2018-01-22, 23:31
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Ja, om man utgår ifrån att O.&H. var kloka och bra förädrar, så lär man ju aldrig finna svaret på den frågan, det är tyvärr det som är problemet här!
Yepp det är just därför det är så viktigt att förstå varför de båda kom fram till detta fruktansvärda beslut.
Fruktansvärt för oss - En befrielse för dem.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Barnen kan varken rå för att de är födda eller sjuka och vuxna ansvarar för sina känslor och tankar. Det lägger man inte på barnen. Man mördar inte andra pga sitt eget lidande och livsleda. Barnen var friska nog att ha lärare hemma flera ggr i veckan. Det saknas en eller flera komponenter här hos de vuxna.

Lästips: Googla LPT och Barnkonventionen t ex.

Hade föräldrarna googlat detta så hade nog morden kunnat undvikas. Enkelt.
Citera
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
När släpps en FUP med bl a brevet tror ni och hur får man enklast tag på ärendenummer?
Har för mig det finns trådar som lägger upp FUP
Citera
2018-01-22, 23:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
[quote=Remark|62999142]
Citat:
Barmhärtighetsmord......nu måste du ändå driva med oss.....skulle det vara aktuellt med tjejer som i somras hoppade på studsmattan och skrattade?......de var alltså inte hjärndöda vilket du måste ha fått för dig för annars kan man inte ens nämna barmhärtighetsmord här.[/QUOTE

EN granne hade hört skratt, antagit att de var barnen. Noll värde.

Detta har nu fortplantat sig till "....tjejer som i somras hoppade på studsmattan och skrattade?......"

Som i nästa sekund tas som intäkt/bevis på att barnen var friska.

Tänk lite. Källkritik?
Det finns väldigt lite källkritik på FB, efter vad jag förstår. Inte bara i dena tråden.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-22 kl. 23:40.
Citera
2018-01-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Har för mig det finns trådar som lägger upp FUP

Tack men det vet jag då jag läst många i mina dar, dock så tror jag den kommer ut här först?
Citera
2018-01-22, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jo, eh...han mördade sina barn.
Javisst ja, du tycker ju att det är vettigt

Han flyttade ut när Agnes var tre och Moa nyfödd (eller om det var strax fölre nedkomst). Åren därefter har han ingen koll på. Finns med i tråden, klart och tydligt.

Han hade regelbunden kontakt med dom, fram till 2016, sen bröts kontakten tvärt, och det hände visst nått mer då (kommer inte ihåg precis nu)
Om vi gissar.....
Tror vi att han hade kontakt med dom för:

A) Oskar var ett stort psykopatiskt svin, som idkade incest, och isolerade hela sin familj, förrutom när dom gick på möten hos scientologerna.

B) Att dom var en ganska schysst familj, som han gillade, eftersom han hade bott hos dom i 1 år, och trivdes bra där.
Citera
2018-01-22, 23:34
Medlem
Citat:
När släpps en FUP med bl a brevet tror ni och hur får man enklast tag på ärendenummer?

Det kommer inte. Finns ingen gärningsman i livet. Efter polisen från sin sida anser det är polisiärt avklarat avslutas det.
Citera
2018-01-22, 23:35
Medlem
Citat:

Förundersökningen kommer läggas ner då inget åtal väcks eftersom GM är avliden. Det är när åtal väcks som FUP blir offentlig, så tyvärr.
Citera
2018-01-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Det är naivt att tvunget tro att pappan var en dålig far och person.
Det har inte framkommit något som överhuvudtaget tyder på detta.

Jo, det var deras fd grannar som berättade för en fb användare. Inte att de var dåliga, men kontrollerande. Jag skrev inget om pappan...
Citera
2018-01-22, 23:37
Bannlyst
Citat:

Släpps nog ingen FUP då detta inte leder till åtal.
Polisen lägger bara ner undersökningen när dom är klara.
Citera
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hade föräldrarna googlat detta så hade nog morden kunnat undvikas. Enkelt.
Då båda var jurister så torde de ha känt till detta även utan Google.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kommer inte. Finns ingen gärningsman i livet. Efter polisen från sin sida anser det är polisiärt avklarat avslutas det.

Jag reagerar på att man redan kommit fram till det, jag menar mamman i huset hade ju kunnat skriva under med sin namnteckning under hot alternativt förfalskats och då är det plötsligt en helt annan sak, tycker polisen drar förhastade slutsatser så blåögd kan man väl inte vara att man litar på ett brev???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in