Citat:
Ursprungligen postat av
SmygarBerit
Om man leker lite med tanken: tänk om det faktiskt är så att Therese är oskyldig och att det är hennes nya kärlek som håller på att jävlas via hennes mailadresser. Dels för att skapa konflikter mellan Therese och Joel, men även då kan framträda som den "stöttande" och förstående pojkvännen..
Citat:
Ursprungligen postat av
SmygarBerit
Alltså det känns ju inte helt osannolikt med tanke på deras begåvningsnivå. Det som dock pratar starkt emot att det skulle vara han är ju hur alla meddelanden är exakt skrivna som på det sättet Therese skriver dem. Tror inte pojkvännen skulle ha det i åtanke, utan tanken skulle såklart vara att skriva så "normalt" som möjligt för att rikta misstankarna mot Joel. Therese sätt att skriva är ju utstående och inget som man bara hittar på, utan det syns uppenbart att de är skrivet av ngn med kraftig dyslexi.
Mja, spännande imorrn ska det bli iaf!
Håller med ditt andra inlägg. Var det JK som skrivit dem, så skulle han försökt skriva normalt för att härma Joel. Och det är ju något som T inte klarar av. Hon skriver på ett väldigt speciellt sätt med särstavningar, ihopskrivningar, meningar som går in i varandra utan början och slut, märkliga meningsuppbyggnader och stor bokstav här och där, men sällan i början av en mening.
Sen finns det ett till stilgrepp som T delar med den som gör hotfulla inlägg: meningar som innehåller jag följt av ett personnamn - jag Joel och jag Terese. Jag har fått många hot här på Flashback som moderator från användare som inte gillar att få varningar och inget har innehållit ”jag användarnamn”. Namnet står ju redan i ens profil på Facebook eller i PM:et här på Flashback.
Ett normalt hot för mig i inkorgen är av typen ”jag ska misshandla/döda dig”. Man säger alltså inte ”jag användarnamn ska misshandla/döda dig”. Men när T är aggressiv på Facebook har hon skrivit inlägg av typen ”jag Terese är oskyldig•” eller ”jag Terese talar sanning”. Ett mycket ovanligt sätt att skriva som vuxen - att skriva i både första person och tredje person i samma mening. Man brukar vanligtvis välja det ena eller det andra (om man inte är politiker). Antingen säger man ”jag är oskyldig” (det normala) eller ”Terese är oskyldig” (som barn eller narcissister brukar prata om sig själv). Att använda både två skiljer ut henne från mängden. Och märkligt nog skriver den som skickat hoten på samma sätt. Undrar varför?