2018-01-23, 17:12
Medlem
Var det våldtäktsmord eller hur gick förloppet till?
Citera
2018-01-23, 17:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Var det våldtäktsmord eller hur gick förloppet till?

Inga tecken på våldtäkt som vi hört. Ej heller tecken på rån.
Det man hittills fått fram pekar på "random" överfallsmord i joggingspåret.
Utredning fortsätter för att få fram motiv, vilket är okänt.
Citera
2018-01-23, 17:29
Medlem
Är några av vännerna fortfarande lika tokigt övertygade om att GM är oskyldig?
Citera
2018-01-23, 17:42
Medlem
Så klart är GM skyldig, det tror väl de flesta!
Men - Vem är/var GM då?
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Är några av vännerna fortfarande lika tokigt övertygade om att GM är oskyldig?
Citera
2018-01-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det var i detta fallet?
Så du fick ingen förklaring?

Ja det var det fallet och nej de gav ingen tydligare bild av vad jag var misstänkt för.
Citera
2018-01-23, 20:32
Medlem
Tompa-123s avatar
Citat:
Inga tecken på våldtäkt som vi hört. Ej heller tecken på rån.
Det man hittills fått fram pekar på "random" överfallsmord i joggingspåret.
Utredning fortsätter för att få fram motiv, vilket är okänt.

Jag undrar hur dna har kommit till platsen. När fick de fram det eftersom att Rudi satt anhållen.
Citera
2018-01-23, 22:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Jag undrar hur dna har kommit till platsen. När fick de fram det eftersom att Rudi satt anhållen.

Man pratade inte om att man hade DNA tydligt i pressen förrän i mitten av november, tror jag. Det betyder ju inte att de inte hade det mycket tidigare. De kan ju ha haft det redan då Rudi satt anhållen och att det var DNA:t som friade honom. Men inget vi läst om. Han var först inte helt avskriven även om han släpptes, men sedan sa man tydligt att han var HELT friad från misstankar. Känns inte otroligt att det var ett negativt svar på matchning som friade honom?

https://www.flashback.org/sp62344860

Jag har tidigare spekulerat om att det kanske var svårigheter att få fram ett representativt DNA. Då kan man begära specialanalyser, som tar lång tid att få svar på.

https://www.flashback.org/sp62907443

Konklusivt DNA, har GW kallat det.
Skulle bra gärna vilja veta var det satt, och varför man med säkerhet kan säga att det var en ensam gärningsman.
Citera
2018-01-23, 22:09
Medlem
vonlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det finns ett uttryck "polisiärt uppklarat fall". Som inte betyder ett skit, det reflekterar bara svenskt tokeri. Kanske blir det gången med LH.fallet?
Ingen gm finns att lagföra, ju. Ponera att LG var med ute i skogen, men ej var GM?! Sanningen kan vara svår att hitta - tillika oväntad..

precis det jag och en vän satt o pratade om i helgen som var.
va händer om han befann sig på platsen men ej gjorde det, eller han blivit tvingad kan ju med vara en teori om allt.
Citera
2018-01-23, 22:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DR.Gein
Ja det var det fallet och nej de gav ingen tydligare bild av vad jag var misstänkt för.

Obehagligt för dig.
Ännu obehagligare måste det var om du inte ens vistats i området och inte får veta varför du blev misstänkt?
Har du blivit klokare nu varför du blev gripen? Måste kännas bra för dig att de nu har fått en matchning?

Man kan känna sig kränkt för mindre, även om man förstår att polisen måste göra allt för att hinna få tag på en mördare av denna sort. De förstod väl tidigt att det fanns en risk att det kunde hända igen.

Vilket det absolut kunde (tror jag), om han inte tagit livet av sig.
Citera
2018-01-23, 22:15
Medlem
Citat:
Konklusivt DNA, har GW kallat det.
Skulle bra gärna vilja veta var det satt, och varför man med säkerhet kan säga att det var en ensam gärningsman.

Glasögonen var trasiga så kanske dna:t satt på dem. Han kanske skallade henne eller liknande. Sen kan iof en joggare ha trampat sönder dem också men lät ju inte så. Har GM hållt fast BO så kan hon kommit åt hans ansikte/hals och hudfragment följt med.
Citera
2018-01-23, 22:43
Medlem
Kan det vara så att GM va en flykting i tanke på att Polismannen som va med i Veckans Brott sa att patrullen som förhörde/DNA testade jeppen hade även kontrollerat papperna på GM?
Citera
2018-01-23, 22:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Glasögonen var trasiga så kanske dna:t satt på dem. Han kanske skallade henne eller liknande. Sen kan iof en joggare ha trampat sönder dem också men lät ju inte så. Har GM hållt fast BO så kan hon kommit åt hans ansikte/hals och hudfragment följt med.

Oj, det har jag missat! Eller glömt.

Ja, det låter inte otroligt. Kan t.o.m kommit blod från honom på dom.
Men det räcker inte med DNA på glasögonen för att utesluta fler gärningsmän.

Kanske DNA från honom på fler ställen? Kanske hon försökte försvara sig om han angrep henne och hon fick med sig ett hårstrå eller någon bit av kläder/mössa, hudavskrap under naglar, saliv?

Kanske har de hittat något på hans kläder i hemmet?

Vad kan utesluta fler gärningsmän?

Jag fastnar på det som dödade henne. Någon pratade om rykten om strypning, en annan om kross -skador på halsen (vilket man kan få på sköldbrosket vid strypning). Om han använt en stav/gren eller liknande och strypt henne med eller slagit henne över halsen så hårt att hon kvävdes? Fingeravtryck på staven?

Eller är det vittnesmålen som tillsammans med hans DNA bildar en slags indiciekedja, som gör att de drar slutsatsen att det bara var han som gjorde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in