Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Jag bryr mig inte om Ayatollan av Uranus påstår att solen består av kol. Jag bryr mig bara om konkreta bevis, vilka absolut inte likställer laglig ockupation med olaglig apartheid.
Ingen kan vara så inskränkt som du. Du struntar i FN, internationella organisationer, folkrätt, framträdande personligheter som inte har egenintresse. Sedan ber du om bevis!!! Stackare...
Du måste vara avlönad av Israel för att infiltrera deras agenda - troll.
1. Omvärlden är enig - ockupationen är olaglig. Lika kontroversiellt som att jorden är rund

2. Angående apartheid så finns det givetvis grader i helvetet. Palestinier på Västbaken/Gaza har det värre än dom innanför Israels gränser. Eftersom ockupationen stöds av Israel; ekonomiskt, finansiellt och militärt så likställer jag här Israel med ockuperade områden. Du kanske gör en skillnad?
Citat:
Men om du bryr dig om personer framför sakliga argument, vad sägs om denna svarta, sydafrikanska parlamentsledamot som förklarar varför påståendet att Israel utövar apartheid skadar minnet av
riktig apartheid...
https://m.youtube.com/watch?v=AcEL-NlxBk0
Bara det faktum att man gör en påkostad video, vars enda syfte är att försvara Israel gör att man tittar med viss skepsis. Det som framkommer i videon är sant om man blundar för ockupationen. Hela frågan studsar därför tillbaka till förra kommentaren: Vad avser du med Israel? Det Israel som omvärlden har erkänt eller det som Israel försöker att bygga genom markstöld och förtryck?
Citat:
Och Nobels fredspris gör nog mer för att skada ens rykte än att förbättra det nuförtiden.
Dina ord väger tyngre än alla fredspristagare tillsammans.