2018-01-21, 22:24
Medlem
Tjena!

Hoppas jag inte har placerat tråden på fel kategori men hoppas admin löser det!

Jag har sen 7 dagar tillbaka tagit tramadol varje dag. Doserna har landat på 300-400 mg per dag. Alltså i 7 dagar.

grejen är att varje gång jag tar tramadol (en gångsbruk) brukar jag få en avtändning.

Innan de 7 dagarna brukade jag ta då och då alltså 2-3 ggr i veckan.

Vad har jag att förvänta mig? är jätte orolig. Hur länge kommer at:n att hålla??
Citera
2018-01-21, 22:29
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-01-21, 22:37
Medlem
Med avtädning, menar du det där heldags-illamåendet man får?
Citera
2018-01-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Med avtädning, menar du det där heldags-illamåendet man får?

Ångest, kallsvettningar, dålig mage och depression osv.... Listan är lång
Citera
2018-01-22, 00:11
Medlem
Näring är viktigt men brukar ha svårt att äta ordentligt under avtändningar så det blir oftast något som slinker ner lätt så som inte tar en sådan tid att laga då man oftast är rätt så okeslös. Vill inte rekommendera andra droger men lite alkohol, paracetamol eller benzo under kvällen underlättar så man får sig någon blund under natten. Ja just det en kopp te med honung är tröstande.
Citera
2018-01-22, 00:12
Medlem
BDnrjs avatar
Just nu tar jag ca 500 till 1000 mg tramadol per dag. Avisen på tramadol är mest att man fryser svettas om vartannat. Spyr känner en overklighetskänsla panikångest. Det svåraste är drogsuget. Man får så starka cravings att det är svårt att stå emot. Försök trappa ned. När du verkligen mår fett dåligt ta 50 mg.

Avtändningen går över efter ca en vecka. De första 3 dagarna är värst sen vänder det. Det kan dock ta över en månad tills man känner sig helt baseline för tramadol verkar antidepressivt också. Sen får man slut på lycka och välbefinnande signalsubstanser i hjärnan. De kommer tillbaka dock. Lycka till!!
Citera
2018-01-22, 08:27
Medlem
Greenwhites avatar
Citat:
grejen är att varje gång jag tar tramadol (en gångsbruk) brukar jag få en avtändning.
du får inte avtändning efter att ta tramadol en gång... såvida det inte är en gång varannan dag i längre perioder lr nåt sånt.

efter en vecka behöver man väl inte direkt oroa sig över någon AT? Jag har tagit 300 mg per dag i 10 dagar flera ggr utan att märka av några besvär alls efteråt..
Citera
2018-01-22, 10:18
Medlem
Köp hem lite kratom annars?
Citera
2018-01-22, 12:36
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
du får inte avtändning efter att ta tramadol en gång... såvida det inte är en gång varannan dag i längre perioder lr nåt sånt.

efter en vecka behöver man väl inte direkt oroa sig över någon AT? Jag har tagit 300 mg per dag i 10 dagar flera ggr utan att märka av några besvär alls efteråt..
Personligen så får jag också ca En dags avtändning efter jag har tagit tramadol en gång, och detta även när jag varit helt drogfri en längre tid och inte har någon avtändning alls i övrigt. Blir orkeslös, får dålig aptit ochär aningen nedstämd dagen efter jag har tagit tramadol. Krävs inga monsterdoser heller, runt 300-500mg brukar jag ta ungefär. Såhär var det inte i början dom första 10-20 gångerna jag tog tramadol utan det blev såhär först efter några år.
Citera
2018-01-22, 14:38
Medlem
Du har inte avtändning. Du är "bakis" för att du knarkat. Man får INTE antändning och fysiska besvär efter en dag eller ens en veckas användning.

Du mår helt enkelt dåligt för att du tagit tramadol och säkert slarvat med mat, vatten, sömn och så vidare.

Men som någon sa, lite kratom dämpar avtändningen.
Citera
2018-01-22, 16:47
Medlem
KringExs avatar
Avtändning efter bara 7 dagars användande? Du måste vara överkänslig
Citera
2018-01-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Avtändning efter bara 7 dagars användande? Du måste vara överkänslig
SJUKT! Jag mår fan prima! Eller inte prima men har inte någon avtändning. Käkade det igår kl 15 ungefär (depot) 400 mg och vaknade idag 16.00 av lite mardrömmar men antar att det kommer imorgon haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in