Citat:
Ursprungligen postat av
rainbowia
Blev vi klokare?
Anna Dyvik - given
Sedan tror jag att både Thorn och Emil är säkrade. Tror att Wikén tar den sista platsen. Blir det 17 åkare så ligger Nordström bäst till.
Lite klokare, iaf när det kommer till laguttagningen. Tror också dessa tre säkrade.
Sen får vi se med Wikén, men tycker det är bortkastat, Elwisps underlag säger ganska mycket om den saken. Hade helt klart velat se topp-10 i Planica med det startfältet. Det är främst för tremilen givetvis om hon tas ut, där vi bara har tre självklara åkare, men hon känns klart vassare i fristil i år. Så själv ser jag helst att någon annan i truppen steppar upp och tar tremilen(är Stina i form kommer hon givetvis att åka OS sista lopp och då finns oavsett ingen plats för Emma).
Beroende på hur många reserver man ska ha tycker jag att vi bör ha med en till åkare som kan(vill) åka sprint. Det vore helt fel om någon blir sjuk och vi ställer upp med bara tre åkare i damsprinten, när vi har så pass bra bredd där bakom. Betydligt mer intressant än att fylla distansloppen till varje pris. Nordström som all-round reserv vore väl rimligt då, men det vore sexigare att investera i Sundling eller Dahlqvist som ren sprintreserv.