2018-01-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte på någon impulshandling, snarare på det jag fetmarkerade i din text. Den äldre systerns mående var en framtidsspegel om vad som väntade den yngre, som nu insjuknat. Det fastställdes under sommaren och hon beviljades då också hemundervisning fr o m hösten.

Att föräldrarna var hemma mycket under hösten tror jag berodde på att den äldre dotterns tillstånd försämrats allvarligt.

Stort tack för din insikt och att du delade den!

Det fetade: oavsett diagnos, en nyckelfråga i händelseförloppet. EDIT: tror jag.
Citera
2018-01-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Exakt, om man har ett sjukt barn gör man allt för att hjälpa barnet till ett så bra liv som möjligt. Det finns otaliga exempel på föräldrar som gör precis allt för sina handikappade barn, eftersom alternativet (att inte göra precis allt) vore helt otänkbart.

Framförallt är det ett fruktansvärt egoistiskt beteende av föräldrarna i det här fallet. Bara för att de själva inte såg någon livskvalitet så beslutade de sig för att även ge sina barn en dödsdom.

Högpresterande föräldrar får lågpresterande barn. OH klarade inte av det.

Det är den mest sannolika teorin.
Citera
2018-01-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
För att hur illa det var beställt med familjen, jobbade han oförtrutet vidare på karriären. Kan ha varit tid av tystnad med familjeproblemen och sånt sliter mentalt. När hemförhållandena offentliggjordes för chef och utvalda kollegor, lades anledning och skuld på familjens sjukdomar. Men kan lika gärna vara att han inte orkade hålla föredrag mm. pga arbetet med sin professur. Vem vet, han kanske satt hela nätterna och filade på detta.

Knappast.

Det är en kort, formell ansökan.

Bilaga
CV
Citera
2018-01-23, 16:45
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det hoppas jag verkligen inte! (menar inte att vara otrevlig)

Klart det kommer bli en dokumentär. Det sa jag tidigt i tråden.
Citera
2018-01-23, 16:46
Medlem
Citat:
För att hur illa det var beställt med familjen, jobbade han oförtrutet vidare på karriären. Kan ha varit tid av tystnad med familjeproblemen och sånt sliter mentalt. När hemförhållandena offentliggjordes för chef och utvalda kollegor, lades anledning och skuld på familjens sjukdomar. Men kan lika gärna vara att han inte orkade hålla föredrag mm. pga arbetet med sin professur. Vem vet, han kanske satt hela nätterna och filade på detta.
Han kanske jobbade vidare för att ha en inkomst? Det kostar mycket att besöka kvacksalvare i utlandet.
Citera
2018-01-23, 16:47
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Jag tror inte hans självbild var 100. Tittade på filmen där han håller föredrag, massa svammel och eh eh, sökande med blicken efter nickar och bekräftelse. Stel.
Baserade föregående inlägg på denna presentation.
Inget konstigt i den videon alls. Kikade just. (Snabbspolade lite efter ett tag, iofs.)

Tycker han verkar rätt bekväm i situationen och ger intryck av att veta vad han talar om. (Utan att vara mästrande som en del dessutom kana vara.)
Citera
Medlem
Citat:
Här: https://www.ideff.pt/en/ini_detail.php?zID=26&aID=292

Synd att den inte finns på Youtube. Kan ej se.
Citera
Medlem
Citat:
Vet inte om någon länkat till Elisabet Höglunds blogg om familjen och ME, men lägger ut den här:

https://elisabethoglund.se/blogg/morden-bjarred-vem-eller-vad-fick-foraldrarna-att-doda-sina-barn-lat-socialstyrelsen-utreda-den-fruk tansvarda-handelen/
Mycket intressant, något att fundera på för dem som per automatik utsett mannen som drivande.
Citera
2018-01-23, 16:48
Medlem
Har det framkommit något nytt kring varför skolan var så blixtsnabb med att hålla presskonferens? Vad visste de egentligen?

I övrigt ; Man tar inte livet av sina barn, oavsett. Det är riktigt jävla sjukt för att tala klarspråk.
Och man gör det DEFINITIVT INTE i nåt jävla samförstånd.

De verkar ha varit oerhört isolerade som individer. Även innan döttrarnas sjukdom. Åtminstone av det som framkommer här...
Citera
2018-01-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Exakt, om man har ett sjukt barn gör man allt för att hjälpa barnet till ett så bra liv som möjligt. Det finns otaliga exempel på föräldrar som gör precis allt för sina handikappade barn, eftersom alternativet (att inte göra precis allt) vore helt otänkbart.

Framförallt är det ett fruktansvärt egoistiskt beteende av föräldrarna i det här fallet. Bara för att de själva inte såg någon livskvalitet så beslutade de sig för att även ge sina barn en dödsdom.

Egoistiskt beteende jämfört med vad?

Att inte låta barnen leva ett liv utan någon form av glädje? Aldrig få en utbildning, aldrig få ett jobb, aldrig träffa en partner, aldrig skaffa barn. Knappt ens komma ut ur huset. Fy fan vilket jävelskap. Hellre hade jag dött.
Citera
2018-01-23, 16:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Knappast.

Det är en kort, formell ansökan.

Bilaga
CV

Han arbetade 90% från nov 2017 fram till 2018 var det sagt, så han arbetade hela tiden vilket kan ses om man tittar på hans arbeten han utfört under 2017.
Hon arbetade fram till jul och var tänkt att återvända efter helgerna.
Kort formell ansökan har inget samband med deras yrkesliv under sista tiden. Det är 10% för hans del i arbetstid som han gick ner. Så LarsIngvarsfru har en poäng i sitt inlägg-
Citera
2018-01-23, 16:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clanker
Egoistiskt beteende jämfört med vad?

Att inte låta barnen leva ett liv utan någon form av glädje? Aldrig få en utbildning, aldrig få ett jobb, aldrig träffa en partner, aldrig skaffa barn. Knappt ens komma ut ur huset. Fy fan vilket jävelskap. Hellre hade jag dött.

Vet man det? Har vi någon läkare som kan uttala sig om prognos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in