2017-11-16, 05:21
Medlem
MrBulldoggs avatar
Vad är syftet med en sådan begränsning? Känns ologiskt att ett vinstdrivande företag skulle göra sina tjänster mindre attraktiva för en sannolikt rätt stor andel kunder, som dessutom torde tillhöra den mest trogna kundkretsen de har.
Citera
2017-11-16, 07:53
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Vad är syftet med en sådan begränsning? Känns ologiskt att ett vinstdrivande företag skulle göra sina tjänster mindre attraktiva för en sannolikt rätt stor andel kunder, som dessutom torde tillhöra den mest trogna kundkretsen de har.

För det finns ingen rimlig anledning, och vi vet inte om det är så att deras mätinstrument enbart räcker till för vissa koncentrationsmängder.

Andelen kunder som aktivt dopar sig och går till Werlabs för att kolla den aspekten gissar jag är liten. Men precis som om man enbart hänger med en viss umgängeskrets kan man lätt ramla ned i en illusion av hur verkligheten egentligen ter sig. Och verkligheten innehåller fortfarande en illegal stämpel på doping; den breda massan tolererar absolut inte människor med nålstick i arslet, och Werlabs har inget praktiskt att vinna på högre maxtak i sina testoprover.

Jag drar en spekulativ siffra här, men jag gissar att andelen människor som vill ha hormontest utan maxtak kan räknas i hundratal, förmodligen mindre. Då är det bara gilla läget.
Citera
2017-11-16, 20:23
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
För det finns ingen rimlig anledning, och vi vet inte om det är så att deras mätinstrument enbart räcker till för vissa koncentrationsmängder.

Jo, men av ursprungsfrågan att döma var så inte alltid fallet.

Citat:
Finns det överhuvudtaget något werlabs som inte satt tak på testo ännu?

Om man tidigare kunde få exakta siffror, så måste någon fattat ett aktivt beslut att försämra sin service.
Citera
2017-11-16, 20:52
Medlem
Loafees avatar
Först och främst: jag fattar var du kommer från. Fortsätter ändå leka Djävulens Advokat.

Det du och andra måste förstå är att detta inte är försämrande av deras service, sett ur ett lagligt och logiskt perspektiv. "Försämrandet" är ju högst subjektivt, då ingen Svensson-människa har någon rimlig anledning att kontrollera sina testonivåer över ett visst värde. Det är redan god marginal till referenstaket, och vi vet inte vad som kan ha motiverat labbet till ändringen. Kanske är det av ekonomiska skäl, regelverk, osv.
Citera
2017-12-19, 14:00
Medlem
FreeThinkers avatar
Werlabs: Testo + Östro test

Ska dra igång en till kur men vill testa mina basvärden innan. Var dum som inte testade innan första men bättre sent än aldrig.

Räcker det med att jag beställer vanligt Testo + Östro (Östradiol) paket? Täcker de in alla lämpliga värden?

Tänkte få ut mina basvärden och sedan testa 8v in på kur och sedan några månader efter PCT.
Citera
2017-12-19, 14:43
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Ska dra igång en till kur men vill testa mina basvärden innan. Var dum som inte testade innan första men bättre sent än aldrig.

Räcker det med att jag beställer vanligt Testo + Östro (Östradiol) paket? Täcker de in alla lämpliga värden?

Tänkte få ut mina basvärden och sedan testa 8v in på kur och sedan några månader efter PCT.

Vet inte riktigt vad du menar med "basvärden". Det där täcker ju enbart in dina könshormonnivåer.
Jag hade kört ett Werlabs XL-paket och lagt till östradiol i kontroll före kur följt av östradiol + testosteron-mätning 4 veckor in på kur samt 4 veckor efter avslutad PCT då XL-paket med testo + östradiol kan användas som bedömningsunderlag för återhämtningsgraden.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-19, 14:59
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Vet inte riktigt vad du menar med "basvärden". Det där täcker ju enbart in dina könshormonnivåer.
Jag hade kört ett Werlabs XL-paket och lagt till östradiol i kontroll före kur följt av östradiol + testosteron-mätning 4 veckor in på kur samt 4 veckor efter avslutad PCT då XL-paket med testo + östradiol kan användas som bedömningsunderlag för återhämtningsgraden.

Mvh,

-Alfred

Tack. Är mest intresserad av mina testo och östro nivåer men kanske ska överväga XL paketet även fast alla testerna kommer kosta mer än hela kuren.....
Citera
2017-12-19, 15:01
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Tack. Är mest intresserad av mina testo och östro nivåer men kanske ska överväga XL paketet även fast alla testerna kommer kosta mer än hela kuren.....

Själv försöker jag undvika att sätta en prislapp på hälsan men om det bara är testo och östradiol du är intresserad av så är det ju upp till dig.
Nu vet jag ju inte ens vad för slags kur eller hur dina förutsättningar ser ut så kan inte avgöra hur viktigt det är att hålla koll på andra värden men jag tycker i regel alltid att det är väsentligt att läsa av en bred panel med hälsoindikatorer.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-19, 17:10
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Själv försöker jag undvika att sätta en prislapp på hälsan men om det bara är testo och östradiol du är intresserad av så är det ju upp till dig.
Nu vet jag ju inte ens vad för slags kur eller hur dina förutsättningar ser ut så kan inte avgöra hur viktigt det är att hålla koll på andra värden men jag tycker i regel alltid att det är väsentligt att läsa av en bred panel med hälsoindikatorer.

Mvh,

-Alfred

Ja det är alltid tveksamt att sätta prislappar på hälsan men det gör vi som människor nästan hela tiden. Någonstans måste man dra gränsen för vad som är acceptabla risker kontra kostnader. Tack för dina synpunkter i alla fall, ska fundera lite mer.
Citera
2017-12-22, 16:04
Medlem
Blodkollen

någon som använt sig utav blodkollen.se för att kolla blodvärden vid testkur? tänkte att det kanske inte kapar testvärdet vid 55 som på werlabs
Citera
2018-01-21, 12:31
Medlem
Exodus78s avatar
Progesteron / werlabs test

Hej

Någon som kört Progesteron-test på Werlabs? Det är ju klockrent när man kör Deca att ta testo/östro/prog test.

Min tanke är främst det faktum att Progesteron främst testas av kvinnor om man som man ändå får ett mätvärde samt det kommenterat av läkare?

Mvh Exodus
Citera
2018-01-21, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Hej

Någon som kört Progesteron-test på Werlabs? Det är ju klockrent när man kör Deca att ta testo/östro/prog test.

Min tanke är främst det faktum att Progesteron främst testas av kvinnor om man som man ändå får ett mätvärde samt det kommenterat av läkare?

Mvh Exodus

Ja det får du.
Ett tips är att köra prami under en deca kur, slipper du tänka på progesteronet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in