2018-01-22, 21:02
Medlem
swimmingpools avatar
Hur gör jag för att skanna in nåt i min MacBook Air? Finns det något program som följer med när man köpen den som man kan använda? Eller finns det något gratisprogram man kan ladda ner som funkar?
Citera
2018-01-22, 21:13
Medlem
Du kan använda både Förhandsvisning och Bildinläsning. Men du måste förstås ha en scanner också.
Citera
2018-01-22, 21:18
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Du kan använda både Förhandsvisning och Bildinläsning. Men du måste förstås ha en scanner också.
Ok, hur gör man i Förhandsvisning då? Jag fattar inte. Dock har jag laddat ner Gimp, men fattar inte i den heller.
Citera
2018-01-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ok, hur gör man i Förhandsvisning då? Jag fattar inte. Dock har jag laddat ner Gimp, men fattar inte i den heller.
https://support.apple.com/sv-se/guide/preview/scan-a-document-or-image-prvw28034/mac
Citera
2018-01-22, 21:53
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
https://support.apple.com/sv-se/guide/preview/scan-a-document-or-image-prvw28034/mac
Importera från skanner... är frusen text hos mig. Fast jag har kopplat in skannern.
Citera
2018-01-22, 21:56
Medlem
Citat:
Importera från skanner... är frusen text hos mig. Fast jag har kopplat in skannern.

Du har då följt första steget, för annars vet jag inte varför jag ens bemödar mig

"Om skannern inte visas i listan kontrollerar du att den är inställd på inställningspanelen Skrivare och skannrar. Mer information om hur du lägger till skannrar finns i Ställa in en skanner."
Citera
2018-01-23, 05:01
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Du har då följt första steget, för annars vet jag inte varför jag ens bemödar mig

"Om skannern inte visas i listan kontrollerar du att den är inställd på inställningspanelen Skrivare och skannrar. Mer information om hur du lägger till skannrar finns i Ställa in en skanner."

Men jag kan redan skriva ut på min skanner genom min MacBook Air.
Citera
2018-01-23, 10:28
Medlem
Citat:
Men jag kan redan skriva ut på min skanner genom min MacBook Air.

Har du installerat rätt drivrutiner för scannern?
Vad är det för scanner du har, stöds den av Mac OS?
Citera
2018-01-23, 11:30
Medlem
felstavadds avatar
Är den trådlös, för då funkar det säkert att skriva ut men att scanna trådlöstmhqr jg ingen aning om det stöds eller inte.

Som föregående skrev, vad är det för scanner/skrivare?
Citera
2018-01-23, 13:50
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Har du installerat rätt drivrutiner för scannern?
Osäker, tror inte det. Måste man det? Jag menar eftersom det går att skriva ut så...

Citat:
Vad är det för scanner du har, stöds den av Mac OS?
(Ska kolla upp det när jag kommer hem.)
Citera
2018-01-23, 18:19
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Är den trådlös, för då funkar det säkert att skriva ut men att scanna trådlöstmhqr jg ingen aning om det stöds eller inte.

Som föregående skrev, vad är det för scanner/skrivare?
Samsung SCX-4200. Inte trådlös.
Citera
2018-01-23, 18:33
Medlem
Då behöver du ta hem en speciell drivrutin för scannern. http://www.samsungdrivers.net/samsung-scx-4200-driver/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in