2018-01-22, 22:32
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jo, det var det.
Nej detta rätta svaret är att oftast är det vettvillingar.
Det "intressanta" i detta fallet var att så icke är fallet.
Citera
2018-01-22, 22:33
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Tack! Kort och koncist!
Det är vad många inte klarar av att många andra här inne gör
Nej det var en av anledningen att jag skrev inlägget.
Det finns alltid någon som ev. börjar tänka i nya banor.
Citera
2018-01-22, 22:33
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Barnen har ingen skuld i detta. Föräldrarna skrev ett avskedsbrev där de tog på sig allt.
Jag tror föräldrarna kände en oerhörd frid när de tagit beslutet.
Och varför? Då måste de varit i en situation som bara eskalerade hela tiden och till slut
lämnar det sista människan - Hoppet.

Du tror alltså att föräldrarna fick syndernas förlåtelse ? Det är jag övertygad om att dom inte fick... kommer aldrig att få ... aldrig !
Citera
2018-01-22, 22:35
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns även många som sagt att det handlar om en genetisk ärftlig sjukdom med kort överlevnad. Föräldarna kan vara friska bärare men gemensamma barn drabbas av sjukdomen. Föräldrarna bär genen men är oftast omedvetna om genens existens (dom är ju friska).

Personligen är jag övertygad om att det inte är ME.
Men varför mörda sina döttrar, och sedan ta livet av sig själva, om nu döttrarna ändå skulle dött snart?

Tusentals föräldrar har varit i den fruktansvärda situationen att se sina barn tyna bort. Ytterst få av har förkortat sina barns liv. Ännu färre har gjort på detta märkliga sätt. Har det över huvud tagit förekommit tidigare?
Citera
2018-01-22, 22:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet666
Det har diskuterats flitigt om huruvida flickornas sjukdom varit fastställd av läkare, men här citeras deras rektor Margaretha Strand Karlsson:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden

som säger att de haft läkarintyg.

ME kan man, om jag har uppfattat saken rätt, testa sig för. Så läkarna kan ju ha intygat om att barnen faktiskt led av ME.

Eller har läkarna intygat om barnens oförklariga trötthet, och ME är föräldrarnas egna hittepådiagnos?

Är väl inte det lättaste och finna neurologiska fynd, de går väl mest på symtom när de ställer diagnos på ME?
Citera
2018-01-22, 22:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Så här är det!
.
ME är en hittepå-diagnos som barn inte får.

Istället rör det sig om en kontrollerande och manipulativ pappa som på olika sätt fått barnen att verka sega och livströtta. Jag utesluter varken droger eller (sexuella) övergrepp.
Mamman har varit en marionett.

När psykopaten sedan insett att spelet är förlorat, fasaden rämnar, ser han ingen annan utväg än att alla ska dö.
Mamman tvingas att skriva under på att det är ett gemensamt beslut/brott (”annars får banen lida helvetets alla kval”).

Inga fakta talar emot scenariot, statistiken är på min sida.
Precis detta har jag också varit inne på.
Om man dessutom tar med den initiala kommentaren från polishåll om "mord som föregåtts av våldsbrott", så kan man föreställa sig det allra värsta. Det vill jag dock inte gå in på närmare, den som förstår anar nog vad jag menar.
Hoppas, hoppas det verkligen finns en film som visar hur föräldrarna i lugn och ro undertecknar brevet.
Citera
2018-01-22, 22:38
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Nej det var en av anledningen att jag skrev inlägget.
Det finns alltid någon som ev. börjar tänka i nya banor.
Jag tror att de flesta sjuka barn i världen blir ganska rädda om gemene man börjar tänka på det viset. Jag blir det iaf.
Citera
2018-01-22, 22:39
Bannlyst
Citat:
Barnen har ingen skuld i detta. Föräldrarna skrev ett avskedsbrev där de tog på sig allt.
Jag tror föräldrarna kände en oerhörd frid när de tagit beslutet.
Och varför? Då måste de varit i en situation som bara eskalerade hela tiden och till slut
lämnar det sista människan - Hoppet.

ÄNTLIGEN !
Någon som försöker förstå, varför detta kan hända.
Misstänker att du inte accepterar handlingen eller beslutet (precis som jag) utan att du bara försöker först VARFÖR ett sånt beslut fattas.
Har jag rätt ?
Citera
2018-01-22, 22:40
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du tror alltså att föräldrarna fick syndernas förlåtelse ? Det är jag övertygad om att dom inte fick... kommer aldrig att få ... aldrig !
Att ta upp syndernas förlåtelse är stort men i resonemanget måste då också: Den som är skuldfri kan
kasta den första stenen
Citera
2018-01-22, 22:41
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
För normala människor tycker inte synd om barnmördare. Finns absolut INGEN ursäkt att mörda två barn mot deras egen vilja, för antar att en 10 och 14 åring inte ville dö. Ni som tycker det är riktigt sjuka i huvudet och borde söka hjälp på närmaste psykmottagning. Helst idag!
Har läst 11.000+ inlägg och ingen tycker synd om mördare.
Då säger jag lika hårt som du.. Ni som tycker er se i inläggen att nån tycker synd om mördare, er är det synd om eftersom ni fattas något som är riktigt bra att ha. Särskilt i ett forum!
Ser mkt av dessa som det 'fattas' ngt för men kommenterar inte deras existens nämnvärt.
Men dessa har förmåga att ofta påpeka detta hela tiden, det som de ser här, det som inte finns!
Fenomen? Syndrom? eller bara tappade?
Citera
2018-01-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Sågs familjen utomhus? De måste ju också ha handlat ibland? Matkasse till dörren? Levde de ett normalt liv i Göteborg? Hade/har de depression i släkten?

Kan undra varför pappan lämnade in taktpinnen istället för att gå vidare i sin karriär och bli mer känd. Fast å andra sidan blev han ju en snackis på nätet nu med, sorgligt nog.

barnen sågs i poolen i somras och den yngsta följde med pappa och handlade på mellandagarna. Bekanta från Gbg har berättat att dottern var kontrollerad av föräldrarna och inte fick hänga med kompisar.
Citera
2018-01-22, 22:43
Medlem
Välkända fakta är att de flesta människor inte har det i sig att mörda.
Det krävs en särdeles störd personlighet för att en människa ska utföra ett planerat mord, av vilken anledning det än sker.
Vilket det t.ex. talats mycket om senast ang. Peter Madsen.
Inte vem som helst klarar av det. Av naturliga skäl - det strider mot vår natur.

Här är det dessutom fråga om ett dubbelmord.
På egna, halvvuxna barn

Detta fallet är exceptionellt.
Och nu försöker vissa ha det till att det exceptionella i det är att föräldrarna gjorde en enorm uppoffring och kärlekshandling...
Denna tråd börjar bli absurd.

En del här verkar helt sakna kunskap om både psykologi och kriminologi.
Eller så lider de själva av samma grava störning...

Get a grip!
Det är vämjeligt att läsa hyllningar av föräldrar som mördat sina barn!

Vilken verklighet lever ni i?
Det finns en anledning till att mord är ett grovt brott. Och att barnamördare är bland de mest utsatta av andra fångar.

När ni hyllar de här föräldrarna pissar ni på deras döttrar.
Svårare än så är det egentligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in