2018-01-22, 20:59
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqqq
Det var fan bättre när nermin var i liv

Ja, när det gäller ordningen bland Malmös kriminella är jag benägen att hålla med dig. På hans tid verkade det som att han styrde lite över vem som fick göra vad i Malmö (på gott och ont...)
Citera
2018-01-22, 21:33
Medlem
Citat:
Vill ändå påpeka att det krävs stort mod att gå emot alla så och kunna skilja på rätt och fel samt fortsätta berätta för polisen trots konsekvenserna i det hela. Sorgligt att det sluta så för hans lillebror men läste nånstans att han inte tog det riktigt på allvar? Det värsta man kan göra i en sån situation, han underskattade nog det hela eller trodde kanske inte dem skulle sjunka så lågt. Som att det inte räckte att dem skjutit hans andra bror och mot m*ysem själv... innan fanns det ändå en gräns på hur långt man gick och man hade lite skam i kroppen men nu skiter många av dem i och är kapabla att gå så långt som att skjuta mot mamman och övriga familjemedlemmar??? Var fan är dessa parasiters föräldrar? Borde skämmas. Föder massa barn men glömmer att uppfostra dem, mycket är föräldrarnas fel. Antingen är de naiva eller rent ut sagt inkompetenta. Gissar på det sista. Många vet vad deras barn sysslar med men skiter i tyvärr
Ja vem ska våga vittna när polisen varken kan ge skydd till de som vittnar eller deras familjer. Lätt för politikerna och journalisterna att säga att folk ska vittna som inte lever i den verkligheten- Ibland är polis och svenskt rättsväsende ett skämt.
Citera
2018-01-22, 22:08
Medlem
Agentninjas avatar
Någon som vet vad Akram Mekawis artistnamn var?
Citera
2018-01-22, 22:20
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agentninja
Någon som vet vad Akram Mekawis artistnamn var?
Om du menar M*ysems så var det "Capa".
Citera
2018-01-22, 22:24
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Jag har hört att personer som växer upp utan att lära sig att behärska ett språk "fullständigt" - alltså den sortens lärande som sker högre upp i åldern där man lär sig ord för abstrakta koncept osv. - så är risken stor att ens iq blir avsevärt lägre än vad den annars hade varit. Ju sämre språk desto sämre tankeförmåga

Vi vet ju att de här grabbarna talar usel svenska - polisen har ju transkriberat ordagrant när Maysen säger "luggit" istället för legat. Man kan också föreställa sig att vissa av dem bara fått lära sig "vardagsarabiska" hemifrån; om inte en förälder tar på sig att aktivt utbilda dem, läsa med dem, lära dem osv., så blir utvecklingen av hemspråket också lidande. Jag minns en passage i Marjaneh Bakhtiaris bok där de iransk-svenska barnen pratar med farmodern i hemlandet över telefon och gumman uttrycker persiskans allra blommigaste mest poetiska kärleksbetygelser. Barnen behärskar dock inte mer än vardagsspråket och kan bara svara "ja farmor, tack farmor"

Om dessa två premisser stämmer så finns det risk att några av de här blattegangstrarna faktiskt är efterblivna i vissa avseenden.

Jag säger för övrigt detta som helgjuten antirasist, men fakta är fakta...

Det känns ju logiskt, att om man inte har uttryck för abstrakta resonemang så blir det svårt att reflektera och tänka abstrakta tankar. De kriminella som skjuter på varandra i Malmö har nog i de flesta fallen ganska torftigt modersmål, och ungefär lika torftig svenska.
Citera
2018-01-22, 22:48
Medlem
Agentninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Om du menar M*ysems så var det "Capa".

Hmm. Finns ingen musikvideo?
Citera
2018-01-22, 23:02
Medlem
Agentninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Allt jag hörde var autotune till MAAAXXX.

sen tyckte jag att det var ironiskr att låten hette best friends 🤣 hoppas den inte är tillägnad åt momme 😭

Nån som har en bild på maysem UTAN glasögon?

Är det May?
Citera
2018-01-23, 00:54
Avslutad
Citat:
Hmm. Finns ingen musikvideo?

Det har funnits, men borttagna nu.
Citera
2018-01-23, 01:30
Medlem
Citat:
Är det May?
Ja
Citera
2018-01-23, 01:38
Medlem
Citat:
Brukar inte tycka synd om kriminella men känns som att m*ysem fått allt taget ifrån sig och inte pga att han gjort något dumt heller utan tvärtom försökt göra rätt ifrån sig. När man läser fupen blir man ändå rörd av det destruktiva livet dem lever och vilka falska och äckliga människor de finns som säljer varandra en efter en. Polisen borde gett hans familj skydd efter att han hjälpt dem så mycket enligt min mening. Och han m*mme måste ju ha en psykisk störning
O den undrar folk vrf man inte vittnar för en främlings räkning? Jag menar snubben vittna om en del som rör han själv och blev av med två bröder, mammans hem blev beskjutet och han själv.

Skulle jag, som råkat vara på fel plats och vittnat om ett mord, pekat ut någon så skulle konsekvensen för mig vara att antingen dödas/ skadas jag elr ngn i min familj eller tar jag emot polisskyddet flyttar långt från staden allq i familjen ska byta arbetsplats barnen ska byta skola bort frpn vårt umgänge etc. Och vad får jag tillbaka? Möjligtvis en mördare bort från gatorna något bra för samhället men annars gynnar de inte mig. Hell no.man borde kunna vottna anonymt.
Citera
2018-01-23, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Det var väl *hmed jazz exs lägenhet? Hon hade väl knullat hans bästa vän ngra dagar efter hans död, sades det..

Klassisk tröst för en ”gangsterbrud” kanske. Säkert en tjej med lätt sviktande lojalitet och högt ställda krav på motparten själv
Citera
2018-01-23, 09:44
Medlem
Citat:
Vill ändå påpeka att det krävs stort mod att gå emot alla så och kunna skilja på rätt och fel samt fortsätta berätta för polisen trots konsekvenserna i det hela. Sorgligt att det sluta så för hans lillebror men läste nånstans att han inte tog det riktigt på allvar? Det värsta man kan göra i en sån situation, han underskattade nog det hela eller trodde kanske inte dem skulle sjunka så lågt. Som att det inte räckte att dem skjutit hans andra bror och mot m*ysem själv... innan fanns det ändå en gräns på hur långt man gick och man hade lite skam i kroppen men nu skiter många av dem i och är kapabla att gå så långt som att skjuta mot mamman och övriga familjemedlemmar??? Var fan är dessa parasiters föräldrar? Borde skämmas. Föder massa barn men glömmer att uppfostra dem, mycket är föräldrarnas fel. Antingen är de naiva eller rent ut sagt inkompetenta. Gissar på det sista. Många vet vad deras barn sysslar med men skiter i tyvärr
Måste bara säga angående föräldrar att (detta är OT) när jag läste fup om Merahwi så är hans mamma jätte orolig för honom och hans livsstil, men hon ska åka och hälsa på släktingar i Italien eller hemlandet så hon tar massor av hans märkeskläder för att skänka till välgörenhet utan att han vet om det. När han märker det så blir han jätte arg och ringer sin syster och flygplatsen och försöker avboka mammans biljett och stoppa resan men det går inte. Lite roligt ändå!
Det är nog många mammor som verkligen gör sitt bästa (inte alla) men det är svårt att bestämma över en nästan vuxen person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in