2018-01-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Men din jävla fjant, nu vill du inte ens se argumenten utan sitter bara och himlar med ögonen oavsett vad som sägs.
Kan du inte namnge dessa företag? Det vore intressant att höra vad din definition av många är.
2018-01-21, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Kan du inte namnge dessa företag? Det vore intressant att höra vad din definition av många är.
Vad som är i alla fall sant är att det ökar i antalet shoppar som tar i mot btc
https://www.bitcoin.se/handlare/

EDIT Posta affärer/nätbutiker som acepterar bitcoin
Senast redigerad av pantera1776 2018-01-21 kl. 09:07.
2018-01-21, 09:24
Medlem
Hallå!

liqui.io 24h prognos
USDT ---> TNT bra affär? -20.53 nere och ser ut att va på väg upp.

BTC är bara -5.84 nere gentemot USDT
2018-01-21, 09:41
Medlem
Nu ska vi se vilket håll det går
Om rubriken skall ändras
2018-01-21, 10:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det finns många butiker i Sverige som redan tar BTC, både på internet och fysiskt. Kaféer, restauranger, internetbutiker, det blir vanligare och vanligare. Och sedan är dina siffror rena rama gissningen så vet inte vad det skulle ha för tyngd.

Vi kör en klassiker: källa på det?

Vilka stora kända butiker accepterar Bitcoin som betalning? Jag snackar inte "Kalles canabisbutik".
2018-01-21, 10:22
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Det finns många butiker i Sverige som redan tar BTC, både på internet och fysiskt. Kaféer, restauranger, internetbutiker, det blir vanligare och vanligare. Och sedan är dina siffror rena rama gissningen så vet inte vad det skulle ha för tyngd.

Länka gärna en butik som tar betalt i bitcoin är du snäll.. Har sökt nu och hittade någon enstaka massagesalong som tog betalt med bitcoin, resten VÄXLAR BTC till SEK. Hur många BTC har t.ex. Webhallen i sin balansräkning? 0. Alla som har någon känsla för företagande vet att man vill ha stabilitet för att kunna planera långsiktiga investeringar. Vem vill ha BTC i sin balansräkning som imorgon kan gått upp 30% eller ner 70%?

Och angående siffrorna så baseras dom på sunt förnuft, det är bara att kolla runt sig så ser man vilka som använder bitcoin och till vad.. Vad händer med priset när alla spekulanter tröttnar eller skräms bort av regeringar?
2018-01-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi kör en klassiker: källa på det?

Vilka stora kända butiker accepterar Bitcoin som betalning? Jag snackar inte "Kalles canabisbutik".
Du kunde ha läst mitt inlägg

Webhallen är ett av dom största dator-elektronik butiken i sverige och en av dom bästa.

EDIT. Köper man btc när det är billigt och sedan väntar till den har gått upp i värde så tjänar man stort på att handla med btc... Men man måste såklart veta vad man håller på med. Jag är själv nybörjare och har redan gjort 100 tals fel, men ändå ligger jag på + - 0
Senast redigerad av pantera1776 2018-01-21 kl. 10:42.
2018-01-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantera1776
Du kunde ha läst mitt inlägg

Webhallen är ett av dom största dator-elektronik butiken i sverige och en av dom bästa.

Är det enda som gick att hitta? Jag gick dock in på deras sida, och hittade följande om betalning:

Du kan betala kontant och med de vanligaste kreditkorten, bland annat VISA, MasterCard/EuroCard, och American Express.

Däremot nämns Bitcoins i några kommentarer kring ångerrätt och återbetalning. Kan de ha tagit emot Bitcoins tidigare men missat att rensa upp bland texten?
2018-01-21, 10:53
Medlem
mryangs avatar
En teknisk analys av Bitcoin och en möjlig dipp till den 26:e januari då CME Futures Expires.

https://www.tradingview.com/chart/BTCUSD/E25dvVua-BTCUSD-Potential-new-low-on-26th-of-January/

Denna analys gjordes före den nuvarande dippen... 22 timmar sedan.

Citat:
Since the low, we have retraced to the previous 13k 0.00% support zone which should now serve as resistance (red zone on the chart) - Previous support turns into resistance
If we see resistance here, we could complete all technicals below

Technicals confluence :

AB-CD pattern (yellow)
Potential Gartley pattern
1.272 extension of the leg initiated on 22nd December (AB leg) - white
1.618 extension of the high to the 13k 0.00% support level (red)
Untested level around 8k - the same zone that started the whole move up
Weekly level around 7.4k (fuchsia)

All the above lign up in the same zone between 7.4k and 8k giving this level a strong potential for reversal

8K nästa och därefter ATH i Feb?
2018-01-21, 11:06
Medlem
Citat:
Är det enda som gick att hitta? Jag gick dock in på deras sida, och hittade följande om betalning:

Du kan betala kontant och med de vanligaste kreditkorten, bland annat VISA, MasterCard/EuroCard, och American Express.

Däremot nämns Bitcoins i några kommentarer kring ångerrätt och återbetalning. Kan de ha tagit emot Bitcoins tidigare men missat att rensa upp bland texten?
(FB) Webhallen & Bitcoin slut?

Sikkan sa att man måste logga in för att se/kunna välja btc som betalning (2017-05-03, 10:07)
Vet inte hur det är idag. Jag har konto där men orkar inte leta reda på vad jag har för inlogg
Senast redigerad av pantera1776 2018-01-21 kl. 11:17.
2018-01-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantera1776
(FB) Webhallen & Bitcoin slut?

Sikkan sa att man måste logga in för att se/kunna välja btc som betalning (2017-05-03, 10:07)
Vet inte hur det är idag. Jag har konto där men orkar inte leta reda på vad jag har för inlogg

OK, man kan ju förstå om de har lagt ner Bitcoin som betalning i och med den stora osäkerheten i värdet. Inget som en seriös affärsverksamhet vill ha i sin balansräkning.
2018-01-21, 11:18
Medlem
Citat:
OK, man kan ju förstå om de har lagt ner Bitcoin som betalning i och med den stora osäkerheten i värdet. Inget som en seriös affärsverksamhet vill ha i sin balansräkning.
Man kan välja btc som betalning. Jag hade glömt lösen och fick återställa...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in