Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Kanske är det så att dagens lärare mfl. har för mycket att göra som det är? Kanske håller de på att drunkna i all formativ bedömning, dokumentation, elever med sociala problem, elever med hög frånvaro ( vilken lärarna ska försöka komma tillrätta med ) osv osv. Man håller kanske på att duka under av den höga arbetsbördan? Varför är det brist på lärare? Varför vill ingen jobba som lärare i dag? Lite OT, sorry.
Sorry? Jag gillar verkligen att diskutera och ännu bättre är ju när folk har olika syn och sett att se och uppfatta saker.
Absolut alla har för mycket att göra på sina arbeten och tyvärr blir kvalitén på själva jobbet väldigt dålig, detta är ett helt annat stort ämne att diskutera då jag tror att denna stressen vi alla upplever mer eller mindre kommer kosta oss väldigt mycket i framtiden då fler och fler insjuknar i utbrändhet detta också för att leva upp till alla orimliga krav som ställs på oss i samhället vi ska göra si och så och måste ha det och det för att "må bra" utåtsett.
Jag och min sambo känner oss t ex inte igen oss i våra barns kompisars föräldrar visserligen är dom mellan 40-50 åroch det märks så tydligt att ytan och vad andra ska tro om dem är väldigt viktigt.....dom är livrädda för att sticka ut och göra något som är lite mot strömmen.
Just det sistnämnda är något jag kan tänka mig hänt mamman och pappan då de är i den generationen som tillhör de som vill att allt ska vara perfekt men eftersom man inte kunnat skryta om sina barns framgång i skola osv så har ju det korthuset klappat ihop kort efter kort........hoppas jag har fel och attdet snart kommer fram en sanning som kan få oss att förstå och bearbeta detta fruktansvärda dåd.
Hade det varit lite jävla stake i pappan så hade han tagit livet av sig själv utan att tvinga någon annan in i döden alternativt mamma men statistiken talar ju emot att mamman skulle vara drivande i ett sådan initiativ?