2018-01-21, 19:16
Medlem
NightWalker1s avatar
vill jag göra ja..har aldrig skickat till utlandet förut så jag skulle behöva lite hjälp.

jag har adressen som jag ska skicka paketet till. jag hämtade ut det på ett DHL serviceställe.

saken är den att varan inte stämde överrens med bilden på ebay så köparen ska stå för frakten tillbaka men dom svarar inte längre och jag har skrivit till dem för att varna om att jag kontaktar ebay om dom inte svarar.

jag har till 23e på mig att skicka tillbaka det. om inget händer ska jag ändå skícka det utan att säljaren svarat?
i så fall ska jag änvända posten, schenker eller dhl? har för mig att dhl är svindyrt så om det sen blir att säljaren betalar frakten i efterhand så kanske dom blir sura om jag kör med DHL och det blir en jättedyr frakt?

råd?
Citera
2018-01-21, 19:29
Medlem
Säljaren brukar beställa frakt och skicka fraktsedel eller kommer någon och hämtar den.
Har hänt mig att om vara är inte så dyr återbetalade de mig utan att ville ha varan tillbaka..
Bor i UK vet inte om det är samma med Sverige.
Citera
2018-01-21, 19:39
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Säljaren brukar beställa frakt och skicka fraktsedel eller kommer någon och hämtar den.
Har hänt mig att om vara är inte så dyr återbetalade de mig utan att ville ha varan tillbaka..
Bor i UK vet inte om det är samma med Sverige.
denna varan var inte så pass billig så att dom låter mig behålla den. den kosta ca 450kr.
först fick jag meddelande från ebay att säljaren skulle skicka en fraktsedel men sen fick jag ytterligare ett meddelande om att säljaren inte kan skicka en fraktsedel då dom endast gör detta för köpare inom UK. men dom är andå ansvariga för frakten då varan inte stämmer överens med bilden i annonsen
Citera
2018-01-21, 19:41
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
vill jag göra ja..har aldrig skickat till utlandet förut så jag skulle behöva lite hjälp.

jag har adressen som jag ska skicka paketet till. jag hämtade ut det på ett DHL serviceställe.

saken är den att varan inte stämde överrens med bilden på ebay så köparen ska stå för frakten tillbaka men dom svarar inte längre och jag har skrivit till dem för att varna om att jag kontaktar ebay om dom inte svarar.

jag har till 23e på mig att skicka tillbaka det. om inget händer ska jag ändå skícka det utan att säljaren svarat?
i så fall ska jag änvända posten, schenker eller dhl? har för mig att dhl är svindyrt så om det sen blir att säljaren betalar frakten i efterhand så kanske dom blir sura om jag kör med DHL och det blir en jättedyr frakt?

råd?

Har du betalat med PayPal kanske detta är någonting?

https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/refunded-returns
Citera
2018-01-21, 19:44
Medlem
Citat:
denna varan var inte så pass billig så att dom låter mig behålla den. den kosta ca 450kr.
först fick jag meddelande från ebay att säljaren skulle skicka en fraktsedel men sen fick jag ytterligare ett meddelande om att säljaren inte kan skicka en fraktsedel då dom endast gör detta för köpare inom UK. men dom är andå ansvariga för frakten då varan inte stämmer överens med bilden i annonsen

eBay borde lösa det här åt dig. Råd med dem hur du ska göra.
Citera
2018-01-21, 19:47
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Har du betalat med PayPal kanske detta är någonting?

https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/refunded-returns
nej jag betalade desvärre med betalkortet.
men bra info i alla fall! det blir paypal nästa gång
Citera
2018-01-21, 19:49
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
eBay borde lösa det här åt dig. Råd med dem hur du ska göra.
mm men jag fattar inte hur jag ska kontaka dom. hittar inte det där "ask us to step in" som dom säger att man ska göra, finns inte där det står att det ska finnas med
Citera
2018-01-21, 20:01
Medlem
Pallestroms avatar
I mitt fall stod det att jag också skulle skicka tillbaka det men efter anmält till eBay mailade säljaren att jag kunde behålla varan och så fick jag ändå mina pengar tillbaka.
Citera
2018-01-21, 20:02
Medlem
Citat:
mm men jag fattar inte hur jag ska kontaka dom. hittar inte det där "ask us to step in" som dom säger att man ska göra, finns inte där det står att det ska finnas med

Börja med att öppna ett Item wasn't as described ärende, tror du redan gjort det.

Om inte så...
Open request>>>>>>Item wasn't as described
Och inte return bara.

Har du gjort det så kontaktar du Ebay och ange item number och berätta hur det ligger till.
Citera
2018-01-21, 20:07
Medlem
Citat:
nej jag betalade desvärre med betalkortet.
men bra info i alla fall! det blir paypal nästa gång

Jag brukar betala med bankkort via PayPal. Funkar perfekt och jag behöver inte fylla på Paypal-kontot med pengar.
Citera
2018-01-21, 20:39
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Börja med att öppna ett Item wasn't as described ärende, tror du redan gjort det.

Om inte så...
Open request>>>>>>Item wasn't as described
Och inte return bara.

Har du gjort det så kontaktar du Ebay och ange item number och berätta hur det ligger till.
så jag lyckades hitta ett alternativ där man mailar till ebay. angav mitt item id, om det var det du menade, och beskrev problemet. så nu får vi se hur det går
Senast redigerad av NightWalker1 2018-01-21 kl. 21:26.
Citera
2018-01-21, 20:45
Medlem
Citat:
så jag lyckades hitta ett alternativ där man mailar till ebay. angav mitt item id, om det var det du menade, och beskrev problemet. så nu får vi se hur det går
Vad bra. Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in