Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, det står att det ser ut så inom det ganska stora ålderspannet, inte att den statistiken är/blir sann på 65 års dagen ...
Fundera nu så här .. om det lever 10 män som fyllt 80 och 50 kvinnor som fyllt 80 ... Vilken grupp är då störst till antalet och vilken grupp lever vidare utan att ta in en boende på eget val???
Och återigen -- att ha en partner innebär fortfarande singelhushåll så länge den ena inte flyttar in hos den andra och de blir sambos..
Visst stämmer statistiken dagen man fyller 65 om man utgår från kriterierna som ingår i studien förutsatt att informationen fortfarande är aktuell. Förändrar man dock kriterierna blir självklart utfallet anorlunda. Har du svårt för det här?
Det komiska är att jag inte har påstått att statistiken skulle stämma för 65åringar (och 65 åringar enbart), kriterierna gäller just 65+ (NOTERA PLUSSET).
Alltså hittar du på och tillskriver mig argument. *applåderar*
Detta har man verkligen aldrig stött på förrut och aldrig från feminister...
Ni kan verkligen inte låta bli va?
Jag tänker inte ödsla en sekund på att älta dina tankevurpor som för övrigt baserar sig på helt skeva fantasisiffror och då du inte har presenterat en enda motkälla eller beläggande motargument utgår jag från att du bara trollar och ignorerar dig härifrån.
Ha en trevlig kväll.