2018-01-21, 20:34
Medlem
notknapparens avatar
Från Expressen idag. Inget nytt, bara konstaterande att man tror att det var ett slumpmässigt offer.
Och.... fortsatt utredning. Känns bra.

"– Men vi kommer naturligtvis att fortsätta utredningen med inriktning på vad den här personen har gjort och inte gjort vi de aktuella tidpunkterna som vi har. Det är mycket jobb kvar. Det är olyckligt att vi inte längre kan förhöra den här personen.

Men enligt polisen finns det i nuläget ingen känd koppling mellan den misstänkte gärningsmannen och den mördade kvinnan.

Att det blev just hon tycks inte vara något annat än en fruktansvärd slump.
"

https://www.expressen.se/gt/mordade-okand-kvinna-efter-timmar-i-skogen/
Citera
2018-01-21, 20:40
Medlem
Ja eftersom fallet var hemma så fort de fick en DNA-träff så måste det vara mordvapnet DNA fanns på. Skulle tro att det är en av hennes gåstavar som är mordvapnet faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast då kunde ju L.G har rökt och slängt in fimpen vid tidigare tillfälle och Liselott kommit senare och en annan mördade henne då. Det bevisar bara att fimpen låg på marken när hon blev mördad.

Blir inte klok på det här. Måste vara ett mordvapen, tänker jag. Hennes stav eller en gren med hans DNA, fingeravtryck på bägge sidor. Något som binder direkt. Eller vad skulle det kunna vara?
Citera
2018-01-21, 20:52
Medlem
MegaLomanis avatar
Flashback är sig likt. Fimpen blev genast sanning och förvandlades strax till en haschfimp. Trådsanningar växer som ogräs.

L.G. hade uppenbarligen dåligt samvete och suiciderade så snart hans DNA-prov blivit taget. Om han vetat med sig att han bara varit på platsen och rökt en joint, hade han inte behövt göra det - ta livet av sig. Troligen visste han precis vad polisen hittat och exakt vad det betydde.
Senast redigerad av MegaLomani 2018-01-21 kl. 20:54.
Citera
2018-01-21, 20:56
Medlem
kekomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är det verkligen officiellt fastställt och bekräftat att det är LG som är GM?
LG finns fortfarande kvar på Ratsit som annars är snabba på att avregistera avlidna personer.

Att i tråden nämnd LG är avliden vet jag till absolut 100 %, tack vare säkra källor som känner vänner till honom. Snacket om detta går även på hans gymnasieskola, dock tror jag inte kopplingen till mordet på LH är allmänt känd där ännu.
Citera
2018-01-21, 21:39
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Om jag inte minns fel, så var det nån i tråden som påpekade att LG samma dag som han mördade LH hade ändrat sin status på facebook. Var det så att han hade gjort slut med/blivit dumpad av flickvän just den dagen?
Var det kanske därför han gick ut och dödade random kvinna som en sorts skruvad "hämnd"?
Jag associerar som ni säkert förstår alltså i termer av Matti*as Fli*nks agerande år 1994.

Vill ej skapa trådsanning, så korrigera mig om jag har fel. Kan ej nu hitta inlägget ang statusuppdateringen.

Exakt samma datum som kvinnan bragdes om livet, så deklarerade LG sitt förhållande till sin tjej på FB, med två utlagda foton, ett på honom och ett på henne. Ett märkligt sammanträffande var det...
Citera
2018-01-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Exakt samma datum som kvinnan bragdes om livet, så deklarerade LG sitt förhållande till sin tjej på FB, med två utlagda foton, ett på honom och ett på henne. Ett märkligt sammanträffande var det...

Sitter på mobilen och kan inte söka ordentligt, men har för mig att någon dementerade detta - att det var samma datum men 2014 eller liknande, i alla fall långt tidigare.
Citera
2018-01-21, 22:02
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Sitter på mobilen och kan inte söka ordentligt, men har för mig att någon dementerade detta - att det var samma datum men 2014 eller liknande, i alla fall långt tidigare.

Ok. Jag försökte leta via sökfunktionen men hittade inget.
Om -säger OM- statusändringen skedde 24 okt 2017 så är det i min bok ett viktigt statement. Skulle det peka på att de unga tu gick isär? Eller blev ihop?

Gällde det å andra sidan 2014 så är detta inget att bry sig om. Så förbaskat magiskt tänkande gällande samma datum är ju inskränkt. Det är ju då slumpens skörd. Ingen kosmisk påverkan i alla fall..
Citera
2018-01-21, 22:04
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:

Jag sparade den bilden tidigare, men har nu kastat den. Det kan ju vara så att det är en automatisk uppdatering på FB varje år vid samma datum eller liknande, men jag är ganska säker på att det var 2017.
Rättelse:
Nu ser jag att det mycket riktigt var 2014, så så var det med det.
Senast redigerad av -Valhall 2018-01-21 kl. 22:23.
Citera
2018-01-21, 22:22
Medlem
Citat:
Jag sparade den bilden tidigare, men har nu kastat den. Det kan ju vara så att det är en automatisk uppdatering på FB varje år vid samma datum eller liknande, men jag är ganska säker på att det var 2017.

Faktum är att det var du som gjorde det enda inlägget om detta som jag hittat genom att snabbläsa genom tråden från den dag då GM identifierades. Sedan kom en dementi.

Länkar till inläggen:

(FB) Liselotte Hylander misstänks mördad under motionsrunda i Ulricehamn 2017-10-24
(FB) Liselotte Hylander misstänks mördad under motionsrunda i Ulricehamn 2017-10-24
Citera
2018-01-21, 22:37
Medlem
Citat:
Faktum är att det var du som gjorde det enda inlägget om detta som jag hittat genom att snabbläsa genom tråden från den dag då GM identifierades. Sedan kom en dementi.

Länkar till inläggen:

Bra, tack!
Då kan vi avskriva mord pga frustration pga sprucket förhållande med flickvän. Åtminstone vad vi nu vet.
Citera
2018-01-21, 22:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Flashback är sig likt. Fimpen blev genast sanning och förvandlades strax till en haschfimp. Trådsanningar växer som ogräs.

L.G. hade uppenbarligen dåligt samvete och suiciderade så snart hans DNA-prov blivit taget. Om han vetat med sig att han bara varit på platsen och rökt en joint, hade han inte behövt göra det - ta livet av sig. Troligen visste han precis vad polisen hittat och exakt vad det betydde.

Det verkade ju som om L.G levde och betedde sig ganska mycket som vanligt tills han märkte att han skulle åka dit. Så jag undrar om det var så mycket av dåligt samvete, som att dagarna tills allt skulle uppdagas som drev honom mot döden.

Ja, lätt hänt att fimpen hade blivit en trådsanning. Bra att bli påmind. Kan vara sant förstås.
Citera
2018-01-21, 23:53
Medlem
Det skrivs i nyheterna om en drunknad man i Ulricehamn. Det är väl antagligen bara en olycklig slump, men kan samband finnas? Någon nära anhörig till endera parten som gick i sjön i sorg och förtvivlan?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/person-patraffad-i-vatten-vid-golfbana
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in