Citat:
Ursprungligen postat av
MrBulldogg
Vad är syftet med en sådan begränsning? Känns ologiskt att ett vinstdrivande företag skulle göra sina tjänster mindre attraktiva för en sannolikt rätt stor andel kunder, som dessutom torde tillhöra den mest trogna kundkretsen de har.
För det finns ingen rimlig anledning, och vi vet inte om det är så att deras mätinstrument enbart räcker till för vissa koncentrationsmängder.
Andelen kunder som aktivt dopar sig och går till Werlabs för att kolla den aspekten gissar jag är liten. Men precis som om man enbart hänger med en viss umgängeskrets kan man lätt ramla ned i en illusion av hur verkligheten egentligen ter sig. Och verkligheten innehåller fortfarande en illegal stämpel på doping; den breda massan tolererar absolut inte människor med nålstick i arslet, och Werlabs har inget praktiskt att vinna på högre maxtak i sina testoprover.
Jag drar en spekulativ siffra här, men jag gissar att andelen människor som vill ha hormontest utan maxtak kan räknas i hundratal, förmodligen mindre. Då är det bara gilla läget.