På damsidan skulle ju bara Wiken eller Nordström med för att täcka upp då hade man haft lite täckning helt klart... lite sjukdomare så är de kirs på damsidan..
SOK trollar ju bort sig själv kanske nu utan att dom själv vet de.
även Jönsson borde varit med är men topp 10 så ska man med i truppen om han fått åka är en annan sak men riken för sjukdomar finns ju på Calle Thorn Svensson Teodor då tycker jag man kan ha en reserv där ändå får 4 sprint åkare ska vi bara ha..
Vem åker sprinten på damsidan om någon blir sjuk? Haag?
Sverige som skidnation och för skidsportens bästa ska vi ha fulla lag inte spricka på att vi tog ut för få åkare...
Håller med om att 8+8 (som Grip ville ha) hade varit lämpligt, men SOK har tuffat till sig uppenbarligen. Man kan ju fundera på hur de gick med på Teodor Peterson som "sprintstafettåkare" redan innan jul.
Där råder inga tvivel. Får man inte ta dom veteranerna man vill i första hand ska man ta med unga åkare. Dahlqvist t.ex.
Exakt... men tycker faktiskt vi behöver en distansdam till i truppen... den är extremt känslig så Nordström eller Wiken borde varit med..två sjukdomar så kris och alltid är en av uttagna i dålig form så varför inte täcka upp rejält?
En mer självrannsakande ståndpunkt är annars att man får sota för att man hanterat världscupen som mer eller mindre ren träning in till OS. Man har ju lämnat w/o där, inte minst på herrsidan. Där är Rickardsson bäst på 19:e plats i totalen. Problem för Jönsson och Calle är såklart oförutsedda men hela laget kom egentligen in till säsongen nedtränade, med bakslag på det blir det extremt få tävlingar att visa vad man går för. Det är inte många i laget som är på nivån att dom gör topp8 på beställning. Man var nog alltför säkra på att det blir fullt lag oavsett vad vi gör under säsongen.
Jag ser inte 7+7 som fullt lag. I teorin kan vi fylla alla startplatser, men inte mer än så.
Hur har det fungerat vid tidigare OS? Har skidlagen fyllts upp då? För med tanke på att till exempel Majorov inte fick åka med till konståkningen för att 7:a på EM inte är tillräckligt bra så skulle det vara svårt att fylla upp skidlandslagen också.
Jag kan inte låta bli att undra varför det är såna restriktioner. Är det väldigt dyrt och betalar SOK allt? För har vi råd att skicka B-åkare till Sydkorea och bortersta Ryssland för världscup-tävlingar så borde vi ha det för OS..