningar, meningar som går in i varandra utan början och slut, märkliga meningsuppbyggnader och stor bokstav här och där, men sällan i början av en mening.

Sen finns det ett till stilgrepp som T delar med den som gör hotfulla inlägg: meningar som innehåller jag följt av ett personnamn - jag Joel och jag Terese. Jag har fått många hot här på Flashback som moderator från användare som inte gillar att få varningar och inget har innehållit ”jag användarnamn”. Namnet står ju redan i ens profil på Facebook eller i PM:et här på Flashback.

Ett normalt hot för mig i inkorgen är av typen ”jag ska misshandla/döda dig”. Man säger alltså inte ”jag användarnamn ska misshandla/döda dig”. Men när T är aggressiv på Facebook har hon skrivit inlägg av typen ”jag Terese är oskyldig•” eller ”jag Terese talar sanning”. Ett mycket ovanligt sätt att skriva som vuxen - att skriva i både första person och tredje person i samma mening. Man brukar vanligtvis välja det ena eller det andra (om man inte är politiker). Antingen säger man ”jag är oskyldig” (det normala) eller ”Terese är oskyldig” (som barn eller narcissister brukar prata om sig själv). Att använda både två skiljer ut henne från mängden. Och märkligt nog skriver den som skickat hoten på samma sätt. Undrar varför?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-01-24 kl. 13:25.
2018-01-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Håller med ditt andra inlägg. Var det JK som skrivit dem, så skulle han försökt skriva normalt för att härma Joel. Och det är ju något som T inte klarar av. Hon skriver på ett väldigt speciellt sätt med särstavningar, ihopskrivningar, meningar som går in i varandra utan början och slut, märkliga meningsuppbyggnader och stor bokstav här och där, men sällan i början av en mening.

Sen finns det ett till stilgrepp som T delar med den som gör hotfulla inlägg: meningar som innehåller jag följt av ett personnamn - jag Joel och jag Terese. Jag har fått många hot här på Flashback som moderator från användare som inte gillar att få varningar och inget har innehållit ”jag användarnamn”. Namnet står ju redan i ens profil på Facebook eller i PM:et här på Flashback.

Ett normalt hot för mig i inkorgen är av typen ”jag ska misshandla/döda dig”. Man säger alltså inte ”jag användarnamn ska misshandla/döda dig”. Men när T är aggressiv på Facebook har hon skrivit inlägg av typen ”jag Terese är oskyldig•” eller ”jag Terese talar sanning”. Ett mycket ovanligt sätt att skriva som vuxen - att skriva i både första person och tredje person i samma mening. Man brukar vanligtvis välja det ena eller det andra (om man inte är politiker). Antingen säger man ”jag är oskyldig” (det normala) eller ”Terese är oskyldig” (som barn eller narcissister brukar prata om sig själv). Att använda både två skiljer ut henne från mängden. Och märkligt nog skriver den som skickat hoten på samma sätt. Undrar varför?

Ofta så skriver hon t.om Jag+ Joel +efternamn+födelsedatum ska döda mörda alla.

Måste vara första autentiska mordhoten i världshistorien som är så "formellt" författade att de låter som klippta ur en vigselceremoni om det här stämmer.
2018-01-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Ok, det kanske är så att bevisen är glasklara, det är bara jag som inte riktigt förstår dom.

Vill minnas det som så att, internetleverantören inte lämnade ut några uppgifter om vem som var knuten till det använda ip-numret. Bara märket på telefonen som använts, och vilken internetleverantör ip-numret var kopplat till.
Vilket dock stämmer överens med T:s telefon och abonnemang. Och det kanske räcker.

Angående J*el, så tror jag såklart inte att han har någonting med det här att göra. Det är inte honom jag tänker på, när jag spekulerar i om någon annan kan ha kommit i besittning av T:s telefon.
Teoretiskt är det förstås fullt möjligt att hennes pojkvän J*mmy hållit i telefonen när alla hot skickats. Men som det står här ovanför: det är hennes språk.
2018-01-24, 13:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ofta så skriver hon t.om Jag+ Joel +efternamn+födelsedatum ska döda mörda alla.

Måste vara första autentiska mordhoten i världshistorien som är så "formellt" författade att de låter som klippta ur en vigselceremoni om det här stämmer.

Ja, tämligen unikt mordhot i sin övertydlighet. Det fattas bara kukstorlek och stjärntecken. Och just därför känns det inte äkta. Mer som att man vill peka ut en viss person så tydligt att det inte undgår någon vem det är.
2018-01-24, 15:35
Medlem
Citat:

Fast det som rimmar dåligt då är att det har kommit mail till Terese’s mail från det falska Joel-kontot. Det fanns med i FUP:en nånstans, typ bekräftelse på att kontot skapats osv. I så fall har hon ju
1. Vetat om att någon (Jimmy) skapar konton med hennes mail.
2. Inte använt sin mail o därmed inte sett dessa mail.

KAN ju såklart vara så, men jag är helt övertygad om att det är T själv som skickat alla mail och hot. Därmed är det inte sagt att Jimmy är oskyldig, han kan ju vara lika involverad han. Men inbillar mig att han kanske är lite smartare än så?!

Blir intressant att se hur det slutar.
2018-01-24, 15:38
Medlem
henki420s avatar
Sen kan man undra varför Joel skulle skriva att han misshandlar sina barn. Det är bara Therese som påstår att han gör det.

Citat:
Jag Joel misshandlar mina barn
2018-01-24, 15:45
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Sen kan man undra varför Joel skulle skriva att han misshandlar sina barn. Det är bara Therese som påstår att han gör det.

Klok tanke, finns bara en som kan vinna på ett sådan uttalande och det är personen som vill ha vårdnaden om sina barn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in