2018-01-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Alla vi som bor norr om Skåne vet att risken är stor om vi inte har grundvärmen på.

Där är snö. inte så ofta det stannar i Bjärred ;-) Det var först i runt förra helgen det kröp ner till +-0 ;-) Men eftersom det sägs att elen var naturlig efter ett dygn så hade det inte hunnit frysa sönder då det "bara" är kallt på natten. :-) Skillnaden i bara Lund och Bjärred är ca 2 grader. alltid varmare i Bjärred. Huset har gjuten grund.
Citera
2018-01-22, 00:13
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feindflug
Det står namn ju. Agn*s H*nkow och Agn*s H*nkow Br*nton. 2 bilder bara.

Vi skrev ju att Agnes Henkow Brenton som är med på fotbollsbilderna inte är det minsta lik den tjejen som man har länkat till på Instagram tidigare i tråden..
Citera
2018-01-22, 00:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Om de var för sjuka för att gå upp för bron (delta i processer/kurser.)

Detta tar i stort sett bort meningen med en scientologs liv, det är ingen vanlig tro, det är hela deras liv.

Det och om deras barn faktiskt var döende?

Att de var scio (om de var det) är knappast anledningen till att de gjorde det de gjorde. Försökte mest föreställa mig hur de möjligtvis kunde ha tänkt.

Det mest logiska hade dock varit att de tänkt att de kan bli friska dock. Oavsett vad läkare trott.
Tack så mycket för dina svar! Om det visar sig att de var scientologer så bör ju, med tanke på vad du berättar, det ha spelat in i deras ofattbara beslut.
Citera
2018-01-22, 00:15
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Ja, känner till det i stora drag.Men om de vill avbryta det biologiska maskineriet i förtid för att det har blivit obrukbart genom sjukdom , finns det instruktioner för hur det ska gå till? Och om man avbryter i förtid, dvs begår mord och självmord, finns det nya kroppar att ta då eller vad händer?
Obs, vill bara försöka föreställa mig hur det ev kan ha sett ut i detta fall.

Såklart föds det alltid nya kroppar på BB.

Men nej, mord och självmord är totalt emot tron, nej finns inga instruktioner mig veterligen, då det är så emot vad de tror på.

Däremot finns det ju säkert de som ändå gör det. Inget man skulle få veta dock då dåliga nyheter inte är något man för vidare.
Citera
2018-01-22, 00:17
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Barnen hade enligt läkarintyg behov av hemundervisning pga medicinska orsaker. Utan ett intyg hade skolan inte kunnat bevilja detta med mindre än att man brutit mot Skollagen. Det tror jag inte att man gjort.

Finns det orosanmälan? NEJ.

Att familjen var i djup kris pga barnens sjukdom betvivlar jag inte, men det utgör inget underlag för att göra en orosanmälan. Skolan hade full insyn i hemmet, kännedom om barnens diagnos, stöttade familjen/barnen och god samt tät kontakt med både föräldrar och barn.

Att dom nu i Efterhanden med en utplånad familj ställer sig frågan. Kunde vi gjort mer? Är både mänskligt och naturligt.

Hade flickorna varit i skolan varje dag, välklädda, rena, mätta, glada med finaste betyg i alla ämnen, men haft två alkoholiserade föräldrar hade orosanmälan skrivits omedelbums.
Citera
2018-01-22, 00:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Nja tycker du det? Jag har läst om sjukdomen och tycker inte det verkar passa in på den beskrivning av syskonen som framkommit. Stor trötthet står det inget alls om i symtom och att de skulle haft kognitiva svårigheter som är symtom verkar ju inte varit deras problem. Men jag vet inte....

Tråden är på 900+ sidor nu, har inte varit här på ett tag och läst, kommer aldrig kunna läsa i kapp
Mamman var jurist, pappan hade sökt en professur. Inom vilket område?

Sedan ser jag det som mycket märkligt att media totalmörkar vad flickorna har lidit av, även om man kan dra sina slutsatser själv. Familjen är ju död, så det borde väl inte vara så känsligt om det kommer fram?
Citera
2018-01-22, 00:20
Medlem
Citat:
Om de var för sjuka för att gå upp för bron (delta i processer/kurser.)

Detta tar i stort sett bort meningen med en scientologs liv, det är ingen vanlig tro, det är hela deras liv.

Det och om deras barn faktiskt var döende?

Att de var scio (om de var det) är knappast anledningen till att de gjorde det de gjorde. Försökte mest föreställa mig hur de möjligtvis kunde ha tänkt.

Det mest logiska hade dock varit att de tänkt att de kan bli friska dock. Oavsett vad läkare trott.

Jag tror att dom litade till läkarvetenskapen och forskningen. Väl insatta i vad deras barn hade för sjukdom och prognos. Allt annat skulle förvåna mig storligen.
Citera
2018-01-22, 00:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att dom litade till läkarvetenskapen och forskningen. Väl insatta i vad deras barn hade för sjukdom och prognos. Allt annat skulle förvåna mig storligen.

Jag har sett saker som förvånat mig i många år dock.

Scio går ju till stor del ut på att "det man vet blir verklighet".
Citera
2018-01-22, 00:21
Medlem
Citat:

Att flickan i fotbollslaget är Agnes är klart men frågan är om Agnes (agnesisbored) på Instagram är samma flicka.
Citera
2018-01-22, 00:23
Medlem
Citat:
Nä, går helst inte in på det där, men inga själar skapas, bara kroppar enligt dem. Kanske inte riktigt onT heller. Jag är ju inte scio och vill ogärna "försvara" tron.

Aha ok. Nä, det som rör topic är väl isf om de har annorlunda syn på medicinska behandlingar (tex vad som är tillåtet eller ej) jämfört med samhället i övrigt?
Citera
2018-01-22, 00:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Aha ok. Nä, det som rör topic är väl isf om de har annorlunda syn på medicinska behandlingar (tex vad som är tillåtet eller ej) jämfört med samhället i övrigt?

Ja, psykmediciner är aldrig tillåtna i något som helst syfte. Psykisk sjukdom finns inte inom scientologi.

I övrigt är det som behövs tillåtet, men helst så lite narkotikaklassade substanser som möjligt.

Sedan har de ju generellt större tilltro till naturläkemedel och vitaminer än andra.

Abort är mindre ok än i samhället i övrigt.

Annars finns inga självmordssekt-drag, om det är det du undrar.
Citera
2018-01-22, 00:28
Medlem
Citat:

Kan det vara så att instagramkontot är fel person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in