2018-01-23, 14:42
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja han sover säkerligen gott om nätterna efter sitt dagliga slit för brödfödan, kan inte du rent konkret förklara vad denna figur har uträttat för något av värde för mänskligheten?

Men det är hennes pengar och inte hans. Med din logik så är personer som rycker handväskan från pensionärer hjältar

Han har ju i och för sig fött mäklare och bilhandlare, plus många finkrogar och resebyråer, men som jag sa, på ett helt förkastligt sätt
Citera
2018-01-28, 21:19
Medlem
http://allrainifran.se/nyheter/felaktigheter-bevakningen-om-allra/

Läs den, så kanske du får en annan syn. Dessutom så handlar det inte om pensionärer, de som investerar i PPM är de som arbetar, dvs de mellan 18-65 års ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av asgamarna
ALEXANDER ERNSTBERGER ditt äckliga judiska svin, du är botten av botten, blåser svenska pensionärer. Får hoppas du ansöker om att sitta på ett skyddat peddo fängelse ditt avskum. Tror du kommer även åka på pisk och utpressningar, du är sjukt hatad ditt äckel. Fuck you ALEXANDER ERNSTBERGER DIN JUDE TJUV, HUR FAN KAN DU SOVA OM NÄTTERNA?????????
Citera
2018-01-28, 21:38
Medlem
mikael_svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesteff80

Läs den, så kanske du får en annan syn. Dessutom så handlar det inte om pensionärer, de som investerar i PPM är de som arbetar, dvs de mellan 18-65 års ålder.
Det finns tre typer av människor som smutsar ner den här tråden:

A. De som bestämt sig redan på förhand att Ernstberger är en "skurk". De trycker på de mekanismer som berör människor allra mest, "lura de gamla", trots att det inte ligger ett uns av verklighet bakom dessa påståenden.

B. Janne, lagerarbetare från Sandviken, som inte sett sig om i världen överhuvudtaget, om man inte räknar den där gången han var på biltema i Gävle och köpte en reflexjacka, och en stock snus på vägen tillbaka till Sandviken. När Lager-Janne hör ordet 'pension' nämnas i något sammanhang, då kopplar Lager-Janne det per automatik samman med gamla och äldre.
Janne litar okritiskt på de stora lögnblaskorna, och har Aftonbladet och eller Expressen påstått något, då är det så.

C. De som likt Lager-Janne gråter blod över sitt egna misslyckade liv. De som ser 25tkr i månaden som "Tjäna jääävligt bra!". De som sitter med sin svettiga stjärt i en hörnsoffa i oxblod, med sina torra och frasiga fötter på ett soffbord med kakelplattor på, och en matta undertill som innehåller alltifrån urin till matrester och jämrar sig över "dessa jävla svin som stjäler", när de i själva verket endast jämrar sig över att de är så jävla fattiga att de knappt har råd att slänga toapappret efter de utfört sina behov.

Finns många Janne's i den här tråden!
Citera
2018-01-28, 21:48
Medlem
Citat:

Och du menar att dom är det ok att blåsa eller?
Citera
2018-01-29, 01:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael_svensson
Märta kommer ligga nedgrävd i nån flyttkartong som staten fått bekosta när Ernstberger träder in i nästa liv.

Tänkte du möjligtvis på ett liknande öde för Ernstberger som denne då för många år sen "framgångsrike" finansman?

Citera
2018-01-30, 21:15
Medlem
Kan du sätta din högra pungkula på att någon är blåst? Som du ser har de som investerat tjänat 11% årligen. Det tycker jag faktiskt är bra. Mitt usla ppm har gått sämre.Så berätta gärna för mig hur mycket någon nu skulle ha blivit blåst på?

Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Och du menar att dom är det ok att blåsa eller?
Citera
2018-02-08, 20:09
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Peace! Fram med lite gôtt skvaller nu! Det är en skvallertråd dethär!
Citera
2018-02-24, 20:18
Bannlyst
Hur mår avskummet Alexander Ernstberger?

Syns han ute? När ska han i rätten?
Citera
2018-02-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarskallen
Hur mår avskummet Alexander Ernstberger?

Syns han ute? När ska han i rätten?

Hur kan en sån stekare fått jobba med pensionerna ?
Själv så lever jag på 9200 kr i månaden i pension och jag har arbetat sedan 1974 med några års avbrott för studier.
Jag skulle vilja stegla det lilla äcklet.
Citera
2018-02-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paapen
Hur kan en sån stekare fått jobba med pensionerna ?
Själv så lever jag på 9200 kr i månaden i pension och jag har arbetat sedan 1974 med några års avbrott för studier.
Jag skulle vilja stegla det lilla äcklet.

Han är ett avskum. Det är dock inte så konstigt att du har så lite pension om de enbart har jobbat sedan 1974. Klandra dig själv för det och inte systemet.
Citera
2018-03-01, 14:52
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Läs den, så kanske du får en annan syn.

Ja, fast den här är redigare
http://www.smaspararguiden.se/blogg/allra-bemoter-smaspararguidens-granskning-med-rokridaer/
Citera
2018-03-19, 17:52
Medlem
Citat:
Åklagaren lät Allras vd åka på semesterresa

Citat:
Åklagaren verkar vara välvilligt inställd till dig. Du har fått åka till Schweiz och fått klartecken för resor till Italien och Tyskland. Vad är det för resor?
– Det är blandat – både arbete och privat.
Schweiz, var det skidåkning?
– Vad jag gör privat är inget jag vill kommentera. Varför åklagaren beviljar dispens från från reseförbundet får du fråga honom.
Det verkar vara överflödigt med reseförbud om du kan åka omkring på dispens?
– Det är jag beredd att hålla med om, absolut. Det är väldigt märkligt.

https://www.expressen.se/dinapengar/pension/aklagaren-lat-allras-vd-aka-pa-semesterresa/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in