2018-01-22, 16:57
Medlem
Hej allihopa!

Nu kanske jag postar denna under fel kategori. Om jag gör det får admin korrigera detta.

Nu är det så att min pojkvän har köpt en ring till mig. Jag har beställt hans, så den kommer om någon dag tror jag.
Vi har bestämt att vi ska ha ringen hemma, och när han vill fria så kan han göra det när som helst.
Nu till frågan;
Hur fasen gör jag med hans ring? Han går ner på knä och friar, jag säger ja, vi gråter lite osv osv. Ska jag sen bara sätta på ringen på honom efteråt? Blir inte det lite antiklimax?

Hur har ni gjort?

Tack för svar!
Citera
2018-01-22, 17:01
Medlem
ElvisFans avatar
Låter som antiklimax att ni bestämt att han skall fria någon gång framöver. Vilken överraskning det kommer bli
Citera
2018-01-22, 17:02
Medlem
Är det så cyniskt det är? Gud va hemskt. Visst trodde jag inte på någon cindarella story, men att det är så avhumaniserat.... varför göra det alls? Du o sin pojkvän trivs så pass bra ihop, att ni måste lägga upp bilder på Facebook att du sagt ja, samt involvera myndigheter i er relation?

Vad missar jag?
Citera
2018-01-22, 17:02
Medlem
Pennansades avatar
Frågan är snarare vilken stackare som går med på att gifta sig i dagens samhälle. Som man finns det NOLL att vinna och allt att förlora.
Citera
2018-01-22, 17:04
Medlem
Hamsterbolls avatar
I Sverige friar ju inte mannen på det sättet utan man brukar ju förlova sig och byta ringar. Så förlova er, byt ringar, ha sex och gå ut och fira med middag?
Citera
2018-01-22, 17:07
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
Hej allihopa!

Nu kanske jag postar denna under fel kategori. Om jag gör det får admin korrigera detta.

Nu är det så att min pojkvän har köpt en ring till mig. Jag har beställt hans, så den kommer om någon dag tror jag.
Vi har bestämt att vi ska ha ringen hemma, och när han vill fria så kan han göra det när som helst.
Nu till frågan;
Hur fasen gör jag med hans ring? Han går ner på knä och friar, jag säger ja, vi gråter lite osv osv. Ska jag sen bara sätta på ringen på honom efteråt? Blir inte det lite antiklimax?

Hur har ni gjort?

Tack för svar!
Vad roligt, koppla av lite.
Äsch, kör på det som känns bra. Rätt/fel finns inte på sådant ögonblick som du beskriver
Citera
2018-01-22, 17:10
Medlem
Tycker det låter som att ni redan bestämt er så varför göra det mer dramatiskt än nödvändigt. Att ni bestämde er för att beställa ringar måste ju varit då ni bestämde er. Tycker att den dagen var er. Varför krångla till det med något mer dramatiskt? Det behöver inte gå till som i sagorna utan det är er kärlek som ska beseglas!
Citera
2018-01-22, 17:21
Medlem
fryspunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Är det så cyniskt det är? Gud va hemskt. Visst trodde jag inte på någon cindarella story, men att det är så avhumaniserat.... varför göra det alls? Du o sin pojkvän trivs så pass bra ihop, att ni måste lägga upp bilder på Facebook att du sagt ja, samt involvera myndigheter i er relation?

Vad missar jag?

Enda anledningen till att gifta sig är det juridiska om man har barn hus osv tillsammans. I övrigt blir det bara värre att skilja sig.
Citera
2018-01-22, 17:28
Medlem
Nej han får väl sin ring senare? Senare samma kväll eller nåt, inte precis där och då. Eller så har han båda ringar? Min tjej överraskade mig så jag visste inget, hon friade och hade bådas ringar. Var så chockad så minns inte, men tror hon satte på mig min ring och sen sin egen på sitt eget finger. Men då hade hon ju bådas från början..

Nåja. Ska han fria tycker jag han ska ha båda ringarna, för enkelhetens skull. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in