2018-01-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Jodå, jag är helt säker. Du hade fått pm om barnens sjukdom.
Nein, tror det var avd9 eller morT2
Citera
2018-01-21, 22:58
Medlem
loverlians avatar
Det har diskuterats om familjen i sig hade motsatt sig vård till döttrarna angående om dom vore medlemmar i någon religös rörelse.Kan säga som så att om föräldrar motsätter sig vård för barn i behov av det och det gäller även vuxna personer så tvångsvårdar man patienter om fara finnes för livet eller risken att skada annan.
Citera
2018-01-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Bör nog vara ett bra tag sedan de var i ordentlig kontakt eller deltog i någon process där i så fall. Annars hade nog scio vetat om det i förväg, och det är jag rätt säker på att de inte visste.

Hur vet du det, har du besökt dem? De lär nog inte ha berättat sina planer för någon.
Citera
2018-01-21, 22:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Den kan dock driva människor till självmord, läs på. Kanske ville hustrun hoppa av...

Jag har ca 20 års kunskap från insidan, tror inte jag behöver läsa på.

Har skrivit vad jag tror redan tidigare.
Citera
2018-01-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Då bör han ha stängt av vattnet också för annars finns risken att det sprutar ut vatten i hela huset,

Som någon påpekade hade han stängt ned sociala medier men inte fru o barn...
Citera
2018-01-21, 23:01
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Av vilken anledning skulle det spruta ut vatten är själv husare och är mycket intresserad av hur du kommit fram till det?
Därför att vatten fryser vid noll grader och då sprängs vattenrören sönder.
Citera
2018-01-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
MGM stängde väl av huvudströmbrytaren efter morden för att de fyra kropparna inte skulle ruttna. Utan el blir en villa ett perfekt likförvaringsutrymme i januari.
Tillvägagångssättet öht (tex att sälja fordon, stänga ner sociala medier) präglas av en obehaglig ”rationalitet” mitt i galenskapen.
Men de sålde inte fordonen. De ägs av hans företag.

Och vem var det i så fall som satte på värmen igen den 7e? Det var bara en kortvarig nedgång den 6:e.
Citera
2018-01-21, 23:03
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Av vilken anledning skulle det spruta ut vatten är själv husare och är mycket intresserad av hur du kommit fram till det?

Han menar nog att det skulle frysa sönder. Vilket iofs är tveksamt i denna del av Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Därför att vatten fryser vid noll grader och då sprängs vattenrören sönder.

Jo det har du rätt i men får du -0 grader inomhus så är det rätt illa isolerat så risken att något skulle frysa i sönder är tämligen liten för det är inget oisolerat skjul vi pratar om.
Citera
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Som någon påpekade hade han stängt ned sociala medier men inte fru o barn...
Hur vet man att han gjort det, den måste ju har sökt OH innan morden?
Citera
Medlem
Tror starkt på Scientologispåret - det kan förklara deras tillbakadragna liv - att de inte ville att deras döttrar skulle ha kontakt med "vanliga" barn.
Det sägs ju ha varit detsamma när de bodde i Göteborg.
Intressant vem som får ärva och när ett eventuellt testamente skrevs (med tanke på pappans yrke så är det ju högst troligt att det fanns ett testamente).
Har det ändrats ? Vem vidimerade det ? Finns mycket intressant information att hämta om detta nu är något mer än ett kollektivt självmord vilket jag har mycket svårt att tro.
Finns alldeles för många underliga detaljer för att uttryck sig enkelt.
Citera
2018-01-21, 23:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Hur vet du det, har du besökt dem? De lär nog inte ha berättat sina planer för någon.

Om du hade varit scientolog hade du vetat att det upplevs som mer eller mindre omöjligt att ha minsta hemlighet som s inför kyrkan. Det inkluderar alla sorters hemligheter, inklusive sådant som borde få vara privat.

Något jag inte vet är vad kyrkan gör med personers privata foldrar i lägen som detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in