2018-01-22, 23:54
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillemariskrentjur
Jag vet alldeles utmärkt vad jag håller på med.

Säg mig allvetare hur exakt handlar men coins den 23 januari på 22 januaris marknad?!
Aha. En infinitesimal stängning, alltså.

Spontant skulle jag säga att marknaden beter sig fruktansvärt starkt, framförallt ETH. Inte starkt som i gröna siffror, men starkt som i att det än så länge hållt emot en djupare botten trots att det är rätt sjukt säljtryck och rent psykologiskt bör marknaden må rätt darrigt just nu. Vi har inte städat bort speciellt mycket av all scared money som flög in i slutet av 2017.
Senast redigerad av Trillske 2018-01-22 kl. 23:57.
2018-01-22, 23:56
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Jag vet alldeles utmärkt vad jag håller på med.

Säg mig allvetare hur exakt handlar men coins den 23 januari på 22 januaris marknad?!

Varför skulle någon bry sig om vilken tidszon du finns i?
2018-01-23, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Varför skulle någon bry sig om vilken tidszon du finns i?

Av samma anledning som du inte går och lägger dig vid annorlunda tid på dygnet bara för att du har pratat med en kines på dagen. Herregud människa, fungerar du ens adekvat i vardagen. Hur ska du kunna handla på en sådan här intrikat marknad?!

10666 stängde det vid idag. Vem var det som skrev hånfullt att den var vid 10200 när hen skrev. Vem är det som har gjort deg? Inte är det ni bakåtsträvare. Ska ärligt erkänna att jag inte såg fram emot detta. Nu blir det transaktionsavgifter på överföringen och allt, ineffektiviteter väntar.
2018-01-23, 02:01
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Utan tvekan den sämsta frågan i hela tråden, om inte detta året!

Åtminstone så blev en människa klokare när frågan blev besvarad .
Jag är inte kunnig inom bitcoin. Om man ska sälja eller behålla sina bitcoin beror annars mycket på hur mycket bitcoin man har.
Av min klena kunskap av bitcoin så skulle jag bara sälja en del av mina bitcoins ifall priset sjunkit. Dvs om jag köpte bitcoin för 1000 kr och de nu är värda 10.000 kr men jag ser att värdet håller på att gå ber så kanske jag hade sålt bitcoin värda 5000 kr.
Vet dock inte om man kan sälja bara en del av sina bitcoins eller bara alla på en gång.
2018-01-23, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Åtminstone så blev en människa klokare när frågan blev besvarad .
Jag är inte kunnig inom bitcoin. Om man ska sälja eller behålla sina bitcoin beror annars mycket på hur mycket bitcoin man har.
Av min klena kunskap av bitcoin så skulle jag bara sälja en del av mina bitcoins ifall priset sjunkit. Dvs om jag köpte bitcoin för 1000 kr och de nu är värda 10.000 kr men jag ser att värdet håller på att gå ber så kanske jag hade sålt bitcoin värda 5000 kr.
Vet dock inte om man kan sälja bara en del av sina bitcoins eller bara alla på en gång.

Då ska jag göra att du kan ta ett gigantiskt leap i din kunskapsnivå, ska nämligen förklara för dig att bitcoin är en valuta! Och som alla andra valutor kan du aldrig skuldbeläggas i form av betalningskrav för att du innehar dem. Det vore ju annars en intressant modell.
2018-01-23, 02:36
Medlem
rex144s avatar
Jag har fått stor kunskap om kryptovalutor och kan sia att det finns inga nya pengar som kan skyfflas in för att köpa Bitcoin, många har blivit brända och det är en bubbla, Bitcoin har försämrat sin praktiska tillämpning, den kan inte användas till något, tex. i transaktioner

10.000 dollar är en psykologisk gräns, sedan finns nästa mycket viktiga gräns vid 8000 dollar , sjunker den under 8000 så aktiveras en massa stop loss = automatisk säljsignal och Bitcoin kommer sjunka som en sten ner till 1000 dollar

Jag hoppas att denna bubbla spricker och att närmare 1500 valutor knäcks, tex. hundvalutan
idiotiska projekt, med noll substans och med stor hype

Då kommer folk leta efter valutor som har något att erbjuda, det finns omkring 30 sådana valutor idag bland de 1500

PS

Var brukar ni köpa era bitcoins?
Senast redigerad av rex144 2018-01-23 kl. 02:38.
2018-01-23, 02:50
Medlem
Det är önskvärt i den aspekten att skit rensas ut när den dyker, visst, men tror inte det skulle vara speciellt bra för handeln annars och cryptons framtid om den gick tillbaka till så låga nivåer.
Men nu senaste dyket då bitconnect kollapsade kändes ju lite som vid finanskrisen när bedragaren Madoffs pyramidspel avslöjades.
2018-01-23, 08:00
Medlem
Det dippade ner lite nyss igen till ~10300$
Någon med spåkula som kan betta på sin vänstra pungkula om det kommer gå ner till 8-9k eller om 10,3k är lägsta botten?
2018-01-23, 08:08
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Verkar vara en bra tillgång bitcoin. Går inte ens att sälja.
2018-01-23, 08:21
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Verkar vara en bra tillgång bitcoin. Går inte ens att sälja.

Går inte? Finns ju gott om köpordrar så det beror väl på vilken kurs du kräver.
2018-01-23, 08:38
Medlem
halvsvennes avatar
Det stora raset kommer när som helst nu. Blir nog lika minnesvärt som raset i en annan commodity 1637. Den gången var den åtminstone inte virtuell.Folk är dumma. Plockar fram popcorn.
2018-01-23, 08:47
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Det stora raset kommer när som helst nu. Blir nog lika minnesvärt som raset i en annan commodity 1637. Den gången var den åtminstone inte virtuell.Folk är dumma. Plockar fram popcorn.
Det blir nog lika minnesvärt som raset i en annan commodity 2013.

Jag blir alltid nyfiken på att veta hur din sort (=verkar tycka att det är viktigt att förstå saker; förstår inte ens triviala saker) mår den dag ni plötsligt inser att ni hela tiden var marknadens stora clowner. Kan inte du gå tillbaka hit och berätta när det inträffar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in